  • Data: 2012-06-14 21:22:41
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <n...@m...invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jr62lb$m8o$...@n...icpnet.pl...
    > IMHO, raczej laika, state-of-the-art współczesnego programowania
    > spoczywa w językach typu Haskell/Prolog dla problemów deterministycznych

    Prolog? Niewiele młodszy od Fortranu. Mało atrakcyjny i zbyt mocno
    abstrakcyjny. Ortogonalny do OOP i CNC. No i nie da się w tym pisać
    programów dla Androida.

    > Podbudowę funkcjonalną pod to da napisanie gwarantowanie bezbłędnych

    Ooooo... exception: fanatyzm detected!

    Hasło "errare humanum est" jeszcze nigdy nie było tak aktualne jak dziś!

    > Fundamenty zaś, przypuszczalnie, teoria kategorii, różne algebry i
    > logiki (najpierw rozmyta dla procków fuzzy logic, następnie analogowe i
    > mapy prawdopodobieństwa[?] dla quantum computing).

    Dlatego przed naszymi kolegami, towarzyszami matematykami, jest gigantyczna
    praca do wykonania.

    > Niemniej, spowolni, o ile nie uniemożliwi, rozwijanie akademicko tych
    > pól, jeżeli będzie postępować komercjalizacja szkolnictwa i robienie z
    > uniwersytetów superzawodówek. Stary Fortran i stara Java zrobią robotę
    > wystarczająco dobrze jak dla biznesu -- tak mi się wydaje.

    Pierwsze primo. Co cię tak negatywnie nastawia do zawodówek? Że teraz
    nazywają się juniverizitetami czy jakoś tak? Saint-Exupery słusznie
    zauważył, że zapach róży nie zależy od tego jak ona się nazywa. A ja
    przypominam... życie nie zawsze jest nimi usłane.

    Drugie primo. Java jest nie stara - ale po prostu popularna. I stąd
    wrażenie, że jest "od zawsze". Nie, nie jest. Java jest młodsza od Prologu.

    Stary Fortran robi robotę zadziwiająco dobrze... w zadziwiających
    problemach. W których te twoje prologi-srologi zwyczajnie są zupełnie
    nieprzydatne. Podobnie jak okazały się mało przydatne do np. tworzenia
    systemów operacyjnych, gier komputerowych, sterowania obrabiarkami,
    programowania smartfonów i WWW. Witamy w realnym świecie!

    Secundo. Nie pytałem "w czym programować?" Pytanie, przypominam, brzmi:
    "czym jest programowanie?" Trochę koncentracji i może zauważysz różnicę.