  • 11. Data: 2011-05-28 19:41:20
    Temat: Re: Czy to zaczął się sezon kradzieży drobnych elementów?
    Od: Jan <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 18:55, tadek pisze:

    > W Polsce ten "sezon" trwa nieprzerwanie. Złodziejstwo ma znaczna część
    > obywateli "we krwi"

    To prawda, sam znam wioski, specjalizujące się
    w kradzieży, a i w miastach są takie dzielnice.
    Ale dlaczego akurat teraz kradną drobne elementy
    samochodowe? Może rację ma, kto pisze o maju
    i czerwcu, jako początku dużego sezonu złodziejskiego?
    Pewnie sprzyja temu ciepła i krótka noc.
    No i samochodziarze sezonowi się budzą, jeżdżą
    na uroczystości i inne święta i chcą dobrze się
    prezentować. Więc sami robią sobie prezenty, jeśli
    ktoś niedomyślny nie chce im dać po dobroci.

    Jakiś czas temu pewien bogobojny najwyraźniej
    wujek, mimo młodego wieku poczuł się odpowiedzialny
    i postanowił zrobić prezent komunijny swojemu
    siostrzeńcowi. Szkoda mu było gotówki, wiec napadł
    na mojego synka i zabrał mu nowy rower siłą.
    Wprawdzie ubezpieczyciel zwrócił nam wartość roweru,
    ale syn jakiś czas spał niespokojnie, a potem
    musiał brać leki na tarczycę, ponoć na tle
    nerwowym.

    Tak to chyba jest, że wiosna budzi nas do czynu.
    I to wszystkich. A dziś samochód jest pojazdem
    ważnym, stąd zapewne zainteresowanie wzmożone.

    Jan

  • 12. Data: 2011-05-28 20:14:20
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Wstaję ja dziś rano, spoglądam na świat przez okno
    > i widzę, że z kół mojego samochodu znikły kołpaki.

    Ciesz się, że tylko kołpaki. U mnie co jakiś czas jest akcja np. jakiś
    pacjent w zeszłym roku rozwiercał jak leci baki w zaparkowanych
    dieslach. Wczoraj np. widziałem samochód stojący na kostkach
    chodnikowych bez kół. Atrakcje jak za czasów PRL-u ... masakra.

  • 13. Data: 2011-05-28 21:44:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-28 11:37, Jan pisze:
    (...)
    > temu oderwano mi znaczek firmowy szewroleta, ale to
    > było na początku wakacji, kiedy uczniowie się nudzą.
    > Teraz jeszcze się uczą przecież, więc to chyba

    Uczą? Gimnazjaliści na wylocie są po egzaminach, oceny mają
    już wystawione.

    > z chęci zysku? Czy gdzieś indziej też się dzieje
    > coś podobnego? Jeśli to moda, sezon czy inna plaga
    > o dużym zasięgu, trzeba by może ogłosić alert jakiś?

    Lokalne i chwilowe zawirowanie.

  • 14. Data: 2011-05-28 21:46:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-28 18:55, tadek pisze:
    (...)
    > W Polsce ten "sezon" trwa nieprzerwanie. Złodziejstwo ma znaczna część
    > obywateli "we krwi"

    Bzdura.

  • 15. Data: 2011-05-29 20:09:11
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Tylko nie kupuj używki na allegro, bo z nieba się tam nie biorą.

    Wlasnie nie wiem czemu Allegro i policja nic z tym nie robia.
    Kiedys szwagierka zgubila albo jej ukradli jeden oryginalny kolpak.
    Poszukala na Allegro, ale chciala, zeby sprawdzic co to za sprzedajacy.
    Popatrzylem w zakonczone aukcje i komentarze do nich. A tam same oryginalne
    uzywane kolpaki w bardzo dobrym stanie i radio bez panelu. Dla mnie jak nic
    na 99% wszystko kradzione. Bo niby skad ktos ma tyle oryginalnych, uzywanych
    kolpakow w super stanie? Allegro z policja powinno to sprawdzic. Ale
    oczywiscie wola sie zajac takimi powaznymi naruszeniami regulaminu jak to,
    ze ktos w opisie aukcji podal link do swojej strony.

    Pozdrawiam

    Darek