    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <m...@i...localdomain>
    Date: 10 Jul 2013 00:03:14 GMT

    Pan Krzysztof Halasa napisał:

    > Owszem. Wynika to zapewne z prostego faktu, że coś takiego powoduje
    > 100% pewną śmierć zamachowca (teoretycznie jest wariant z pozostawieniem
    > ładunku).

    Wysadzaja się samobójcy w samochodach, a nawet piesi. Nie, to jest żaden
    argument. W samolocie jest jeszcze bardziej spektakularnie, więc czemu
    nie? (Jeszcze byli kamikaze -- jakby ktoś chciał przekonywać, że taka
    desperacja, to tylko w jednej kulturze występuje.)

    > Zwłaszcza teraz, gdy porwanie samolotu jest mało praktyczne.

    Niepraktyczne?! Jeszcze można przy okazji w coś przywalić.

    > To akurat jest sensowne - jedna ze strategii osób, które chcą zmylić
    > takiego przeciwnika, to przyzwyczaić go do rutynowych, najlepiej
    > niewygodnych dla niego czynności. Zwykle działa, różnice są głównie
    > w potrzebnym czasie. Przetestowane niezliczoną liczbę razy, aczkolwiek
    > zwykle w innym kontekście niż terroryzm.
    > Można mieć jedynie nadzieję, że jak geolog, to może nie chce niczego
    > przemycać w turbanie, czy gdzieś tam. Niestety bycie znanym geologiem
    > nie gwarantuje tego.

    Nawet ja nazwisko gościa skądeś kojarzę (ale ja to z geologicznej rodziny
    jestem, podobno też znanej, więc może się nie liczyć). Służby specjalne
    powinny mieć to wszystko wypryzmowane w najdrobniejszych szczegółach --
    tym właśnie różni się podejście izraelskie (chciałoby się rzec: żydowskie):
    nie po to są pieniądze, by je trwonić nadaremnie, kontrola na lotnisku, to
    biznes jak każdy inny, jak nie ma ineresu by kogoś macać, to nie macamy.

    Zresztą znany geolog może mieć bombę w gaciach, gdzieś pod fałdem obalonym.
    I to też da się sprawdzić inaczej, niż przez zdjęcie portek. O to właśnie
    w tym wszystkim chodzi -- na innych lotniskach Sikhów traktuje się tak, jak
    należy. Tylko nasi się uparli. Kiedyś w dobrym tonie było pociągnąć Żyda za
    pejsy, teraz się zmieniło -- trzeba walić w turbaniarzy. Ale bucówa wciąż
    ta sama.

    Jarek

    --
    Wariackie papiery