  • 11. Data: 2010-12-09 08:42:09
    Temat: Re: Czym pod??czyae rzutnik z laptopem (20m)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2010 o 00:26:51 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Display Port.
    Też myślałem nad tym ale ta technologia dopiero wchodzi i mało sprzętu jest
    a oni będą kupować już w 1 półroczu i dostępność sie niewiele zmieni.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2010-12-09 08:44:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-12-2010 o 21:53:40 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Koryto sobie zainstalujcie, albo panelowy sufit.
    >
    > Kabli mozliwych masz teraz cztery, a 20m to duzo jak na niektore.
    No właśnie dlatego odrzuciłem VGA i audio bo to daleko i będą zbierać
    zakłócenia.
    Dlatego hdmi, teraz pytanie czy przez niego da się sterować laptopem za
    pomocą pilota
    przez rzutnik? czy jeszcze USB będę musiał ciągnąć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2010-12-09 08:46:00
    Temat: Re: Czym podłšczyć rzutnik z laptopem (20m)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-12-2010 o 22:41:44 Jerry1111
    <j...@w...pl.pl.wp> napisał(a):

    > 20m troche duzo. Mam kabel HDMI 12m dzialajacy w 1920x1200 bez
    > problemow. Kabel gruby i cholernie malo gietki niestety ;-(
    Dlatego korytka odpadają bo się i tak go nie przepcha.
    Pytanie czy przez hdmi możesz wstecznie także sterować?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2010-12-09 09:14:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w
    napisał(a):
> [...]

    >sprzętu jest
    >aoni będą kupować już w 1 półroczu i dostępność sie niewiele

    ale wtedy bedzie sens kupic sprzet "perspektywiczny" :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-12-09 17:20:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2010 o 10:14:14 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w

    > ale wtedy bedzie sens kupic sprzet "perspektywiczny" :-)
    Ale HDMI jest też perspektywiczne i już jest na rynku :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-12-09 18:33:01
    Temat: Re: Czym podłączyć rzutnik z laptopem (20m)
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    janusz_kk1 wrote:

    > W najgorszym przypadku SVGA i HDMI. DVI da
    >
    > No włąśnie też sądzę że hdmi będzie najlepsze.
    >

    > Nie wiem, jaką masz geografię, znaczy gdzie projektor,
    > Skrzyżowaniem będzie laptop, teraz pytanie czy obsłuży dwa ekrany hdmi?
    > bo monitor też chcę podłączyć na hdmi, czyli będzie rzutnik i monitor
    > ewent tel LCD.

    Ja bym się tam nie babrał w jakieś dual-monitor czy inne rzeczy, to się lubi
    pokręcić, a czasem jest wygodniej, by obsługa laptopa miała obraz np. power-
    pointa z komentarzem, czy już móc szukać następnej prezentacji, kiedy jedna
    leci. Splitter HDMI kosztuje jakieś 30-40EUR, sprawa nie warta siwych
    włosów.

    > czyli w tym miejscu dać jakąś półeczkę albo porządnej wielkości
    > Nie da się projektor wisi pod stropem a strop ma kanły naświetlania tak że
    > prosty nie jest.
    > a że to od razu dach to zapchny jest wełną.

    No to połóż jakiś kanał lub rurę, gdzie możesz wepchać kable. Najlepiej
    dwie, wtedy nie masz problemu z odbiorem, jakby się jakiś elektryk
    przyczepił (230V i sygnał muszą być w kanale rozdzielone przegrodą, albo
    oddzielne kanały: łatwiej). 20m HDMI powinno być OK, o ile dasz porządny
    kabel. Najlepiej kupić skonfekcjonowany i z gwarancją. Jak nie będzie
    działać, to kupisz inny.

    Waldek

  • 17. Data: 2010-12-09 18:34:33
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    janusz_kk1 wrote:

    > Vga odpada, najmniejsza rozdz rzutnika to 1024*768 co daje z grupsza 60Mhz
    > za dużop jak na tkie kable, będzie problem z odbiciami.

    No i zaletą jest, że można sobie puścić jakiegoś DVD czy innego Bluraja :-)

    Waldek

  • 18. Data: 2010-12-09 18:42:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-09 09:44, janusz_kk1 wrote:
    > No właśnie dlatego odrzuciłem VGA i audio bo to daleko i będą zbierać
    > zakłócenia.

    Nie przesadzałbym z VGA, mam 15 metrów kabla raczej tańszego i w dodatku
    z gniazdkiem w scianie po drodze. Działa bez sladu odbić czy zakłuceń, w
    dodatku połowę drogi leci równolegle z kablami zasilania 230V. Nie
    polecam, ale też nie przesadzałbym.

  • 19. Data: 2010-12-09 19:18:29
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2010-12-08 21:40, janusz_kk1 wrote:
> [...]
    > Jak to budżet pieniędzy mają tylko na remont, sprzet
    > będzie kupowany w przyszłym roku, ale teraz trzeba
    > pochować
    > kable i jest problem czym połączyć rzutnik który będzie
    > wisiał pod sufitem z prawdopodobnie laptopem który
    > będzie w kącie
    > sali w takim jakby barku. Sprzętu na razie nie ma, acha
    > z tego laptopa
    > bedzie jeszcze łączony drugi ekran w pomieszczeniu
    > tłumaczy żeby
    > widzieli co się wyświetla.
    > Macie jakieś pomysły? Bo ja mam jeden pomysł ale czekam

    moze konwerter VGA/UTP?
    http://www.arpol.pl/oferta.php?pr_id=8997
    Stosowalem sprzet innej firmy ST&T na odleglosci
    ok 50-60m efekt jest raczej kiepski ale i
    tamte urzadzenia (ST&T) to inna polka cenowa. Moze
    poprostu wypozycz tego METELA i przetestuj na tych 20m.

    --
    NoRek

  • 20. Data: 2010-12-10 10:50:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2010 o 19:33:01 Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    napisał(a):

> [...]
    > jedna
    > leci. Splitter HDMI kosztuje jakieś 30-40EUR, sprawa nie warta siwych
    Ok dzięki, też doczytałem że spliter bedzie najlepszy.

> [...]
    > dwie, wtedy nie masz problemu z odbiorem, jakby się jakiś elektryk
    > przyczepił (230V i sygnał muszą być w kanale rozdzielone przegrodą, albo
    Ja tego nie robię :) ja to tylko konsultuję grzecznościowo.

    20m HDMI powinno być OK, o ile dasz porządny
    > kabel.
    Będzie lepiej, damy dwa po 10m i wzmacniacz (regenerator :) jak to
    nazywają.

    Najlepiej kupić skonfekcjonowany i z gwarancją. Jak nie będzie
    > działać, to kupisz inny.
    No włąśnie że z tym problem ten dach jest tak podupkany że tam sie nie da
    zrobić
    prostych kanałów ipo prostu nie ma gdzie, bo tam jest wełna
    ocieplenia(mało) i zaraz płyty
    stropu, nie ma miejsca na kanały.

    Dzięki za rady.

    --