  • 11. Data: 2019-08-22 06:42:19
    Temat: Re: Czy to jeszcze przypadek?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tez tak uwazam ze powinni konfiskowac pojazd. Jakis czas temu czytalem ze we
    Francji za razace naruszenie przepisow jedna z kar moze byc konfiskata nastepujaca
    natychmiast.

    Z tym, że we Francji kieliszek do obiadu nie jest rażącym nruszeniem
    prawa. Nierażącym też nie.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2019-08-22 09:11:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Z tym, że we Francji kieliszek do obiadu nie jest rażącym nruszeniem
    >prawa. Nierażącym też nie.

    Ale oni pija szklankami :-)

    J.

  • 13. Data: 2019-08-22 09:50:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Tez tak uwazam ze powinni konfiskowac pojazd.

    No coz - ma to te zalete, ze wielu by pewnie nie wsiadlo drugi raz
    kolko, bo nie mialoby gdzie.
    Ale ma tez duzo wad, wiec nie wprowadzaja.

    >Jakis czas temu czytalem ze we Francji za razace naruszenie przepisow
    >jedna z kar moze byc konfiskata nastepujaca natychmiast.

    Ale u nich limit znacznie wyzszy, i obiad zwyczajowo sie winem popija
    i jedzie dalej :-)

    J.

  • 14. Data: 2019-08-22 09:55:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 00:04:47 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    >Mysle ze to to ostatnie.
    >Moze juz znaja jego auto i na widok "szarej astry" zartuja "a moze to
    >lolek ziomkowski znowu popil i jedzie?"
    >Tak ja bym obstawial.

    Raczej nie zartuja, tylko pamietaja "temu zabralismy PJ - wiec czemu
    jedzie" ?

    >To bardziej realne niz nawet to ze ktos dzwoni ze lolek ziomkowski
    >byl u nas i pil i wlasnie sie zatacza do auta...

    A to akurat mozliwe, jak sie komus narazil :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-08-22 09:59:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 22 Aug 2019 06:42:19 +0200, Shrek wrote:
    > Z tym, że we Francji kieliszek do obiadu nie jest rażącym nruszeniem
    > prawa. Nierażącym też nie.

    Masz nieaktualne informacje - tolerancja o której piszesz istniała 20 lat
    temu. Obecnie za kierowanie po kieliszku wina młody człowiek traci prawo
    jazdy (135 EUR oraz utrata 6 punktów, czyli tyle ile się ma po zdaniu PJ).

    Po 3 latach PJ można pokusić się o 1 kieliszek wina do obiadu. Ale tylko
    jeden, i to pod warunkiem że nie jest się jakimś anemikiem.

    Dopuszczalne limity alkoholu we krwi dla kierowców w FR:
    pierwsze 3 lata PJ: 0.2 g/L
    później: 0.5 g/L

    Mateusz

  • 16. Data: 2019-08-22 12:21:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Niezaleznie od tego Niemcy maja rozbudowany system oplat za
    >autostrady
    >oparty o numery rejestracyjne, a my tez. Na razie dla ciezarowek ...
    >ale przeciez tablice takie same.

    >nagrywa sie wszystko ale dostep do tablic osobowek ma tylko BND i w
    >wyjatkowych przypadkach Polizei (seryjny morderca itd) zwykly Hans
    >pijaczyna moze spac spokojnie

    A co za problem zmienic ustawe i dopisac przesylanie informacji do
    Policji o Hansie-pijaczynie ? :-P

    J.

  • 17. Data: 2019-08-22 12:55:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > jeden, i to pod warunkiem że nie jest się jakimś anemikiem.
    >
    > Dopuszczalne limity alkoholu we krwi dla kierowców w FR:

    Chodzi mi o te 0,5.

    U nas do niedawna wyglądało to tak - w chuj pijanych kierowców. Z czego
    prawie połowa to rowerzyści, a z tej połowy 1/3 miało poniżej 0,5. Co
    oznaczało, że z "pijanych kierowców" pijany był co trzeci.

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2019-08-22 14:24:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Aug 2019 12:55:19 +0200, Shrek napisał(a):

    > Co
    > oznaczało, że z "pijanych kierowców" pijany był co trzeci.

    Prawo nie przewiduje takiej kategori. Prawo mówi "pod wpływem alkoholu".
    A pod wpływem jesteś bez względu na promile.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2019-08-22 14:54:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    e.net...

    >Prawo nie przewiduje takiej kategori. Prawo mówi "pod wpływem
    >alkoholu".
    >A pod wpływem jesteś bez względu na promile.

    pod wplywem jestes po przekroczeniu 0.2 promila.
    A w zasadzie miedzy 0.2 a 0.5 promila, bo powyzej 0.5 to jestes
    nietrzezwy.

    I policjanci doskonale o tym wiedza, ale wola podawac wszystkich
    razem - lacznie z rowerzystami.
    A jeszcze lepiej z pieszymi i pasazerami.
    Bo wtedy wyjdzie, jaka to wazna spolecznie role pelnia.

    J.

  • 20. Data: 2019-08-22 17:57:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2019 o 14:54, J.F. pisze:

    > I policjanci doskonale o tym wiedza, ale wola podawac wszystkich razem -
    > lacznie z rowerzystami.
    > A jeszcze lepiej z pieszymi i pasazerami.
    > Bo wtedy wyjdzie, jaka to wazna spolecznie role pelnia.

    Dokładnie tak. W swoim raporcie epatują liczbą wypadków z udziałem
    _uczetników_ - tak jak wracasz po piwie uberem, to właśnie w tą
    kategorię wpadniesz. Jak się by autobus nocny rozbił to byłby alkomedon;)

    Generalnie problem pijanych kierowców jest w Polsce mocno nomenomen
    nadmuchany. Owszem jest problem z realnie najebanymy i tych należy
    tępić. A jak widać słabo to robią, bo co i raz okazuje się, że ktoś
    zabił kogoś na drodze i był najebany - zazwyczaj okazuje się, że nie
    pierwszy raz był najebany.

    Ale lepiej udawać, że się z problemem walczy niż robić coś realnego.
    Suweren jak to suweren lubi igrzyska.

    --
    Shrek