  • 1. Data: 2011-11-05 13:48:20
    Temat: Czy szukać sprawcy obtarcia lakieru
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    Witam,
    Dziś na osiedlowym parkingu ktoś obtarł mi lakier. Na szczęście na
    metalowych elementach niegroźnie, tzn tylko powierzchowne rysy. Za to na
    plastikowym zderzaku obtarł całkowicie. Teren parkingu obejmują kamery
    zainstalowane na terenie pewnej firmy, więc istnieje szansa na
    wytypowanie sprawcy.

    W związku z powyższym rozważam dwie możliwości:
    1. samemu udać się do tej firmy, przeglądać nagrania w poszukiwaniu
    sprawcy a potem próbować z nim dojść do porozumienia?
    2. zgłosić uszkodzenie na policję i niech oni szukają sprawcy?

    Troszkę obawiam się tego, że policja oleje ten temat nie podejmując
    żadnych działań.

    Od czego waszym zdaniem powinienem zacząć?
    Czesławek

  • 2. Data: 2011-11-05 13:52:07
    Temat: Re: Czy szukać sprawcy obtarcia lakieru
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Troszkę obawiam się tego, że policja oleje ten temat nie podejmując
    > żadnych działań.
    >
    > Od czego waszym zdaniem powinienem zacząć?

    moim zdaniem od sprawdzenia czy możesz dotrzeć do nagrań i czy nagrało
    się to co trzeba. Następnie:

    1 jak poznasz sprawcę to idziesz od niego z oświadczeniem żeby podpisał
    2 jak nie podpisze to lub nie poznajesz, to idziesz z materiałem wideo
    na Policję.

  • 3. Data: 2011-11-05 13:58:22
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    otarcie lakieru na 2 elementach to juz grubo ponad 300pln czyli
    powazniejsza rzecz niz wykroczenie. nie pamietam od ilu pln to
    wykroczenie a od ilu przestepstwo ale policja nie zbędzie. no chyba ze
    to stary skorodowany sztrucel gdzie takich otarc jest dziesiec innych.

    kamery to dobry dowod i policja z nich skorzysta ale zastanawiaj sie
    dalej a nie bedziesz mial co odczytywac - nagrania ida w zapetleniu

  • 4. Data: 2011-11-05 15:36:44
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    W dniu 2011-11-05 13:58, Michał sirapacz Gut pisze:

    > kamery to dobry dowod i policja z nich skorzysta

    Pod warunkiem, że nagranie pozwoli zidentyfikować sprawcę. Kiedyś
    dotarłem do nagrania, gdy mi ktoś wgniótł błotnik na kilka centymetrów,
    ale nie sposób było zobaczyć numery, takie było marne...

    --
    notveryoldman

  • 5. Data: 2011-11-05 16:32:03
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > plastikowym zderzaku obtarł całkowicie. Teren parkingu obejmują kamery
    > zainstalowane na terenie pewnej firmy, więc istnieje szansa na wytypowanie

    Szybko się decyduj, bo firmy prywatne często trzymają krótki okres nagrań,
    np. 3 dni.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 6. Data: 2011-11-07 16:19:34

    Sat, 05 Nov 2011 13:58:22 +0100, w <j93btc$81u$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    Michał sirapacz Gut <m...@s...pl> napisał(-a):

    > otarcie lakieru na 2 elementach to juz grubo ponad 300pln czyli
    > powazniejsza rzecz niz wykroczenie. nie pamietam od ilu pln to
    > wykroczenie a od ilu przestepstwo ale policja nie zbędzie.

    Zbędzie. Bariera "300pln" (czy ilu tam) dotyczy szkody umyślnej.
    Tutaj nie było zagrożenia, więc zapewne spuszczą na drzewo.