  • Data: 2022-09-01 14:58:44
    Temat: Re: Czy są tu kumaci mechanicy którzy nie gardzą teorią?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.09.2022 o 14:46, t-1 pisze:
    > Stosuje się napęd na paskach klinowych.

    Stosuje, ale trzeba do tego odpowiednich rozmiarów koła pasowe, pasy, łożyskowane
    wałki,
    jakąś konstrukcję żeby to zamontować etc.

    Utrzymanie prędkości obrotowej bez tempomatu będzie skomplikowane, a i tak przy
    załączaniu
    i wyłączaniu obciążenia możesz mieć dosyć spore wahania napięcia które rozwalą co
    delikatniejsze odbiorniki jeżeli nie zastosujesz stabilizatora. A stabilizator 10kVA
    spokojnie kosztuje ze 2000+.

    > Więc przełożenie jest trywialne.

    Technicznie być może, praktycznie - niespecjalnie, zwłaszcza jeżeli chcesz jeszcze
    kiedyś
    tym autem jeździć.

    > Dywagacje na temat okolicy oparte na własnym doświadczeniu?

    Tak na moje oko i rozumowanie to jak na obszarze większym niż województwo nie będzie
    prądu
    5 dzień to sytuacja zmienia się w wolną amerykankę.

    Kto i jak miałby upilnować ludzi żeby już wtedy głodni - zwłaszcza 'miastowi' nie
    chodzili
    szabrować czego popadnie? Jak pierwszy sklep zostanie rozwalony a wieść się rozniesie
    potem już jest 'z górki'. W tym momencie policja jest bez paliwa, wojsko mogłoby
    pomóc ale
    nie wiem czy są realnie przygotowani na dłuższy blackout w zakresie innym niż
    samoobsługa,
    jakakolwiek cywilna komunikacja od dawna nie działa bo się upsy w btsach rozładowały,

    komórki zresztą też...