-
71. Data: 2010-02-16 11:53:23
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 16.02.2010 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:
> Hello entroper,
>
> Tuesday, February 16, 2010, 2:17:24 AM, you wrote:
>
>>> O awarii (całkowitej) hamulca w jednym
>>> z kół też można się czasem dowiedzieć dopiero na przeglądzie.
>> w polonezie...
>
> Nawet w Polonezie z fiatowskimi hamulcami czuć wyraźnie problem z
-----------------
> jednym z hamulców. Dość częstą przypadłością Poldków z aluminiowymi
> zaciskami było zacieranie się tłoczków w zaciskach - nie trzeba było
> przeglądu, żeby doskonale wiedzieć, że hamulce działaja niepoprawnie.
Podkreśliłem kluczowe, polonez jako tako hamował na 4 "sprawnych"
hamulcach ;) brak jednego, to brak w ogóle :)
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
72. Data: 2010-02-16 12:02:54
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 16.02.2010 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:
> Hello Sergiusz,
>
> Tuesday, February 16, 2010, 12:53:23 PM, you wrote:
>
>>>>> O awarii (całkowitej) hamulca w jednym
>>>>> z kół też można się czasem dowiedzieć dopiero na przeglądzie.
>>>> w polonezie...
> ^^^^^^^^^^^
>
>>> Nawet w Polonezie z fiatowskimi hamulcami czuć wyraźnie problem z
>> -----------------
>>> jednym z hamulców. Dość częstą przypadłością Poldków z aluminiowymi
>>> zaciskami było zacieranie się tłoczków w zaciskach - nie trzeba było
>>> przeglądu, żeby doskonale wiedzieć, że hamulce działaja niepoprawnie.
>> Podkreśliłem kluczowe, polonez jako tako hamował na 4 "sprawnych"
>> hamulcach ;) brak jednego, to brak w ogóle :)
>
> Nie - Poldek na fiatowskich hamulcach zwalniał a nie hamował. To
> były spowalniacze a nie hamulce. Przejeździlem na takich ponad 100 kkm.
> W trasach. Ale i tak dobrze wspominam ;)
Ja po 100kkm to wlewałem więcej oleju niz paliwa :) i nie wspominam
dobrze, ale wtedy i tak nie było za bardzo alternatywy.
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
73. Data: 2010-02-16 12:07:22
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>
kogutek pisze:
> statystykach nie mieszczą. Jak przyjdzie czas na samochód elektryczny to będzie.
> Teraz nie jest nikomu do niczego potrzebny to go nie ma i długo go nie będzie.
Rzecz w tym, że UE widzi taką potrzebę, sam pracuję przy jednym z takich
projektów (a wiem że równolegle powstaje kilka innych). Co innego
koncern samochodowy, a co innego rządy państw, które mogą realizować
długofalową strategię. Tego że wymaga to czasu, nikt nie zaprzeczy, ale
są już działania w tym kierunku, żeby rozwijać technologię (pewnie
jednym z nich jest budowa pierwszej atomówki w PL).
Dariusz Żołna
-
74. Data: 2010-02-16 12:21:29
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Sergiusz Rozanski napisał:
>> Nawet w Polonezie z fiatowskimi hamulcami czuć wyraźnie problem z
> -----------------
>> jednym z hamulców. Dość częstą przypadłością Poldków z aluminiowymi
>> zaciskami było zacieranie się tłoczków w zaciskach - nie trzeba było
>> przeglądu, żeby doskonale wiedzieć, że hamulce działaja niepoprawnie.
>
> Podkreśliłem kluczowe, polonez jako tako hamował na 4 "sprawnych"
> hamulcach ;) brak jednego, to brak w ogóle :)
Układ hydrauliczny podzielono na dwa obwody po przekątnej. Czyli
awaria mogła sprawić, że hamowało lewe przednie i prawe tylne koło
(albo odwrotnie). W tym momencie wyznawcom Teorii Niestabilnego
Hamowania powinny włosy stanąć dęba. Jednak nic z tych rzeczy, które
(jak mniemam) sobie wyobrażają, w takiej sytuacji nie następowało.
Ot, po prostu spadek ogólnej siły hamowania. A swoją drogą można
zrobić interesujący eksperyment na takich Teoretykach. Uszkodzić
hamulec w jednym z kół ich samochodów i zapytać, *które* koło nie
hamuje. Ciekawe, czy poprawnych odpowiedzi będzie mniej czy więcej
niż 25%.
Jarek
--
-- Bolek, przestań szerzyć defetyzm. Ile traktor ma kół?
-- Cztery.
-- Ile jest zepsutych?
-- Jedno.
-
75. Data: 2010-02-16 13:07:18
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
news:1778673924.20100216123254@pik-net.pl...
> Dość częstą przypadłością Poldków z aluminiowymi
> zaciskami było zacieranie się tłoczków w zaciskach
true true
widziałem kiedyś tarczę świecącą się na wiśniowo
e.
