  • 1. Data: 2011-06-24 06:44:11
    Temat: DCF
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    Czy wczoraj DCF zaliczyl jakis pad ?

    Mam zegarek z dcf a wczoraj go zastalem ustawionego na 12:00.
    Po resecie nadal byla 12:00, a dzis rano juz dobrze.

    Przy braku sygnalu chyba powinien normalnie chodzic, wiec sie
    zastanawiam - jakis zly sygnal podlapal, stracil na chwile zasilanie
    (z baterii ??), czy trzeba odszukac paragon.

    J.

  • 2. Data: 2011-06-24 08:42:40
    Temat: Re: DCF
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > zastanawiam - jakis zly sygnal podlapal, stracil na chwile zasilanie
    > (z baterii ??), czy trzeba odszukac paragon.

    Zdarza sie. Jakies zaklócenia w sygnale.
    Na przestrzeni jakis pietnastu lat zdarzylo mi sie
    takie cos moze ze trzy razy. Pomógl reset.
    Ponownie zlapal sygnal i ustawil wlasciwie.

  • 3. Data: 2011-06-24 09:30:46
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-06-24 10:42, henry1 pisze:

    > Zdarza sie. Jakies zaklócenia w sygnale.
    > Na przestrzeni jakis pietnastu lat zdarzylo mi sie
    > takie cos moze ze trzy razy. Pomógl reset.
    > Ponownie zlapal sygnal i ustawil wlasciwie.

    U mnie podobnie. Tak potrafią się zachowywać tanie zegarki DCF.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2011-06-24 12:38:14
    Od: wbk <o...@c...pl>

    W dniu 2011-06-24 08:44, J.F. pisze:

> [...]
    > zastanawiam - jakis zly sygnal podlapal, stracil na chwile zasilanie
    > (z baterii ??), czy trzeba odszukac paragon.

    wszystkie 11 DCFow chodziło u mnie bezbłędnie

  • 5. Data: 2011-06-24 17:00:36
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Czy wczoraj DCF zaliczyl jakis pad ?

    Nie zaliczył padu. Sygnał był czynny i odbieralny. Akurat wczoraj dwa
    razy z różnych powodów rano i wieczorem testowałem sygnał DCF i odbiór
    był. Być może zbyt blisko uderzył piorun i logika zgłupiała? Niestety są
    tandetne konstrukcje, które robią dziwne rzeczy. Dawno temu kupiłem swój
    pierwszy zegarek DCF, który pokazywał zawsze dokładną minutę i sekundę.
    Godzinę już nie :-) Nawet sygnalizował prawidłowe działanie! Szybko go
    oddałem. Potem kupiłem tani budzik, który w zasadzie działa do dzisiaj
    ale odbiera sygnał tylko raz na dobę, więc zawsze przed regulacją według
    niego, musiałem nacisnąć przycisk wymuszający odbiór. Inaczej przez te
    24 godziny potrafił nieźle odjechać - prawie o sekundę. Obecnie ten
    dziwoląg pokazuje dokładny czas (raz na dobę) ale nie mogę go zmusić do
    pokazania prawidłowej nazwy dnia. Dzisiaj jest piątek a on zawsze pokaże
    dzień później. Numer dnia jest prawidłowy (24 czerwca) ale pokazuje zły
    dzień. Zaczął tak robić chyba od tego roku. Nie pomaga przycisk
    wymuszenia odbioru a nawet wyjęcie baterii. To jest wada wrodzona logiki.
    Naprawdę dobry jest u mnie budzik Seiko i z nim nie miałem nigdy żadnych
    problemów, no ale nie kosztował 30zł.
    Maciek

  • 6. Data: 2011-06-26 13:19:15
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 24 Jun 2011 08:44:11 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >zastanawiam - jakis zly sygnal podlapal, stracil na chwile zasilanie
    >(z baterii ??), czy trzeba odszukac paragon.

    ja mam zegar scienny Junghas sprzed 11 lat. Jak bateria powoli
    odchodzi w inny swiat, to czasami sie zdarza, ze zegar pokazuje
    godzine z sufitu.

    Mysle, ze tanie modulu maja zbyt "optymistycznie" nastawione moduly i
    zbyt szybko decyduja sie na zmiane czasu (odebranego)...ktory czasami
    moze byc obarczony bledami....ale on uwaza jest jest ok i dlatego
    przestawia sie. Wg mnie, jak nie jest pewien, to powinien dalej
    chodzic ze swoim starym czasem, tak jak to robi, gdy nie odbiera
    dcf'a.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2011-06-27 06:38:03
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > zastanawiam - jakis zly sygnal podlapal, stracil na chwile zasilanie
    > (z baterii ??), czy trzeba odszukac paragon.

    Od 6 lat mam stację pogodową z DCF, raz się takie coś zdarzyło. A do
    nadajnika mam "trochę" dalej (Trójmiasto), nawet miałem wątpliwości, czy
    w ogóle będzie łapał sygnał.
    Z tym, że u mnie synchronizuje się ok pierwszej w nocy (tak jest w
    instrukcji i obserwacja to potwierdza).

    Pozdrawiam

    DD