  • 1. Data: 2010-10-26 19:11:02
    Temat: Czym zmyć długopis z LCD?
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Poprzedni właściciel monitora miał głupi nawyk dziubdziania długopisem po
    monitorze i narobił kropek.
    Są dość stare i mocno przyschnięte, Ogólnodostęne środki do czyszczenia
    sprzętu RTV zawiodły.
    Czy spirytus salicylowy albo izopropylenowy nie zaszkodzą?

    Marek

  • 2. Data: 2010-10-26 19:20:57
    Temat: Re: Czym zmyć długopis z LCD?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzętu RTV zawiodły.
    > Czy spirytus salicylowy albo izopropylenowy nie zaszkodzą?

    czysty izopropylen nie powinien, salicylowego bym nie lał.
    Najlepiej delikatnie sprawdzić w kąciku którymś, niebezpieczeństwo
    zmatowienia plastiku.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-10-26 20:02:20
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-10-26 21:11, tarnus pisze:
> [...]
    > sprzętu RTV zawiodły.
    > Czy spirytus salicylowy albo izopropylenowy nie zaszkodzą?

    Nie wiem czy cos w tej kwestii sie zmienilo, ale kilka lat temu
    zajmowalem sie miedzy innymi czyszczeniem urzadzen z bankach. Panie maja
    manie dziubania dlugopisem po monitorach i drukarkach. Nie bylo sily i
    srodka ktory by to usunal.

  • 4. Data: 2010-10-26 20:13:14
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    w wiadomości news:4cc733cd$0$22793$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > sie miedzy innymi czyszczeniem urzadzen z bankach. Panie maja manie
    > dziubania dlugopisem po monitorach i drukarkach. Nie bylo sily i srodka

    No to mnie zmartwiłeś. Te ślady wyglądają jak martwe piksele. Nie jest
    tragicznie ale wkurza mnie to.

    Marek

  • 5. Data: 2010-10-26 20:21:08
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > Czy spirytus salicylowy albo izopropylenowy nie zaszkodzą?

    Witam
    Salicyl absolutnie nie, nie dość że może zmatowić ekran to jeszcze osad
    zostanie, izopropyl jakby do tego stworzony ale nie zawsze zmyje, jestem pod
    wrażeniem pianki LCD TFT CLEANER, miałem bardzo zapaprany monitor, ktoś
    nawet metkę przykleił na ekranie zamiast na obudowie i wszystko zeszło, co
    ciekawe pianka leżała bardzo zapomniana z okresem trwałości do października
    2008, producent AG chemia Łapy.
    Piotr

  • 6. Data: 2010-10-26 20:24:25
    Temat: Re: Czym zmy?????????????????
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik tarnus napisał:
    > U?ytkownik "Grzegorz Predki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisa?
    > w wiadomo?ci news:4cc733cd$0$22793$65785112@news.neostrada.pl...

    > No to mnie zmartwi?e?. Te ?lady wygl?daj? jak martwe piksele. Nie jest
    > tragicznie ale wkurza mnie to.
    >
    > Marek

    A pianka do (plastikowych) obudów nie daje rady? (taka co to "wżarty"
    brud potrafi z plastiku wyłuskać).

    W.P.

  • 7. Data: 2010-10-26 22:49:27
    Temat: Re: Czym zmy? d?ugopis z LCD?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-26 21:11, tarnus pisze:
    > Poprzedni w?a?ciciel monitora mia? g?upi nawyk dziubdziania d?ugopisem po
    > monitorze i narobi? kropek.
    > S? do?ae stare i mocno przyschniete, Ogólnodostene ?rodki do czyszczenia
    > sprzetu RTV zawiod?y.
    Pewnie tuszy w długopisach jest multum rodzajów, ale mi "pianka do
    plastiku" produkcji polskiej "micro chip elektronic" (elektronic spray)
    podobne artefakty usunela, nie za pierwszym razem co prawda, ale
    wystarczylo ze 3 razy popryskac i dac popracowac chemii na spokojnie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-10-27 08:00:45
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    tarnus pisze:
> [...]
    > sprzętu RTV zawiodły.
    > Czy spirytus salicylowy albo izopropylenowy nie zaszkodzą?

    Jeśli chodzi o sama matrycę to mogą zaszkodzić (wszak wyraźnie ostrzega
    się aby unikać środków zawierających alkohol w tym celu). Osobiście
    używam "Plastic Cleaning Spray" firmy DataLife, do usuwania brudu,
    śladów starych markerów permanentnych itp. itd. Tyle, że używam do
    obudów komputerowych (środek potrafi ożywić do tego stopnia, że stara
    obudowa wygląda prawie jak w dniu zakupu). :)
    Jesli ślady są baaaardzo stare i wyjątkowo oporne, pozostawiam środek
    przez parę minut (ewentualnie ponawiam działanie aż do rozwiązania
    problemu).

    Pzdr, OMSON

  • 9. Data: 2010-10-27 08:49:58
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 27-10-10 10:00, OMSON pisze:
    > wszak wyraźnie ostrzega
    > się aby unikać środków zawierających alkohol w tym celu
    Kto i gdzie ostrzega? Większość środków czyszczących jest chyba na bazie
    alkoholu - dobrze byłoby zbadać temat.
    f.

  • 10. Data: 2010-10-27 08:55:21
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 26-10-10 21:11, tarnus pisze:
    > Czy spirytus salicylowy albo izopropylenowy nie zaszkodzą?
    Spirytusu salicylowego nie używa się do czyszczenia tylko dezynfekcji.
    Salicyl pozostawia wyraźny osad. Zwykły spirytus zawiera dość dużo wody,
    a ta pozostawia zacieki po odparowaniu - dlatego alkohol izopropylowy
    jest najlepszy. Co do rozpuszczenia tworzywa - są takie opinie, ale je
    nie stwierdziłem nigdy takiego przypadku (co nie znaczy, że to nie może
    się zdarzyć w przypadku jakiegoś szczególnego materiału).
    f.