-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-m
ail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
Date: Thu, 14 Aug 2014 13:39:57 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 24
Message-ID: <lsi76d$2c7v$1@news2.ipartners.pl>
References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl> <lqruvn$qj5$1@node1.news.atman.pl>
<lqs3qj$a4$1@node1.news.atman.pl> <lqsr0a$ktp$2@node1.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<lqtaci$69b$2@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1408016397 78079 157.25.157.219 (14 Aug 2014 11:39:57
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 14 Aug 2014 11:39:57 GMT
In-Reply-To: <lqtaci$69b$2@node1.news.atman.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2541648
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-07-25 12:09, WW pisze:
> W dniu 2014-07-25 09:56, WS pisze:
>> W dniu piątek, 25 lipca 2014 07:46:41 UTC+2 użytkownik WW napisał:
>>>> Ma�o kto wie �e jad�c na za niskich obrotach zu�ywasz silnik
>>>> (konkretnie to wa�, cylindry i pier�cienie) du�o mocniej
>>>> ni� jad�c na normalnych i nawet na wi�kszych (ale nie na czerwonym)
>>>> obrotach.
>>>
>>> Zaciekawi�e� mnie.
>>> Dlaczego tak siďż˝ dzieje?
>>
>> Pewnie dlatego, ze do jazdy z dana predkoscia potrzebna jest jakas konkretna
wartosc mocy. Moc = moment * obroty, wiec im mniejsze obroty tym moment na wale musi
byc wiekszy, czyli wieksza sila...
>>
>
> Tak, ale ułamkowa w stosunku do mocy znamionowej, a więc tolerowanej przez dany
silnik.
Ale jeśli chodzi akurat o zuzycie układu wał/panewki, to nie tyle "moc" jest ważna co
właśnie siły, a te są związane z momentem.
A moment przy maksymalnym depnięciu jest podobny w szerokim zakresie obrotów,
zwłaszcza w nowszych silnikach.
Masz np. 2 krpm. wciskasz gaz na max, niby nic specjalnego się nie dzieje,
przyspiesza umiarkowanie, ale obciążenie i zużycie
panewek może być większe niż przy obrotach max. mocy, bo film olejowy gorszy, o czym
było wczesniej.
Jest jeszcze kwestia wyważania całego wału, ono jest "kompromisowe" dla
przewidywanego zakresu obciążeń i obrotów,
dlatego krańcowe wartości zaróno od strony niskich jak i wysokich obrotów mogą
bardziej dobijać niż średnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.08.14 14:05 Jakub Witkowski
- 12.08.14 22:30 janusz_k
- 14.08.14 22:01 janusz_k
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=