eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzym potraktować obcierkę?Re: Czym potraktować obcierkę?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Maciek <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czym potraktować obcierkę?
    Date: Sat, 15 Apr 2017 18:37:27 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 39
    Message-ID: <octi88$eik$1@node2.news.atman.pl>
    References: <oct9nu$pue$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-247-101.ksknet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1492274248 14932 194.0.101.247 (15 Apr 2017 16:37:28
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Apr 2017 16:37:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.8.0
    In-Reply-To: <oct9nu$pue$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2603528
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.04.2017 o 16:12, Jacek pisze:
    > Mam małe przytarcie na zderzaku i chciałbym to jakoś zamaskować.
    > Widać białe ryski na powierzchni 10x10 cm. O malowaniu na razie nie myślę.
    > Szukam w internecie i widzę różne pisaki, kredki, T-CUt scratch magic itp.
    > Przemycie rozpuszczalnikiem i zapolerowanie woskiem troszkę spowodowało,
    > że troszkę mniej widać, ale widać nadal.
    > Co byście zaproponowali z dostępnych szuwaksów?
    > Jacek


    Jak już dokładnie doczyściłeś to rozpuszczalnikiem a teraz spryskasz
    wodą i znika do momentu wyschnięcia wody to jest dobrze, przytarłeś
    tylko zewnętrzną, bezbarwną warstwę lakieru (klar). Można spróbować
    usunąć rysy bez lakierowania i powinno się uzyskać b.dobre efekty.

    1) Tak jak przedmówca wcześniej pisał, wersja "light" - pasta Farecla G3
    i polerowanie do skutku.

    2) Jeżeli kiepsko by szło przejechać rysy wodnym papierem ściernym o
    gramaturze (jeżeli nie robiłeś tego wcześniej i nie masz praktyki)
    ~2000-2500. Czyli moczymy papier w wodzie, moczymy miejsce, ścieramy
    papierem rysy.
    Pójdzie słabo, jednak lepiej od pasty, ale znikoma sznasa, że przetrzesz
    lakier do podkładu.
    (osobiście bym pojechał papierem stopniowo od 600-800 do 2500 - jednak
    wskazane jest wyczucie sprawy i praktyka ;-) ).
    Po tej operacji powierzchnia będzie matowa, więc na koniec punkt 1 czyli
    polerowanie fareclą i jest lustro.


    Jeżeli po spryskaniu wodą nie znikają rysy tzn. są głębokie, doszły do
    warstwy podkładu = lakierowanie.

    Amatorsko - kup lakier, sporo jest tego (na znanym portalu) do korekt,
    odprysków itp. pod dane marki samochodów. Jak coś spaprzesz i tak to
    rozpuszczalnikiem nitro zmyjesz, także nie ma się co bać (te lakiery nie
    są chemo-utwardzane). Można się bawić do skutku.

    Profesjonalnie - dobór lakieru, malowanie pistoletem całego elementu itd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: