  • Data: 2004-06-03 13:36:04
    Temat: Re: Czy to normalna praktyka ?
    Od: m...@m...eu.org szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 3 Jun 2004 13:15:02 +0000 (UTC), Pan(i) Andrzej Nakonieczny
    <d...@p...invalid> popełnił(a):
    > Jeśli to ten właśnie router wyśle ICMP (że host jest nieosiągalny) to mam
    > prawo przypuszczać, że jednak to do mnie nie dotrze - z sieciami z
    > którymi ja się spotkałem na interfejsie WAN wycinane są wszystkie adresy
    > niepubliczne, tak więc taki ICMP nie zostanie do niej wpuszczony.

    Tak, patrzac "od tej strony" tak bedzie, ale, IMO adres proywatny w wiekszosci
    bedzie nalezal do firewalli, ktore i tak nie "wydalaja" nic od siebie, a od
    strony sieci bedzie stal router np. z jednym interfejsem publicznym od strony
    netu i drugim prywatnym do polaczenia z firewallem. Sadze ze odpowiedz dostaniez
    juz od routera, oczywiscie z interfejsu z publicznym IP.

    > Zostanie on (jak mogę przypuszczać) zablokowany także na routerze
    > brzegowym operatora (jeśli jest poprawnie skonfigurowany) ... choć jak
    > można było zobaczyć w pierwszy poście w wątku tak nie było ...

    Przedstawilem wersje od strony "wewnetrznej" sieci, gdzie mozesz sobie pozwolic
    na nieblokowanie tego typu adresow.

    --
    Tomasz Kuźniar <m...@m...eu.org>
    _Cały_ świat jest robiony nogami.