  • Data: 2009-02-10 13:41:55
    Temat: Re: Czym zastapic tranzystor SS8550 ?
    Od: "sofu" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ihi" <i...@p...hi> napisał w wiadomości
    news:gmrvct$4d$1@news.wp.pl...

    > Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czemu się zepsuł ?
    > BC327 , BC640 czasem nie wystarczy ?

    --------

    Nie popsuł sie tylko go nie dali. W jednych wersjach urzadzenia byl, a w
    innych nie.
    wlasciwie to bylo tak ze wkładali do ładowarek akumulatorowych po dwa
    tranzystory polaczone równolegle, a potem zaprzestali. Poniewaz jest miejsce
    na płytce chcialem dolozyc po tym brakujacym tranzystorze, zeby zrobic
    urzadzenie bardziej niezawodne.
    Swoja droga mam we wzmacniaczu Telefunken (najwyzszym modelu sprzed lat) w
    koncówce mocy tak połaczone równolegle tranzystory mocy. Jest ich chyba z 7
    (x 2 z komplementarnymi) sztuk na kanal?

    Tak sie zastanawiam dla czego CEMi nie robilo takich tranzystorów? Bo byly
    BC. ale to malej mocy ok. 300 mW BC211 - 313, a potem zaraz BD o stosunkowo
    duzych pradach. Brakowalo mi zawsze czegos posredniego takiego jak ten
    tranzystor.

    pozdrawiam Janusz