    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czym lutować?
    Date: Wed, 3 Nov 2021 20:38:23 +0100

    > Ktoś wskaże konkretnie co kupić, aby polutować bezstresowo np. gniazdo
    > USB mini-A.
    >
    > Aby starczyło mocy na pola masowe, i dało się polutować nóżki.
    > Widziałem na filmie ten topnik:
    > https://multi-com.pl/,details,id_pr,21844,key,flux-t
    opnik-w-zelu-future-hf-rework-jelly-flux-10g.html

    > No to załóżmy, że topnik mam, ale może ktoś z praktyki wskaże coś innego.
    >
    > Pytam, bo męczyłem się z polutowaniem tegoż gniazda jakąś tanią kolbą z
    > grotem, który się rozpuścił.
    >
    > Oczywiście nie chce jakiejś stacji typu JBC za tysiące.
    >
    > Robert

    Do SMD mam taką lutownicę:
    https://sklep.renex.pl/lutownica-kolbowa-goot-px-201
    -ce,3,24387,4060
    Nie wiem jakie ma faktycznie możliwości po zmianie grota na większy bo
    mam na stałe cienki.

    Do wszystkich ciut większych rzeczy używam transformatorówki 100W.

    Ten zestaw nadaje się też dobrze do wylutowywania np 0603. Biorę je w
    dwie ręce. Krótkie pyk transformatorówką i 0603 zostaje na zimnym grocie
    transformatorówki. Potem spokojnie zmieniam drugą lutownicę na pincetę.
    Drugie pyk i 0603 trzymam w pincecie.

    Był kiedyś taki dzień, że operację tą przeprowadziłem pewnie ze 100 razy
    - w koło wymieniałem kondensatory na 3 pozycjach - płytka to przetrwała.

    P.G.