  • 1. Data: 2009-12-28 07:19:43
    Temat: Czyszczenie texa - impregnacja?
    Od: "Radarro" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czołem,

    Mam Ci ja kurtke tekstylną, nie za drogą, nie za tanią. Średnia półka.
    Wyprałem ją z zeszłosezonowego robactwa i myślę:
    Czy jest jakiś szuwaks, mazidło żeby dodatkowo tę kurtke zaimpregnować?
    Czy stosujecie w ogóle coś takiego?

    W lekkim deszcze kurtka nie przemaka, w dużym deszczu kondonik nie
    przemaka :)

    Jest sens, czy olać temat i zostawić jak jest?
    Jeżeli uzyc, to czego?

    Dzieki, pozdr!
    --
    Radarro
    VFR8F

  • 2. Data: 2009-12-28 08:57:37
    Temat: Re: Czyszczenie texa - impregnacja?
    Od: juhass <j...@p...fm>

    Radarro pisze:
> [...]
    > przemaka :)
    >
    > Jest sens, czy olać temat i zostawić jak jest?

    Ja do swojej kurtki, też nie za dobrej nie za złej stosuje jakiś szpej
    do impregnacji zanabyty kiedyś tam w lidlu. ;p Nawet działa,
    przynajmniej tak mi się wydaje. Wcześniej używałem innego szpeja do
    impregnacji wyrobów tekstylnych, nie pomnę gdzie go nabyłem.
    Poszukaj czegoś, zrób próbę w niewidocznym miejscu i jeśli nie będzie
    plamić/ dziurawić/ odbarwiać to przetestuj.
    :)

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 3. Data: 2009-12-28 09:56:49
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > W lekkim deszcze kurtka nie przemaka, w dużym deszczu kondonik nie
    > przemaka :)
    >
    > Jest sens, czy olać temat i zostawić jak jest?
    > Jeżeli uzyc, to czego?

    ja impregnuję. Co jakiś czas psikam impregnatem do tex-ów. Jeśli dobrze
    pamiętam to TOKO. Nie wiem ile daje ale kosz nie jest duży (puszka za okk
    30zł na sezon)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 4. Data: 2009-12-28 10:56:18
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2009 07:19:43 +0000 (UTC), Radarro napisał(a):

    > W lekkim deszcze kurtka nie przemaka, w dużym deszczu kondonik nie
    > przemaka :)
    >
    > Jest sens, czy olać temat i zostawić jak jest?
    > Jeżeli uzyc, to czego?

    Nie wiem jak tam w wodoodpornością (w sensie czy pomaga), ale moja
    kurtka tekstylna traktowana co jakiś czas impregnatem, po wypraniu (ma
    dwa lata, coś ze 15 kkm) wygląda prawie jak nowa. IMO impregnat w jakiś
    tam sposób ją zabezpieczył przez czynnikami zewnętrznymi.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 5. Data: 2009-12-28 11:22:22
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Radarro" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przemaka :)
    >
    > Jest sens, czy olać temat i zostawić jak jest?

    Ja bym się z impregnacją nie spieszył. Za wodoodporność ma odpowiadać
    membrana, która po zaimpregnowaniu zwyczajnie się pozatyka i już nie będzie
    membraną.

    Jeśli kurtka nie przemaka - nie warto jej "naprawiać". Stare przysłowie mówi
    "nie naprawiaj, co nie jest zepsute".

  • 6. Data: 2009-12-28 16:45:30
    Od: marider <marider@CUT_go2.pl>

    Marcin N pisze:

    > Ja bym się z impregnacją nie spieszył. Za wodoodporność ma odpowiadać
    > membrana, która po zaimpregnowaniu zwyczajnie się pozatyka i już nie
    > będzie membraną.

    Chyba kolega malo po gorach smiga nawet piechota ;) Tydzien czasu
    spedzilem w listopadzie na survivalu w wysokich Tatrach po zakamarkach,
    jakbym wczesniej nie zaimpregnowal butow na goretexie to bym pierwszego
    dnia juz chyba wrocil z przemoknietymi i przemarznietymi nogami na dol..
    To samo z kurtka i spodniami. Sniegu miejscami bylo po brzuch i wiecej,
    czasem ostry deszcz rowniez.

    > Jeśli kurtka nie przemaka - nie warto jej "naprawiać". Stare przysłowie
    > mówi "nie naprawiaj, co nie jest zepsute".

    Lepiej zapobiegac, niz leczyc a to zalatwi dobry impregnat nano w sprayu
    za 3 czy 4 dychy.

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki

  • 7. Data: 2009-12-28 17:09:43
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2009 12:22:22 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Za wodoodporność ma odpowiadać
    > membrana, która po zaimpregnowaniu zwyczajnie się pozatyka i już nie będzie
    > membraną.

    Normalny, porządny impregnat nie uszkadza właściwości membran.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 8. Data: 2009-12-29 20:04:53
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    nniejaki(a): Radarro z adresu <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał(a):
    > Jest sens, czy olać temat i zostawić jak jest?
    > Jeżeli uzyc, to czego?

    A nie lepiej prać płynem, który od razu jest z impregnatem.
    Buty oczywiście traktuję sprayem.