  • 11. Data: 2011-08-06 10:14:03
    Temat: Re: Czy ta różnicówka jest również nadmiarowo-pršdowa?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Aug 2011 23:27:10 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > Elektryk twierdzi że ta różnicówka wyleci również dla przeciążenia I>40A
    > na dowolnej fazie ale ja nie wierze na słowo tylko wklepuje symbol w
    > neta i widzę że to nie jest prawda. Ponieważ net czasem kłamie to pytam.

    Trzeba w neta wklepac symbol tego urzadzenia i przeczytac co o nim pisze
    producent.

    > Aktualnie wstawiłem tam S-kę 3-fazową. Niestety miałem pod ręką tylko z
    > ch-ką B i nie wiem czy ludziom od tynków maszynowych nie wyleci przy
    > rozruchu maszyny :/

    To sie bedziesz martwil wtedy :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-08-06 10:16:27
    Temat: Re: Czy ta różnicówka jest również nadmiarowo-prądowa?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Aug 2011 23:39:37 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > Zapomnialem: czy kolory faz mają jakieś znaczenie, choćby tradycyjne,
    > jesli chodzi o kolejnośc wsadzania do dziurek automatów 3-fazowych? Na
    > zdjęciu jest szary-czarny-brązowy, ale dwa dni temu widzialem inaczej w
    > innej skrzynce. Oczywiscie dokonale wiem że nie ma to żadnego znaczenia
    > dla wyłaczników, ale może jest jakaś niepisana zasada ktorej się wszyscy
    > trzymają?

    Ma za to znaczenie dla silnikow - jak pomylisz to moga sie krecic w druga
    strone.

    A zasada .. zdaje sie ze jest norma i fazowe maja byc czarne.
    Wiec niemiaszki robia trzy czarne z nadrukami 1, 2 i 3.

    W Polsce wieksza swoboda :-)

    J.

  • 13. Data: 2011-08-06 10:25:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-06 12:16, J.F. wrote:
    > Ma za to znaczenie dla silnikow - jak pomylisz to moga sie krecic w druga
    > strone.

    Ależ ja to wiem, chodzi tylko o ułożenie faz w sekwencji w
    *wyłacznikach*. Żeby ktoś potem nie powiedział że "tak się nie robi
    według sztuki" ;)

    > A zasada .. zdaje sie ze jest norma i fazowe maja byc czarne.

    Wszystkie druty fazowe jakie widuje ostatnio mają kolor szary, czarny i
    brązowy (ale mało widuję). Za to w jednofazowych faza czasem jest czarna
    a czasem brązowa ...

  • 14. Data: 2011-08-06 10:47:11
    Temat: Re: Czy ta ró?nicówka jest równie? nadmiarowo-pr?dowa?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-06 09:17, Artur Miller wrote:
    > w jaki sposób ustalasz która faza jest pierwsza ?

    Zaznaczam ponownie ze nie ma dla mnie znaczenia która jest pierwsza z
    punktu widzenia rotacji pola magnetycznego. Mnie interesuje która jest
    pierwsza,druga,trzecia z punktu widzenia kolorów przewodow wchodzacych
    do osprzętu *zabezpieczającego* i czy jest na to jakaś norma, tradycja
    czy niepisana umowa.

  • 15. Data: 2011-08-06 12:03:11
    Temat: Re: Czy ta ró?nicówka jest równie? nadmiarowo-prądowa?
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 06 Aug 2011 12:47:11 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >pierwsza,druga,trzecia z punktu widzenia kolorów przewodow wchodzacych
    >do osprzętu *zabezpieczającego* i czy jest na to jakaś norma, tradycja

    kazda twoja odpowiedz daje nowy watek!!! Cos masz zle poustawiane w
    newsreaderze?

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2011-08-06 12:40:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-06 14:03, a...@p...pl wrote:
    > kazda twoja odpowiedz daje nowy watek!!! Cos masz zle poustawiane w
    > newsreaderze?

    http://tinyurl.com/453kwe7

    Wydaje się ok. Czy ktoś to może potwierdzić u siebie?

  • 17. Data: 2011-08-06 12:46:17
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Witam.
    > Mam takie coś zrobione prowizorycznie na budowie. Na S-ke proszę nie
    > zwracać uwagi, dodana jest zupełnie do czego innego. Chodzi wyłacznie o
    > ten duży wyłacznik różnicowo-prądowy.
    > http://sebobialy.net/wylacznik.jpg
    > Czy ktoś może mi powiedzieć czy jest od również wylacznikiem
    > nadmiarowoprądowym ? Z poszukiwań na google wynika że nie. Ale nie mam

    Nie

    > pewności. Oznaczenie 40A ktore widnieje na obudowie dotyczy *chyba* prądu
    > dopuszczalnego. Na prowizorycznym schemacie nie ma nic zaznaczone

    Tak

    > poza obwodem detekcji upływu i przyciskiem "test".
    > Całe zamieszanie z faktu że brak zabezpieczenia w postaci 3-fazowej S-ki
    > bardzo mnie niepokoi. A może nie mam racji i takich zabezpieczeń nie ma
    > sensu tutaj dawać?

    Powinno być za różnicówką, przed odbiornikiem prądu.
    Przed różnicówką rozłącznik.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2011-08-06 12:57:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Aug 2011 12:25:33 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > Wszystkie druty fazowe jakie widuje ostatnio mają kolor szary, czarny i
    > brązowy (ale mało widuję). Za to w jednofazowych faza czasem jest czarna
    > a czasem brązowa ...

    Tak tu ktos pisal kilka lat temu.
    Mozna by te norme odgrzebac.

    J.

  • 19. Data: 2011-08-06 13:33:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-06 14:46, Irokez wrote:
    > Powinno być za różnicówką, przed odbiornikiem prądu.

    Odbiornik pradu ma wlasne zabezpieczenia. Dwa. Jedno fabryczne a drugie
    autorskie polegające na "artystycznym zmniejszeniu przekroju drutu przez
    ukręcanie uzywając szarpania gniazda aż wypadło i wisi na kablach".

    Szlag mnie trafia jak widzę stan niektórych maszyn budowlanych i nie
    mogę spać spokojnie bez nadprądowego *przed* kablem do urzadzenia ...

    > Przed różnicówką rozłącznik.

    Ta różnicowka działa jak rozłacznik :)

  • 20. Data: 2011-08-06 14:04:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adresss,

    Saturday, August 6, 2011, 2:03:11 PM, you wrote:

    [...]

    > kazda twoja odpowiedz daje nowy watek!!! Cos masz zle poustawiane w
    > newsreaderze?

    Chyba Ty...

    --
    Best regards,