-
101. Data: 2010-02-17 21:09:57
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 17 Feb 2010 13:27:51 -0600, Pszemol wrote:
>A niedawno wymieniałem sobie w toyocie camry 1995 płyn hamulcowy
>poprzez spuszczanie go w tylnym kole najpierw i dolewanie do zbiorniczka
>i jestem pewny, że sa dwa obwody na krzyż, bo przy odkręceniu prawego
>tylnego odpowietrznika spadał poziom z innej połówki zbiorniczka niż
>po odkręceniu lewego tylnego.
Obwody sa dwa, ale czy po spuszczeniu z jednego pedal nie wpada az do
podlogi bez oporu ?
J.
-
102. Data: 2010-02-17 23:34:12
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Wed, 17 Feb 2010 20:13:10 +0100, J.F. napisał(a):
> o czyms bezweglowym - moze na krzemie,
Odpada, produkty spalania jak i rozkladu zawieraja SiO2.
> moze amoniak
Jest rozwazany, ale problemem jest stopien przereagowania - sporo zostaje
po rozkladzie. Przy spalaniu spala sie do tlenkow azotu (aczkolwiek majac
amoniak na pokladzie, mozna wykorzystac go do redukcji tlenkow SCR).
> czy hydrazyna.
Odpada. Rakotworcza i niestabilna, wiec niebezpieczna.
> Mozemy tez spalac wodor.
No mozemy. Ale ujowo sie magazynuje.
Z nosnikow wodoru najcekawsze to chyba:
* metanol (synteza z CO+H2+CO2, powszechnie stosowana, wysokosprawna),
* borowodorek sodu,
* wodorek sodu.
Gdyby nie cena, to borowodorek sodu bylby najlepszy - wodne roztwory (z
domieszka NaOH) sa stabilne i wystarczy przepuscic taki przez
katalizator, zeby uzyskac wodor (jedyny produkt gazowy reakcji), Produkty
reakcji poza wodorem sa ciekle, stabilne.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
103. Data: 2010-02-17 23:36:55
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Wed, 17 Feb 2010 20:51:24 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Ten supercap, co to według obietnic EEStor już dawno powinniśmy używać,
Problem z tymi supercapami EESTORa jest taki, ze nie istnieja. Choc w
odroznieniu od casusu Europositronu, tu przeszkody sa raczej natury
technicznej, nie fundamentalnej.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
104. Data: 2010-02-18 00:26:32
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 18 Feb 2010 00:34:12 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:
>Z nosnikow wodoru najcekawsze to chyba:
>* metanol (synteza z CO+H2+CO2, powszechnie stosowana, wysokosprawna),
Ale wymaga wegla, co bedzie jak kopalnego zabraknie ? :-)
>* borowodorek sodu,
>* wodorek sodu.
>Gdyby nie cena, to borowodorek sodu bylby najlepszy - wodne roztwory (z
>domieszka NaOH) sa stabilne i wystarczy przepuscic taki przez
>katalizator, zeby uzyskac wodor (jedyny produkt gazowy reakcji), Produkty
>reakcji poza wodorem sa ciekle, stabilne.
Chyba nawet nie trzeba uzyskiwac wodoru - mozna wprost do ogniwa
paliwowego sypac.
J.
-
105. Data: 2010-02-18 00:40:08
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Jaroslaw Berezowski napisał:
>> Ten supercap, co to według obietnic EEStor już dawno powinniśmy używać,
> Problem z tymi supercapami EESTORa jest taki, ze nie istnieja. Choc w
> odroznieniu od casusu Europositronu, tu przeszkody sa raczej natury
> technicznej, nie fundamentalnej.
Trzeba jednak sprawiedliwie przyznać, że fundusze potrafią pozyskiwać.
Europositron, z tego co pamiętam, usiłował robić to metodą prezesa
Kaczyńskiego -- "wiemy, ale nie powiemy (chyba że kupicie od nas 49%
udziałów w firmie)".
--
Jarek
-
107. Data: 2010-02-18 01:15:21
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:hlgqsn.3ck.0@poczta.onet.pl...
>
> No biorąc pod uwagę efekty jakich ja doświadczyłem to też muszę
> przyznać, że nie działa - zwłaszcza gdy mam pedał hamulca na podłodze.
>
To w jakim celu stosuja ten patent? Moze to nieszczelnosci miedzy sekcjami
pompy ?
Byc moze zbyt niski poziom plynu w zbiorniczku powoduje taki efekt. Nie wiem
czy Wardburg mial 2 obwody ale kiedys przerdzewial mi stalowy przewod
hamulcowy i tez pozbylem sie calkowicie hamulcow. Zeby bylo smieszniej, to
wjechalem w dupsko innego Wardburga :) - na szczescie skonczylo sie na
pogieciu stalowych zderzakow.
--
Picasso
-
106. Data: 2010-02-18 01:15:21
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:hlgqsn.3ck.0@poczta.onet.pl...
>
> No biorąc pod uwagę efekty jakich ja doświadczyłem to też muszę
> przyznać, że nie działa - zwłaszcza gdy mam pedał hamulca na podłodze.
>
To w jakim celu stosuja ten patent? Moze to nieszczelnosci miedzy sekcjami
pompy ?
Byc moze zbyt niski poziom plynu w zbiorniczku powoduje taki efekt. Nie wiem
czy Wardburg mial 2 obwody ale kiedys przerdzewial mi stalowy przewod
hamulcowy i tez pozbylem sie calkowicie hamulcow. Zeby bylo smieszniej, to
wjechalem w dupsko innego Wardburga :) - na szczescie skonczylo sie na
pogieciu stalowych zderzakow.
--
Picasso
-
108. Data: 2010-02-18 01:30:27
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>
P_ablo pisze:
> [...] Nie wiem
> czy Wardburg mial 2 obwody ale kiedys przerdzewial mi stalowy przewod
> hamulcowy i tez pozbylem sie calkowicie hamulcow. Zeby bylo smieszniej, to
> wjechalem w dupsko innego Wardburga :) [...]
Wart Burg Wartburga, a Wartburg Burga.
Pozdrawiam,
Dariusz Żołna
-
109. Data: 2010-02-18 01:35:44
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Thu, 18 Feb 2010 00:40:08 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Trzeba jednak sprawiedliwie przyznać, że fundusze potrafią pozyskiwać.
> Europositron, z tego co pamiętam, usiłował robić to metodą prezesa
> Kaczyńskiego -- "wiemy, ale nie powiemy (chyba że kupicie od nas 49%
> udziałów w firmie)".
<http://peswiki.com/index.php/
Directory:Europositron_Rechargeable_Aluminum_Batteri
es#Alleged_Fraud>
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
110. Data: 2010-02-18 01:39:49
Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Thu, 18 Feb 2010 01:26:32 +0100, J.F. napisał(a):
> On Thu, 18 Feb 2010 00:34:12 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:
>>Z nosnikow wodoru najcekawsze to chyba: * metanol (synteza z CO+H2+CO2,
>>powszechnie stosowana, wysokosprawna),
>
> Ale wymaga wegla, co bedzie jak kopalnego zabraknie ? :-)
Biomasa zniknela?
> Chyba nawet nie trzeba uzyskiwac wodoru - mozna wprost do ogniwa
> paliwowego sypac.
Nie znam ogniwa pracujacego na NaBH4. Niektore (PEMFC i PAFC) ulegna
zniszczeniu w kontakcie z zasadowym zanieczyszczeniem paliwa.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski