  • 1. Data: 2009-02-16 20:18:43
    Temat: Czy warto kupić oscyloskop UNI-T?
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Szukam sobie jakiegoś małego oscyloskopu w granicach ~20MHz - koniecznie
    cyfrowego z prostej przyczyny: musi być mały i przenośny. Nie potrzebuje
    dużo, dwa kanały, jakaś matematyka, ostatnio przydał się FFT (sam byłem
    zaskoczony że do czegoś jednak się przydał).

    Na necie można trafić na oscyloskopy UNI-T które mają zaskakująco niską
    cenę. Oczywiście to nie super sprzet, ale ja nie potrzebuje super.
    Potrzebuje oglądać przebiegi w okolicy parudziesięciu kHz.

    Czy mam zainteresować się UNI-T czy raczej omijać dużym łukiem? Zakładam
    że będę szczęśliwy jesli cena będzie ~1.5kzł (celuje w model UT2025).

    Interesuje mnie czy software stabilny, czy szumi na mniej niż działkę
    :), czy nie rozsypuje się po pierwszym użyciu, itd.

  • 2. Data: 2009-02-16 21:59:29
    Temat: Re: Czy warto kupić oscyloskop UNI-T?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

> [...]
    > dużo, dwa kanały, jakaś matematyka, ostatnio przydał się FFT (sam byłem
    > zaskoczony że do czegoś jednak się przydał).

    Rozejrzyj się w ofercie RIGOLa. Mamy w firmie kilka najprostszych i do
    potrzeb serwisowych są aż nadto wystarczające. Ale filozofia obsługi
    nieco inna niż Teka i mnie jakoś odrzuca.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-02-16 22:08:21
    Od: Dariusz Żołna <n...@e...com>

    Sebastian Bialy pisze:
> [...]
    >
    > Interesuje mnie czy software stabilny, czy szumi na mniej niż działkę
    > :), czy nie rozsypuje się po pierwszym użyciu, itd.

    Nabyłem właśnie ten model jakiś czas temu.
    Jak dla mnie, ok, oglądam na nim wszystko czego potrzebuję i naprawdę
    wystarcza. Robię mikroprocki, mało analogówki, nieduże częstotliwości.
    Do sprawdzenia układu i szukania błędów czy przyczyn problemów w
    układach moim zdaniem wystarczający.
    Ale o sofcie na PC zapomnij, większego shitu dawno nie widziałem.

    Dariusz Żołna

  • 4. Data: 2009-02-16 22:12:46
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Dariusz Żołna wrote:
> [...]
    > wystarcza. Robię mikroprocki, mało analogówki, nieduże częstotliwości.
    > Do sprawdzenia układu i szukania błędów czy przyczyn problemów w

    No wiec mam podobnie, głównie będę tym oglądał jakieś pierdoły z zakresu
    m.cz. i sygnały cyfrowe, a że przestrzeń mam mikroskopiją to musze kupić
    coś małego.

    > Ale o sofcie na PC zapomnij, większego shitu dawno nie widziałem.

    Wiem, nie ma wersji na sensowny OS (Linux :P) i szit jest 2x większy :D
    Może jak mnie przyciśnie to sam napiszę ... jak będę miał naprawdę dużo
    czasu ...

  • 5. Data: 2009-02-16 22:17:18
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Rozejrzyj się w ofercie RIGOLa. Mamy w firmie kilka najprostszych i do
    > potrzeb serwisowych są aż nadto wystarczające. Ale filozofia obsługi
    > nieco inna niż Teka i mnie jakoś odrzuca.

    Pozerkam, widzę że mają nawet analizator logiki w cenie do ~2kzł. A co
    do filozofii - używam teka cyfrowego i jakoś nie wydaje mi się żeby był
    wzorcowy ten ich interfejs :)

  • 6. Data: 2009-02-16 22:20:29
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Mamy w firmie kilka najprostszych

    A macie z analizą cyfrowych układów? Ciekawi mnie czy mają tam wbudowane
    dekodery SPI/UART/I2C. Przydało by się.

  • 7. Data: 2009-02-17 06:51:40
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    Sebastian Bialy napisał(a):
    [ciap]
    > Wiem, nie ma wersji na sensowny OS (Linux :P) i szit jest 2x większy :D
    > Może jak mnie przyciśnie to sam napiszę ... jak będę miał naprawdę dużo
    > czasu ...
    byle obsługiwało SCPI to pod Linuxem działa NIVisa, wtedy napisanie
    swojego programu to pikuś.

    Andrzej Kamieniecki

  • 8. Data: 2009-02-17 20:48:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

    > Pozerkam, widzę że mają nawet analizator logiki w cenie do ~2kzł. A co
    > do filozofii - używam teka cyfrowego i jakoś nie wydaje mi się żeby był
    > wzorcowy ten ich interfejs :)

    Myślę, że to kwestia przyzwyczajenia, bo możliwościami nie odstają od
    kilkuletnich Tektronixów (no może oprócz pasma).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-02-17 20:49:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

    > A macie z analizą cyfrowych układów? Ciekawi mnie czy mają tam wbudowane
    > dekodery SPI/UART/I2C. Przydało by się.

    Mamy RIGOLE bez analizatora.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-02-17 21:12:43
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Rozejrzyj się w ofercie RIGOLa. Mamy w firmie kilka najprostszych i do
    > potrzeb serwisowych są aż nadto wystarczające. Ale filozofia obsługi
    > nieco inna niż Teka i mnie jakoś odrzuca.

    My mamy Rigole 1204 i w sumie trudno na nie narzekać (4ch, 200MHz).
    Software wygląda sensownie, obudowa też. Zresztą ponoć Agilent sprzedaje
    je pod swoją marką.

    --
    Filip.