  • Data: 2013-07-12 22:45:08
    Temat: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 12 Jul 2013 21:37:00 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No... TRICKLE to właśnie była bramka.

    Tylko juz nie pamietam jak uzywalem ... cos mi sie po tym
    TELL TRICKLE zaczelo przypominac.

    > Mam wrażenie, być może mylne, że na PLEARNie (ani w ogóle w Polsce) nie
    > było trickle.

    Ale tak przelecialem te listy hostow ... nic mi sie nie kojarzy, no
    moze TREARN ..

> [...]
    > i modemów komutowanych. Tzn. można w ogóle było mieć UUCP na jakimś
    > porcie zapewne TCP, i chyba też coś takiego robiłem, ale nie pamiętam
    > dokładnie. Wydaje mi się także, że (w jakiejś wersji?) UUCP umiało robić
    > "streaming" na połączeniach modemowych (RS232 itd), ale nie umiało na
    > TCP, to by był problem wydajnościowy (ale mogłem pomylić z czymś innym).
    > Głównym zastosowaniem UUCP były jednak modemy, zwykle komutowane. Jeśli
    > ktoś miał Internet, to nie potrzebował się tak męczyć, stawiał np.
    > binda, sendmaila oraz inne FTP, rloginy itd. i tyle.

    UUCP moglo po rloginie :-)

    > Jeśli ktoś nie miał IP, to kombinował z UUCP albo czymś podobnym (np. Fido).

    Ale zawsze byl ten okres przejsciowy, gdy UUCP sie jeszcze uzywalo, a
    internet wlasnie przylaczyli :-)

    I tak mi chodzi po glowie ze kiedys newsy do Polski przez uucp szly.
    Na satelitarnym laczu NNTP przestal wyrabiac - trzeba bylo pare wymian
    informacji o jednym newsie, opoznienia na laczu duze, a w podstawowym
    feedzie danych przybywalo szybciej :-)
    A wystarczylo ze zaprzyjazniony serwer w USA co godzine przygotowal
    paczke, uucp przesylalo to bez zbednych opoznien i newsy trafialy :-)

    O, google znajduje ze Tomek takie cos popelnil
    T. Surmacz : Integracja usług poczty elektronicznej i~news z~użyciem
    protokołu UUCP, {M}iejskie sieci komputerowe w nauce, gospodarce
    i~administracji POLMAN~'99, pp. 266-277, 1999

    J.