  • 1. Data: 2010-03-24 09:21:35
    Temat: Czym czyścić alufelgi po zimie ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Okropnie są żółte po zimie! Próbowałem tradycyjnego mycia + szorowania szczotką
    z detergentem i dupa :) Namęczyłem się godzinę z jedną, a i tak nie ma dobrego
    efektu. Jest jakiś magiczny środek, aby ten żółty nalot usunąć?

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 2. Data: 2010-03-24 09:41:36
    Temat: Re: Czym czyścić alufelgi po zimie ?
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

> [...]
    > szczotką z detergentem i dupa :) Namęczyłem się godzinę z jedną, a i
    > tak nie ma dobrego efektu. Jest jakiś magiczny środek, aby ten żółty

    Znajomy używał do starych felg z dobrym skutkiem kreta w granulkach.

  • 3. Data: 2010-03-24 10:11:51
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Katanka pisze:
> [...]
    > szczotką z detergentem i dupa :) Namęczyłem się godzinę z jedną, a i tak
    > nie ma dobrego efektu. Jest jakiś magiczny środek, aby ten żółty nalot

    Pasta polerska typu tempo, szmatka i jedziesz :>
    Bardzo ladnie usuwa ten nalot.

    --
    Karolek

  • 4. Data: 2010-03-24 10:26:10
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Katanka napisał(a):
    > est jakiś magiczny środek, aby ten żółty nalot
    > usunąć?
    Tu masz full porad http://42.pl/u/2cq4
    Weź pod uwagę że fegi są lakierowane, i można jakąś dziwną
    domową chemią je oszpecić bez powrotnie.
    A najlepszy sposób na czyste alusy to stalówki na zimę.
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-03-24 10:37:12
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > szczotką z detergentem i dupa :) Namęczyłem się godzinę z jedną, a i tak
    > nie ma dobrego efektu. Jest jakiś magiczny środek, aby ten żółty nalot

    Na stacjach paliw można kupić środek w pomarańczowych/czerwonych pojemnikach
    ze spryskiwaczem. Intensywnie śmierdzi i wydziela gryzący opar jak się
    dostanie na ciepłe tarcze ale rozpuszcza idealnie wszystko co się przylepiło
    do felg, od asfaltu przez smar po inne badziewie. W/g mnie najlepsza chemia
    do czyszczenia felg tylko trzeba uważać bo jest dosyć 'agresywna' jeżeli
    chodzi o działanie więc nie polecam psikać po rękach i lakierze.

  • 6. Data: 2010-03-24 10:42:03
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Katanka napisał:

> [...]
    > szczotką z detergentem i dupa :) Namęczyłem się godzinę z jedną, a i tak
    > nie ma dobrego efektu. Jest jakiś magiczny środek, aby ten żółty nalot
    To ja sie podlacze i zapytam czego sprawdzonego uzywacie do usuwania
    zanieczyszczen "pozimowych" z chromowanych elementow zarowno metalowych
    jak i plastikowych typu listwy, znaczki, napisy na klapie itp. Nie
    chodzi mi tu o machanie sciereczka z ciepla woda przez 10 min przy
    kazdym elemencie tylko o jakis srodek chemiczny - pianka, spray itp.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 7. Data: 2010-03-24 10:53:29
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 24 Mar, 10:42, Gabriel'Varius'
    <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
    > To ja sie podlacze i zapytam czego sprawdzonego uzywacie do usuwania
    > zanieczyszczen "pozimowych" z chromowanych elementow zarowno metalowych
    > jak i plastikowych typu listwy, znaczki, napisy na klapie itp.

    Zwykły, kuchenno-łazienkowy Cilit (Kamień i Rdza).

    --
    Gom

  • 8. Data: 2010-03-24 10:57:33
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > z detergentem i dupa :) Namęczyłem się godzinę z jedną, a i tak nie ma
    > dobrego efektu. Jest jakiś magiczny środek, aby ten żółty nalot usunąć?

    chemią przeznaczoną do tego celu, np Forlega,
    brat

  • 9. Data: 2010-03-24 11:07:36
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Gom napisał:

    > Zwykły, kuchenno-łazienkowy Cilit (Kamień i Rdza).
    Powiedz, ze zartujesz?
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 10. Data: 2010-03-24 11:08:59
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 09:21:35 +0100, Katanka napisał(a):

    > Jest jakiś magiczny środek, aby ten żółty nalot usunąć?

    Aktywna piana kupiona od firmy Carvalet + 'Hot Rims All Wheel Cleaner'
    Meguiar`sa.
    Ja co roku po zimie myję tym felgi tym zestawem - wszystkie zabrudzenia
    schodzą bez zbędnego wysiłku.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.