    From: Michal <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czytnik kart magnetycznych
    Date: Wed, 26 Aug 2009 04:06:06 -0700 (PDT)

    > Zgadujesz na pale, czy masz jakies podstawy? Bo rownie dobrze moze byc
    > sciazka #1, sciezka #2 i sciazka #3 (ISO karta ma 3 slady).

    Tak, zgaduje.

    > Zalezy jaki czytnik, ale jesli to TYLKO czytnik, to tak.

    W moim przypadku tak, jest tyko czytnik, nawet nie ma buzzera/leda

    > Jak czytnik jest inteligentny, to Ci moze i telegram po CAN wyslac,
    > ale jak masz goly interfejs, to sorry, ale nie TY generujesz mu zegar,
    > a ON tobie, i to najczesciej musisz sobie ten zegar zrekonstruowac z
    > danych (czestotliwosc wynika z predkosci posuwu karty a ta znowuz z
    > ilosci coca-coli, ktora sie klientowi na karte rozlala,
    > naslonecznienia, wilgotnosci, aktywnosci wilkolakow w okolicy...).
    >
    > Marek

    Wiec tak, czytnik jest oparty o uklad OMRON TF443MM.
    Nie znalazlem do niego zadnej noty, ale uzywajac leda doszedlem do:
    -jeden pin przechodzi w stan niski od rozpoczecia, az do zakonczenia
    odczytu i moze sluzyc do wykrycia, ze ktos przeciaga karte
    (jesli karte zatrzymalem w polowie odczytku to po kilkuset ms, pin
    przechodzi w stan wysoki
    -na drugim i trzecim pinie LED lekko przygasl po zakonczeniu odczytu,
    wiec pewnie beda to CLK i Data.

    Marek, po odpowiedzi, widze ze miales doczynienia z czytnikami.
    Moje pytanie, jaki jest najczestszy standard wysylania danych CR>uP.
    Dane leca 7 bitowo, 8 bitowo?
    Jakies slowo kluczowe, od ktorego bede mogl rozpoczac szukanie opisu
    protokolu...
    Jesli nie ma tam znakow specialnych, crc to szybko dojde do protokolu,
    znajac numer zapisany na karcie.
    Po budowie glowicy widze, ze czyta jedna sciezke srodkowa) ale glowice
    mozna przestawic (gora/dol)

    Pozdrawiam Michal