  • 1. Data: 2010-11-01 20:22:29
    Temat: Czy to niewydolność zasilacza?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Wymieniłem kartę graficzną w komputerze.

    Miałem GF 7600 GT (około 39W max). Mam Radeona 5750 (90W max).

    No i mam kłopoty. Zasilacz 390W markowy.

    Przy każdym włączeniu komputera słyszę 7 razy takie coś: stuk-stuk...dzzzz.
    Próbuje się włączać HDD, potem DVD i zdycha.

    Po 7 próbach - komputer rusza i działa zawsze normalnie i stabilnie, nawet w
    grach obciążających mocno grafikę.

    Gdy wychodzę z uśpienia - także czasem są kłopoty i muszę resetować kompa.

    To koniec dziwnych objawów. Gdzie szukać przyczyny?

  • 2. Data: 2010-11-01 20:39:34
    Temat: Re: Czy to niewydolność zasilacza?
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-01 21:22, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Gdy wychodzę z uśpienia - także czasem są kłopoty i muszę resetować kompa.
    >
    > To koniec dziwnych objawów. Gdzie szukać przyczyny?

    Ja mam niemarkowy 350W i GF8800 buja jak szalony.

  • 3. Data: 2010-11-01 20:42:07
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    >
    > Gdy wychodzę z uśpienia - także czasem są kłopoty i muszę resetować kompa.
    >
    > To koniec dziwnych objawów. Gdzie szukać przyczyny?

    Podaj marke i model tego markowego zasilacza.

  • 4. Data: 2010-11-01 21:34:29
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 1 Nov 2010 21:22:29 +0100, Marcin N napisał(a):

> [...]
    >
    > Gdy wychodzę z uśpienia - także czasem są kłopoty i muszę resetować kompa.
    >
    > To koniec dziwnych objawów. Gdzie szukać przyczyny?

    Na moje oko: albo płyta, albo zasiłka, ze wskazaniem na płytę.

    --
    GLaF

  • 5. Data: 2010-11-01 21:37:13
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    w wiadomości grup
    a.pl...

    > Podaj marke i model tego markowego zasilacza.

    Tagan sprzed 3 lat. Nigdy nie sprawił żadnych kłopotów.

  • 6. Data: 2010-11-01 21:38:56
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Na moje oko: albo płyta, albo zasiłka, ze wskazaniem na płytę.

    Płyta? Tak nagle po wymianie grafiki? No i czemu wszystko działa?

    Fakt, że płyta stara (3 lata) i może się gubi w połączeniu z nowoczesnym
    sprzętem.

  • 7. Data: 2010-11-01 21:44:06
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    GLaF nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > ze wskazaniem na płytę.

    Tradycyjnie kondziorki?
    Przem

  • 8. Data: 2010-11-01 21:46:03
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Tagan sprzed 3 lat. Nigdy nie sprawił żadnych kłopotów.

    Rozkrec zasilacz i ogladnij kondensatory. Tagany sprzed kilku lat lubia
    teraz padac.

  • 9. Data: 2010-11-01 21:55:20
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 1 Nov 2010 22:38:56 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Płyta? Tak nagle po wymianie grafiki? No i czemu wszystko działa?
    >
    > Fakt, że płyta stara (3 lata) i może się gubi w połączeniu z nowoczesnym
    > sprzętem.

    Sekcja zasilania w płytach lubi padać.
    Tak jak sugeruje Przemek, sprawdź czy elektrolity nie są napuchnięte. Jeśli
    nie potrafisz tego ocenić, to zrób im dobre foty i wstaw na neta.
    Jak elektrolity będą wizualnie dobre, to najlepiej pożyczyć markowy i mocny
    zasilacz i sprawdzić czy będzie OK.
    --
    GLaF

  • 10. Data: 2010-11-01 22:57:45
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    >
    > Gdy wychodzę z uśpienia - także czasem są kłopoty i muszę resetować kompa.
    >
    > To koniec dziwnych objawów. Gdzie szukać przyczyny?

    Najbardziej prawdopodobna sprawa - kondensatory w zasilaczu lub płycie.
    Częsty objaw początków końca jest taki, że po włączeniu komputera przez
    kilka(dziesiąt) sekund coś jest nie tak, a potem już dobrze.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze