  • Data: 2022-08-31 23:05:02
    Temat: Re: Czy są tu kumaci mechanicy którzy nie gardzą teorią?
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-08-31 20:27, t-1 wrote:

    > A pytanie jest następujące i dotyczy pomysłu na prąd w czasie blackoutu:
    > Czy i po jakim czasie (przebiegu) zepsuje się mechanizm różnicowy w
    > samochodzie z przednim napędem gdy zablokujemy jedno koło a drugie
    > będzie napędzało prądnicę?

    Jak już koledzy napisali - zapomnij o napędzaniu z samochodu agregatu.
    Jak już się bardzo upierasz to korzystaj z alternatora i akumulatora
    jako bufora dla falownika (tu masz wybór szeroki).

    A lepszy pomysł to kup 1 czy 2 aku 100Ah/12v lifepo4 (1,2 lub 2,4 kWh) i
    stosowny falownik do tego a ładowanie z paneli. Jesli będzie długi
    blackout to i tak ci nic nie da ale na przerwy wystarczy. dziennie dom
    zużywa jakieś 10-15kWh (u mnie 20...).
    Idąc ekonomicznie zejdziesz do 3-4kWh/dobę.

    Alternatywnie po prostu kup agregat za 2k i masz jako taki spokój.
    Osobiście nie sądzę, by do blackoutów doszło. Wysokie ceny prądu są
    studzące na zużycie.