eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy warto od czasu do czasu "przygazować"?Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-m
    ail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    Date: Thu, 14 Aug 2014 13:39:57 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 24
    Message-ID: <lsi76d$2c7v$1@news2.ipartners.pl>
    References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl> <lqruvn$qj5$1@node1.news.atman.pl>
    <lqs3qj$a4$1@node1.news.atman.pl> <lqsr0a$ktp$2@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <lqtaci$69b$2@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1408016397 78079 157.25.157.219 (14 Aug 2014 11:39:57
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 14 Aug 2014 11:39:57 GMT
    In-Reply-To: <lqtaci$69b$2@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2541648
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-07-25 12:09, WW pisze:
    > W dniu 2014-07-25 09:56, WS pisze:
    >> W dniu piątek, 25 lipca 2014 07:46:41 UTC+2 użytkownik WW napisał:
    >>>> Ma�o kto wie �e jad�c na za niskich obrotach zu�ywasz silnik
    >>>> (konkretnie to wa�, cylindry i pier�cienie) du�o mocniej
    >>>> ni� jad�c na normalnych i nawet na wi�kszych (ale nie na czerwonym)
    >>>> obrotach.
    >>>
    >>> Zaciekawi�e� mnie.
    >>> Dlaczego tak siďż˝ dzieje?
    >>
    >> Pewnie dlatego, ze do jazdy z dana predkoscia potrzebna jest jakas konkretna
    wartosc mocy. Moc = moment * obroty, wiec im mniejsze obroty tym moment na wale musi
    byc wiekszy, czyli wieksza sila...
    >>
    >
    > Tak, ale ułamkowa w stosunku do mocy znamionowej, a więc tolerowanej przez dany
    silnik.

    Ale jeśli chodzi akurat o zuzycie układu wał/panewki, to nie tyle "moc" jest ważna co
    właśnie siły, a te są związane z momentem.
    A moment przy maksymalnym depnięciu jest podobny w szerokim zakresie obrotów,
    zwłaszcza w nowszych silnikach.

    Masz np. 2 krpm. wciskasz gaz na max, niby nic specjalnego się nie dzieje,
    przyspiesza umiarkowanie, ale obciążenie i zużycie
    panewek może być większe niż przy obrotach max. mocy, bo film olejowy gorszy, o czym
    było wczesniej.

    Jest jeszcze kwestia wyważania całego wału, ono jest "kompromisowe" dla
    przewidywanego zakresu obciążeń i obrotów,
    dlatego krańcowe wartości zaróno od strony niskich jak i wysokich obrotów mogą
    bardziej dobijać niż średnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: