  • 11. Data: 2014-01-17 20:39:23
    Temat: Re: DAC do Raspberry Pi
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    A na innej nie wykonał? http://eko.one.pl/?p=openwrt-audio

    > Tylko po co?

    Żeby mieć obraz. Jaśniej: Ras-Pi ma sens jeśli potrzebujemy obrazu po
    hdmi... albo wykorzystamy złącze do LCD (podobno z tym ciężko).
    Ale oczywiście każdy robi przede wszystkim na tym, co ma.

    --
    Mirek.

  • 12. Data: 2014-01-17 20:58:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-01-17 20:39, Mirek pisze:

    > A na innej nie wykonał? http://eko.one.pl/?p=openwrt-audio

    Sam myślałem nad wykorzystaniem OpenWRT w podobnym projekcie. Jednak to
    było dawno temu, gdy dopiero zbierano zapisy na pierwszą serię RPi, a
    pojedynczy nabywca mógł kupić jedną płytkę. ;)
    Teraz to jednak nie za bardzo ma sens. Robienie projektu na routerze
    zawsze będzie rzeźbieniem i kombinowanie. Bo pamięci za mało. Bo flasha
    za mało i trzeba kombinować z jakimś zewnętrznym nośnikiem. Nie wspomnę
    już o tym, że RPi jest nieporównywalnie mniejsze, dzięki czemu łatwiej
    wszystko upchnąć w kompaktowej obudowie.

    > Żeby mieć obraz. Jaśniej: Ras-Pi ma sens jeśli potrzebujemy obrazu po
    > hdmi... albo wykorzystamy złącze do LCD (podobno z tym ciężko).
    > Ale oczywiście każdy robi przede wszystkim na tym, co ma.

    Tylko po co komu obraz w radiu? ;)
    To, że RasPi potrafi generować wideo nie znaczy wcale, że muszę
    korzystać z tej możliwości. Mój egzemplarz podłączyłem do telewizora
    może ze dwa razy. Za pierwszym razem w celu przeprowadzenia ogólnej
    konfiguracji. Za drugim, gdy przez pomyłkę zablokowałem sobie dostęp
    przez ssh. ;)

  • 13. Data: 2014-01-18 02:24:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > A na czym w takim razie polega konfiguracja systemu po podłączeniu DAC?
    > Bo przecież jakoś trzeba powiedzieć systemowi, że ma scalaka podpiętego
    > do określonych pinów i może za jego pomocą odtwarzać dźwięk...

    Masz rację. Trzeba mu powiedzieć, żeby załadował odpowiednie moduły:
    sterownika kodeka, sterownika tworzącego kartę dźwiękową w systemie,
    sterownika I2C, sterownika I2S, sterownika DMA. W przypadku Raspbiana
    wygląda to tak, że:
    1. w pliku /etc/modprobe.d/raspi-blacklist.conf kasujemy linijkę
    blacklist i2c-bcm2708
    2. w pliku /etc/modules dodajemy linijki:
    snd_soc_bcm2708
    snd_soc_bcm2708_i2s
    bcm2708_dmaengine
    3. w tym samym pliku dopisujemy sterowniki od naszej karty dźwiękowej, dla
    WM8731 będą to:
    snd_soc_wm8731 (sterownik kodeka)
    snd_soc_rpi_proto (sterownik karty dźwiękowej opartej o ten kodek)
    I to tyle w kwestii konfiguracji systemu, trzeba jeszcze powiedzieć
    odtwarzaczowi z której karty ma korzystać, np.
    mplayer -ao alsa:device=hw=1,0 plik.mp3
    Listę kart można wyświetlić poleceniem:
    aplay -l
    No i konfiguruje się kartę programem alsamixer.

    > Osobna masa analogowa jest dla mnie oczywistą kwestią. Myślałem, że mowa
    > o jakimś mniej typowym, ukrytym i trudnym do zdiagnozowania problemie.
    > Rozumiem, że jeśli rozdzielę masy, to nie powinienem mieć problemów z
    > zakłóceniami?

    Generalnie nie powinieneś, ale wiadomo, zakłócenia bywają złośliwe.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 14. Data: 2014-01-22 22:16:52
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 02:24:40 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Masz rację. Trzeba mu powiedzieć, żeby załadował odpowiednie moduły:
    > sterownika kodeka, sterownika tworzącego kartę dźwiękową w systemie,
    > sterownika I2C, sterownika I2S, sterownika DMA.

    A da się to wszystko pokonfigurować tak, by I2S pracowało w jakimś
    uniwersalnym standardzie? Chciałbym by wyjście tej magistrali z
    Raspberry funkcjowało jak I2S dostępne w niektórych odtwarzaczach CD
    wyższej klasy. One przecież nie muszą chyba wiedzieć, z jakim
    przetwornikiem C/A będą współpracować.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 15. Data: 2014-01-24 01:43:19
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    badworm <n...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > Raspberry funkcjowało jak I2S dostępne w niektórych odtwarzaczach CD
    > wyższej klasy. One przecież nie muszą chyba wiedzieć, z jakim

    No właśnie pracuje w uniwersalnym, czyli I2S. Chyba nie doczytałeś po co
    jest ten sterownik. Sterownik jest do konfigurowania kodeka po I2C a nie do
    konfigurowania I2S. Interfejs I2S w RasPi przecież też nie wie z jakim
    kodekiem gada.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2014-01-24 17:31:45
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 01:43:19 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> [...]
    > konfigurowania I2S. Interfejs I2S w RasPi przecież też nie wie z jakim

    Ok, dzięki za wyjaśnienie, teraz wszystko jasne.
    GG#2400455 ICQ#320399066