-
76. Data: 2010-02-16 13:08:48
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnhnl3e9.j4n.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> Układ hydrauliczny podzielono na dwa obwody po przekątnej.
????
w jakim samochodzie?
e.
-
77. Data: 2010-02-16 13:34:21
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello entroper,
Tuesday, February 16, 2010, 2:08:48 PM, you wrote:
>> Układ hydrauliczny podzielono na dwa obwody po przekątnej.
> ????
> w jakim samochodzie?
W bardzo wielu. O ile nie w większośc bez ABS. Bo z ABS masz co
najmniej 3 obwody - osobno po jednym na przednie kolo i osobno co
najmniej jeden na koła tylne.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
78. Data: 2010-02-16 13:37:54
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 16 Feb 2010 14:34:21 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>> Układ hydrauliczny podzielono na dwa obwody po przekątnej.
>> ????
>> w jakim samochodzie?
>
>W bardzo wielu. O ile nie w większośc bez ABS. Bo z ABS masz co
>najmniej 3 obwody - osobno po jednym na przednie kolo i osobno co
>najmniej jeden na koła tylne.
Ale pompa hamulcowa nadal dwusekcyjna.
J.
-
79. Data: 2010-02-16 13:47:18
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 16 Feb 2010 11:41:27 +0100, kogutek wrote:
>> [...]
>Jakich zmian? Opony węższe w nich zakładają. Wywalają wszystko z wyjątkiem
>mechanizmu różnicowego ze skrzyni biegów.
A czasem zmieniaja karoserie, bo tym razem kazdy wat cenny i opor
powietrza liczy sie bardzo.
>Zakładają ogrzewanie na benzynę.
Czyli cala masa zmian w ukladzie chlodzenia.
>Dyskusja jest o silnikach elektrycznych a nie spalinowych
>i link umieściłeś żeby udowodnić swoje zwidy że teraz niemożliwe.
Link umiescilem, ktory mowi ze silniki spalinowe tez sie robi
automatycznie. I nie trzeba ludzi zwalniac.
>Widać że nie
>masz pojęcia o czym piszesz skoro napisałeś ze system wydoli. W Ameryce padł
>system od klimatyzatorów.
A wiesz o ile spada zuzycie pradu w kraju w nocy ?
To sie dowiedz, i napisz ilu klientow moze 10kWh doladowac noca, nie
przekraczajac szczytowego zapotrzebowania mocy.
>Te całe oszczędności to pieprzenie tak małej grupy ludzi że się w
>statystykach nie mieszczą. Jak przyjdzie czas na samochód elektryczny to będzie.
>Teraz nie jest nikomu do niczego potrzebny to go nie ma i długo go nie będzie.
przybywa przybywa. Coraz wiecej ludzi wyprowadza sie "za miasto" i
potrzebuje dwoch samochodow w rodzinie. Jeden moze byc elektryczny.
J.
-
80. Data: 2010-02-16 15:33:13
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Robbo" <n...@y...com> wrote in message
news:hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Pytanie do Was, czy może w tych obliczeniach
> nie pominąłem jakichś ważnych danych?
> Czy uzyskany wynik ma się choć trochę do rzeczywistości?
Pominąłeś bardzo istotną kwestię...
Poza finansami, które dziś przy obecnych cenach paliw
płynnych dają wymierną korzyść finansową dla użytkownika
takich samochodów musisz wziąć pod uwagę że w samochodzie
ze silnikiem spalinowym MUSISZ spalać paliwa kopalne...
Czy to jest benzyna czy olej napędowy - wkrótce się one
skończą... Produkcja paliw płynnych które byłyby alternatywą
dla paliw kopalnych jest bardzo droga i energo-żerna (alkohol
czy olej roślinny do diesli).
Natomiast samochód z napędem elektrycznym NIE JEST
zależny od paliw kopalnych bo prąd można uzyskiwać na
wiele róznych sposobów - czy to w elektrowniach wodnych
czy wiatrowych, ale też z energii atomu czy energii słonecznej
czy też energii chemicznej w różnych "fuel cell" (wodorowe, itp).
Ta niezależność od kończących się paliw kopalnych jest tutaj
głównym mechanizmem napędowym koniunktury na taki
sposób napędu...
Poczytaj sobie o samochodzie Chevrolet Volt (w Europie
znanego pod nazwą Opel Ampere) jak tam napęd na koła
jest realizowany wyłącznie przez silnik elektryczny czerpiący
energię z baterii litowo jonowych a zasięg samochodu jest
przedłużany przez zastosowanie generatora prądu na silniku
spalinowym. Ten generator może być wymieniony na jakiś
fuel cell czy inny sposób generowania energii elektrycznej,
łącznie z wyrzuceniem go kompletnie po okresie przejściowym
gdzie rozwiąże się dzisiejsze nieistnienie stacji ładujących
takie auta elektrycznością co ogranicza ich zasięg na bateriach.