    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czyszczenie rtęci?
    Date: Sat, 10 Apr 2010 09:08:50 +0200

    Użytkownik "Bodzio SE" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hpo8fi$eva$1@news.onet.pl...

    > Jak oczyścić rtęć z nalotu? Będę chciał zrobić włącznik rtęciowy. Aby rtęć
    > nie weszła w reakcję chemiczną ze stykami, to najlepiej zrobić je ze
    > srebra?
    >
    > Wykaz niebezpiecznych reakcji chemicznych (rtęć):
    >
    > Rtęci (II) azotan (V) + etanol E
    > Rtęć + acetylen E
    > Rtęć + aluminium Q/E
    > Rtęć + aminy Q/E
    > Rtęć + amoniak E
    >
    > Zastosowane skróty:
    >
    > E - wybuch, eksplozja
    >
    > Q - reakcja silnie egzotermiczna

    Można umyć zwykłym płynem do mycia naczyń oraz płucząc duża ilością wody.
    Weź jednak pod uwagę, że jest to operacja bardzo niebezpieczna, ponieważ
    możesz doprowadzić do rozlania rtęci, a jest ona toksyczna. Kropelki rtęci
    dostają się w szczeliny i zakamarki i przez całe lata parują, zatruwając
    organizm.
    Jezeli potrzebujesz włączniki (czujniki) przechyłowe to mam takie gotowe na
    zbyciu. Jeżeli jesteś zainteresowany to odezwij się na prv z adresu usuń
    iksa, który jest zabezpieczeniem antyspamowym.