  • Data: 2012-06-06 16:31:57
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " M.M." <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jqnkia$ada$...@i...gazeta.pl...
    > Co to jest Mizar?

    Język programowania (?) pozwalający opisywać dowody twierdzeń matematycznych
    w sensie formalnym. Jeżeli dowód jest poprawny logicznie wychodzi true,
    jeżeli nie to false. Czyli, teoretycznie, jeżeli zapiszesz twierdzenie w
    Mizar i wyjdzie true - to twierdzenie jest dowiedzione. Tu masz link:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/System_Mizar (zwróć uwagę, że to produkt
    polski, sic!) Był kurs w Delcie.

    > Nie wiem... masa jest równoważna energii, to może hardware jest równoważny
    > software?

    Jeżeli pamięć mnie nie myli, to ś.p. Lem twierdził, iż nieskończenie wielki
    komputer potrzebuje zerowej zawiłości programu (aby działać)... i vice
    versa.

    Ale nie o to mi chodziło - po prostu jeżeli np. nie ma prądu i wyczerpały
    się bateryjki... to jak siedzisz i rysujesz sobie diagramiki UML kijkiem na
    piasku/w zeszycie... to zajmujesz się tworzeniem programu... czy też
    zwyczajnie bimbasz?