eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCzy zablokowanie sprzegla w pozycji rozsprzeglonej na dluzszy czas jest szkodliwe?Re: Czy zablokowanie sprzegla w pozycji rozsprzeglonej na dluzszy czas jest szkodliwe?
  • Data: 2011-10-19 18:02:01
    Temat: Re: Czy zablokowanie sprzegla w pozycji rozsprzeglonej na dluzszy czas jest szkodliwe?
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-19, furi <u...@g...com> wrote:

    > Dzieki za info pogoglam co to to JASO MA i API bo nie mam pojecia co to
    > jest i cos wybiore (albo po prostu poszukam topica "jaki olej" na jakims
    > forum Yamahy)

    JASO MA to specjalna norma okreslajaca dany olej jako nadajacy sie do
    smarowania mokrego sprzegla. Czasami uda sie zalac samochodowy bez JASO
    MA i nie bedzie sie slizgalo ale tak jak Michal wspomnial o w miare
    niskim API, API z kolei okresla jakosc oleju.

    http://www.autolab.pl/artykuly/klasyfikacja-i-zastos
    owanie-olejow-silnikowych/art-2.html

    Jak chcesz tani olej bo nie chce Ci sie robic simmeringu to wez lej
    Orlen Platinium do motocykli - w miare tani.

    --
    Artur
    ZZR 1200