  • 1. Data: 2011-08-05 17:59:35
    Temat: Czy ta różnicówka jest również nadmiarowo-prądowa?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam takie coś zrobione prowizorycznie na budowie. Na S-ke proszę nie
    zwracać uwagi, dodana jest zupełnie do czego innego. Chodzi wyłacznie o
    ten duży wyłacznik różnicowo-prądowy.

    http://sebobialy.net/wylacznik.jpg

    Czy ktoś może mi powiedzieć czy jest od również wylacznikiem
    nadmiarowoprądowym ? Z poszukiwań na google wynika że nie. Ale nie mam
    pewności. Oznaczenie 40A ktore widnieje na obudowie dotyczy *chyba*
    prądu dopuszczalnego. Na prowizorycznym schemacie nie ma nic zaznaczone
    poza obwodem detekcji upływu i przyciskiem "test".

    Całe zamieszanie z faktu że brak zabezpieczenia w postaci 3-fazowej S-ki
    bardzo mnie niepokoi. A może nie mam racji i takich zabezpieczeń nie ma
    sensu tutaj dawać?

  • 2. Data: 2011-08-05 18:32:08
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 05 Aug 2011 19:59:35 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    To jest tylko różnicówka na 40A i prądzie różnicowym (wyzwalania)
    30mA.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2011-08-05 20:51:36
    Od: a...@p...pl

    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Całe zamieszanie z faktu że brak zabezpieczenia w postaci 3-fazowej S-ki
    >bardzo mnie niepokoi. A może nie mam racji i takich zabezpieczeń nie ma
    >sensu tutaj dawać?

    przygladajac sie zdjeciu, to widac S-ke przylaczona wylacznie do
    jednej fazy, wiec prad na budowie masz tylko jedno fazowy.

    Nie jestem ekspertem, ale nie wiem, czy przypadkiem ta roznicowka jest
    poprawnie podlaczona? 2 fazy leza luzem.

    Wg mnie, jezeli nie ma odbiornikow 3 fazowych to powinno sie stosowac
    roznicowki 1 fazowe.

    Ciekawym rozwiazaniem sa te hybrydy roznicowo-nadpradowe. Prady
    roznicowe sie nie sumuja i jak gdzies wywali (dojdzie do przekroczenia
    roznicy) to wywala roznicowke dla konkretnego obwodu i tylko te obwod
    nie ma pradu, a nie cala instalacja.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2011-08-05 21:27:10
    Temat: Re: Czy ta różnicówka jest również nadmiarowo-pršdowa?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-05 22:51, a...@p...pl wrote:
    > przygladajac sie zdjeciu, to widac S-ke

    Nie przygladaj się jej ;)

    > Nie jestem ekspertem, ale nie wiem, czy przypadkiem ta roznicowka jest
    > poprawnie podlaczona? 2 fazy leza luzem.

    W niczym to nie przeszkadza.

    To co widać na zdjęciu to "workaround" aby jedna faza miała
    zabezpieczenie bo chwilowo 3 fazy sa zbędne, jednak:

    Elektryk twierdzi że ta różnicówka wyleci również dla przeciążenia I>40A
    na dowolnej fazie ale ja nie wierze na słowo tylko wklepuje symbol w
    neta i widzę że to nie jest prawda. Ponieważ net czasem kłamie to pytam.

    Aktualnie wstawiłem tam S-kę 3-fazową. Niestety miałem pod ręką tylko z
    ch-ką B i nie wiem czy ludziom od tynków maszynowych nie wyleci przy
    rozruchu maszyny :/

  • 5. Data: 2011-08-05 21:39:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-05 19:59, Sebastian Biały wrote:
    > [ciach]

    Zapomnialem: czy kolory faz mają jakieś znaczenie, choćby tradycyjne,
    jesli chodzi o kolejnośc wsadzania do dziurek automatów 3-fazowych? Na
    zdjęciu jest szary-czarny-brązowy, ale dwa dni temu widzialem inaczej w
    innej skrzynce. Oczywiscie dokonale wiem że nie ma to żadnego znaczenia
    dla wyłaczników, ale może jest jakaś niepisana zasada ktorej się wszyscy
    trzymają?

  • 6. Data: 2011-08-05 23:04:32
    Od: x <...@...pl>

    Dnia 05-08-2011 o 23:39:37 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > innej skrzynce. Oczywiscie dokonale wiem że nie ma to żadnego znaczenia
    > dla wyłaczników, ale może jest jakaś niepisana zasada ktorej się wszyscy

    czarny - faza 1
    brazowy - faza 2
    szary - faza 3

  • 7. Data: 2011-08-06 04:54:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dnia Fri, 05 Aug 2011 23:39:37 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > innej skrzynce. Oczywiscie dokonale wiem że nie ma to żadnego znaczenia
    > dla wyłaczników, ale może jest jakaś niepisana zasada ktorej się wszyscy
    > trzymają?

    Mnie uczyli, że od najciemniejszego się liczy, podobnież Niemiaszki robią.
    Czy to jest prawidłowo tego nie wiem :>

    L.

  • 8. Data: 2011-08-06 07:17:55
    Od: "Artur Miller" <b...@m...com>

    napisał(a):

> [...]
    > innej skrzynce. Oczywiscie dokonale wiem że nie ma to żadnego znaczenia
    > dla wyłaczników, ale może jest jakaś niepisana zasada ktorej się wszyscy

    czarny - faza 1
    brazowy - faza 2
    szary - faza 3

    ---

    w jaki sposób ustalasz która faza jest pierwsza ?

    @

  • 9. Data: 2011-08-06 07:28:40
    Od: x <...@...pl>

    Dnia 06-08-2011 o 09:17:55 Artur Miller <b...@m...com> napisał(a):

    > w jaki sposób ustalasz która faza jest pierwsza ?

    Nie ma sposobu. OP pytal jaka konwencje sie stosuje, to podalem.

  • 10. Data: 2011-08-06 07:31:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-08-2011 o 23:27:10 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Elektryk twierdzi że ta różnicówka wyleci również dla przeciążenia I>40A
    > na dowolnej fazie ale ja nie wierze na słowo tylko wklepuje symbol w
    > neta i widzę że to nie jest prawda. Ponieważ net czasem kłamie to pytam.
    I masz rację, nie wyleci bo te 40A to jest jej max prąd pracy.
    Zabezpieczenia nadmiarowo-prądowego nie ma żadnego.

    --
    Pozdr
    JanuszK