  • 11. Data: 2009-02-17 21:21:46
    Temat: Re: Czy warto kupić oscyloskop UNI-T?
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Filip Ozimek wrote:
    > My mamy Rigole 1204 i w sumie trudno na nie narzekać (4ch, 200MHz).
    > Software wygląda sensownie, obudowa też. Zresztą ponoć Agilent sprzedaje
    > je pod swoją marką.

    Niech zgadnę: bez analizatora :) ? Szukam o nim opini, bo mam możliwość
    kupić tańszy oscy bez + osobno analizator albo kombajn. Za kombajnem
    przemawia miejsce, za parą oscy+analizator nie przemawia obecnośc
    softare na jedynie słuszny system. Ale jeśli oscyloskop ma tylko
    wavefomm a nie ma analizy SPI/UART/I2C to w sumie jest cieżko z niego
    korzystać w moich zastosowaniach i sosbny analizator przydał by się.
    Ceny praktycznie identyczne w obydwy przypadkach.

  • 12. Data: 2009-02-17 22:24:15
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Sebastian Bialy pisze:

    > Niech zgadnę: bez analizatora :) ?

    Analizator jest w czymś większym, te Rigole mają za małe ekrany jak na
    oglądanie 16 bitów na raz.

    --
    Filip.

  • 13. Data: 2009-02-17 22:52:44
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Filip Ozimek wrote:
    > Analizator jest w czymś większym, te Rigole mają za małe ekrany jak
    > na oglądanie 16 bitów na raz.

    Ale ja mówie o oglądaniu 3-4 na raz ;) Pytam tak usilnie żeby się
    dowiedziec, czy oscyloskopy z analizatorem za te pieniądze mają funkcję
    dekodowania protokołów, czy jestem skazany na ręczne przeliczanie bitów.
    Może to być poważny powód zakupu analizatora stacjonarnego z takimi
    featrues i jednocześnie kupienia tańszego oscy.

  • 14. Data: 2009-02-17 23:01:52
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Filip Ozimek pisze:

    > Analizator jest w czymś większym, te Rigole mają za małe ekrany jak
    > na oglądanie 16 bitów na raz.

    Chyba wszystkie low-endowe Rigole mają ekran tej samej wielkości:
    http://www.ndn.com.pl/index.php?id_dzialu=14&id_firm
    y=30

    Najtańszy model 2-kanałowy z 16-kan. analizatorem (DS1022CD) ma ekran o
    przekątnej 5,7" (320x234 piksele) i wygląda tak:
    http://www.ndn.com.pl/katalog/rigol/grafika/DS1000sm
    all.jpg

    Tutaj leży instrukcja użytkownika:
    http://www.tequipment.net/pdf/Rigol/Rigol_DS1000_man
    ual.pdf

    Wygląda na to, że część analizatora to tylko taki oscyloskop z 16
    równolegle pracującymi przetwornikami 1-bitowym (waveform) - można
    zobaczyć przebieg ale nic z niego nie wynika. Natomiast jest możliwość
    wymiany danych przez USB (pendrive) i analizy off-line nawet
    skomplikowanych protokołów (ktoś zna darmowe programy do tego?
    rozczajające chociaż zwykły UART, SPI, I2C i komunikację z wyższymi
    warstwami - SPI DataFlash, I2C EEPROM).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-02-17 23:18:05
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Sebastian Bialy pisze:

> [...]
    > Może to być poważny powód zakupu analizatora stacjonarnego z takimi
    > featrues i jednocześnie kupienia tańszego oscy.

    Za grosze (ok. $100) mozesz sobie zrobic wypasny analizator logiczny:
    http://www.sump.org/projects/analyzer/
    Mam ta plytke, ale jakos nie mialem do tej pory czasu wczytac ten soft i
    sprawdzic jak to dziala.

  • 16. Data: 2009-02-17 23:25:47
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Wygląda na to, że część analizatora to tylko taki oscyloskop z 16
    > równolegle pracującymi przetwornikami 1-bitowym (waveform)

    No tak myślałem. Zapewne nie wykrywa też żadnych stanów poza 1/0.
    Pytanie jednak czy droższe (do 1kzł) samodzielne analizatory potrafią
    rozróżnić coś innego niż 1/0.

> [...]
    > skomplikowanych protokołów (ktoś zna darmowe programy do tego?
    > rozczajające chociaż zwykły UART, SPI, I2C i komunikację z wyższymi

    Jak trzeba to się dopisze softa :) Byle by dostęp był do danych.

  • 17. Data: 2009-02-17 23:26:46
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    T.M.F. wrote:
    > Za grosze (ok. $100) mozesz sobie zrobic wypasny analizator logiczny:
    > http://www.sump.org/projects/analyzer/
    > Mam ta plytke, ale jakos nie mialem do tej pory czasu wczytac ten soft i
    > sprawdzic jak to dziala.

    Wolałbym go kupić jeśli już :) To nie zabawka do polutowania
    transformatorową.

  • 18. Data: 2009-02-18 07:33:45
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 18 Feb 2009 00:26:46 +0100,
    Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl> screamed:

    > Wolałbym go kupić jeśli już :) To nie zabawka do polutowania
    > transformatorową.

    A w którym miejscu masz tam coś do lutowania? Płytkę kupujesz gotową.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 08:33:25 user up 11987 days, 20:28, 1 user, load average: 0.94, 0.81, 0.99 ]

    Logic: The art of being wrong with confidence...

  • 19. Data: 2009-02-18 09:25:51
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    Sebastian Bialy napisał(a):
    [ciap]
    > Ale ja mówie o oglądaniu 3-4 na raz ;) Pytam tak usilnie żeby się
    > dowiedziec, czy oscyloskopy z analizatorem za te pieniądze mają funkcję
    > dekodowania protokołów, czy jestem skazany na ręczne przeliczanie bitów.

    o ile wiem to są to płatne opcje. Jeśli wliczone w cenę to całość też
    raczej nie za 1-2 kPLN.

    > Może to być poważny powód zakupu analizatora stacjonarnego z takimi
    > featrues i jednocześnie kupienia tańszego oscy.

    oscyloskop z analizatorem w jednym ma poważną zaletę: przebiegi z
    kanałów analogowych i cyfrowych są wyzwolone tym samym zdarzeniem więc
    jak np. jakiś bit w ramce jest nie taki to w kanale analogowym możesz
    sprawdzić czy akurat w tym momencie nie występuje jakie zakłócenie w
    innym miejscu. Jak są to dwa różne urządzenia to raczej trudno przebiegi
    zsynchronizować (w przyrządach za kasę o której mówimy).

    Andrzej Kamieniecki

  • 20. Data: 2009-02-18 17:59:28
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Andrzej Kamieniecki wrote:
    > o ile wiem to są to płatne opcje. Jeśli wliczone w cenę to całość też
    > raczej nie za 1-2 kPLN.

    Zejdę do 700zł za I2C/SPI/UART.

    > oscyloskop z analizatorem w jednym ma poważną zaletę: przebiegi z
    > kanałów analogowych i cyfrowych są wyzwolone tym samym zdarzeniem

    Wezme to pod uwage.