  • 1. Data: 2009-04-20 17:31:14
    Temat: Czym sterować LED RGB?
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Jaki układ (dostępny bez większych problemów w PL) potrafi sterować
    diodami RGB, najlepiej ograniczając im prąd (nie przez PWM)? Chcę tego
    użyć do zrobienia matrycy 8x8, najlepiej gdyby sterowało to to 8-ma
    diodami na raz (czyli 24 wyjścia), a prąd dla każdego koloru i każdej
    diody ustawiało się po I2C tudzież SPI, choć pewnie za dużo wymagam :)
    Oczywiście najprostszy pomysł to uC z 32 wyjściami i programowe PWM i
    jeśli niczego nie doradzicie, to od tego zacznę.

    Dariusz Żołna

  • 2. Data: 2009-04-20 18:11:35
    Temat: Re: Czym sterować LED RGB?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Dariusz Zolna wrote:

> [...]
    > Oczywiście najprostszy pomysł to uC z 32 wyjściami i programowe PWM i
    > jeśli niczego nie doradzicie, to od tego zacznę.

    bez PWMu nie ma sensu. Co prawda nie na 8 wyjsc RGB, ale zobacz u Maxima. Na
    przykład MAX7314. Sterowanie przez I2C. Dziala fajnie, ale jeden rejestr
    dziala na 2 wyjscia.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-04-20 19:14:47
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Dariusz Zolna pisze:

> [...]
    > Oczywiście najprostszy pomysł to uC z 32 wyjściami i programowe PWM i
    > jeśli niczego nie doradzicie, to od tego zacznę.

    Jak nie procek to zawsze można wsadzić CPLD. Chociaż się nie zawiesi. :)
    A na wyjściach Darlingtony (ULN).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-04-21 10:50:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Zolna" <a...@u...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >Oczywiście najprostszy pomysł to uC z 32 wyjściami i programowe
    >PWM i jeśli niczego nie doradzicie, to od tego zacznę.

    Nie lepiej jakies CPLD/FPGA ?

    Jest troche tych sterownikow w katalogach, ale obawiam sie ze
    produkt niszowy i malo dostepny, a w kraju to juz w ogole.

    J.

  • 5. Data: 2009-04-21 12:50:10
    Od: m...@g...com

    On 21 Kwi, 12:50, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie lepiej jakies CPLD/FPGA ?
    >
    > Jest troche tych sterownikow w katalogach, ale obawiam sie ze
    > produkt niszowy i  malo dostepny, a w kraju to juz w ogole.

    Zobaczcie:

    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/1124
    4

    Kupowałem jeden z układów z tej listy i mieli z magazynu.
    Działa bardzo fajnie.

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 6. Data: 2009-04-22 08:24:50
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Dariusz Zolna pisze:
> [...]
    > Oczywiście najprostszy pomysł to uC z 32 wyjściami i programowe PWM i
    > jeśli niczego nie doradzicie, to od tego zacznę.

    TLC5947 jest dokładnie tym czego potrzebujesz. 24 kanały , SPI , PWM 12
    bit, źródła prądowe.

    Adam

  • 7. Data: 2009-04-22 09:50:34
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Adam Górski pisze:
    > TLC5947 jest dokładnie tym czego potrzebujesz. 24 kanały , SPI , PWM 12
    > bit, źródła prądowe.

    Tak, to jest to czego potrzebuję, dzięki!
    Mam jednak pewne wątpliwości:
    - Czy da się tego użyć do sterowania kilkoma rzędami diod
    (multipleksowanie)? Obawiam się, że jeśli sterowanie jasnością odbywa
    się przez PWM, to wystąpią efekty typu obniżona jasność lub migotanie.
    - Gdzieś ten układ jest do kupienia w Polsce?

    Dariusz Żołna

  • 8. Data: 2009-04-22 09:54:33
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Waldemar Krzok pisze:
    > bez PWMu nie ma sensu.

    Tylko czy przy PWM da się multipleksować wiersze LED'ów? Nie będzie
    spadku jasności tudzież migotania?

    Dariusz Żołna

  • 9. Data: 2009-04-22 11:53:28
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Dariusz Zolna pisze:

> [...]
    > się przez PWM, to wystąpią efekty typu obniżona jasność lub migotanie.
    > - Gdzieś ten układ jest do kupienia w Polsce?

    Tak, u dystrybutora TI.
    Multipleksowanie to sprawdza sie z mono ledami.
    Pamiętaj że temperatura ma wpływ na jasność świecenia , tak samo temp
    złącza jak i otoczenia. Jeżeli sterowanie nie będzie zrobione jako
    źródło prądowe sterowane z PWM to raczej intensywność będzie różna dla
    różnych egzemplarzy diod i zmienna w czasie.

    Pozdro

    Adam

  • 10. Data: 2009-04-22 13:48:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Dariusz Zolna schrieb:

    > Tylko czy przy PWM da się multipleksować wiersze LED'ów? Nie będzie
    > spadku jasności tudzież migotania?

    da się. Tylko jak chcesz mieć sterowanie niezależne, to musisz
    oczywiście zsynchronizować PWM i przemiatanie. Spadek jasności
    wyrównujesz zwiększeniem prądu n-razy (n liczba wierszy). Jak
    wybierzeszz wysoką częstotliwość przemiatania to i PWM się wyfiltruje na
    LEDach ;-).

    Waldek