  • 1. Data: 2011-01-30 00:20:25
    Temat: Czy można w temacie TV LCD + PC?
    Od: MJ <a...@w...pl>

    Jeśli tak, to bardzo proszę znawców o sugestie:

    PYTANIE 1: jaki polecacie model TV LCD 42" FullHD do około 2500 zł?

    Musi dobrze współpracować z komputerem stacjonarnym, gdyż obecnie
    przewiduję mniej więcej takie zastosowanie:
    - Zwykła kablówka bez HD- 60% (bez włączania kompa)
    - Filmy zripowane z kompa (wszelkiej maści mpegi, aviki, itp...) 15%
    - Praca przy komputerze (office, Internet, oglądanie zdjęć,
    okazjonalnie AutoCAD i photoshop) - 15%
    - DVD z odtwarzacza w kompie - 10%
    - (Nie planuję używać sprzętu do gier)

    Dodam jeszcze, że w przyszłości planuję dodać zestaw audio i jakiś
    stacjonarny odtwarzacz Blue-ray.

    Wstępnie rozważałem takie modele:
    TV LCD LG 42LD650
    Philips 42PFL5405H
    Panasonic TX-L42S20E
    Toshiba 42XV635DG

    PYTANIE 2: Czy taki TV da się normalnie używać pod istniejącą
    zintegrowaną kartę graficzną na płycie głównej Gigabyte
    Ga-8I945GMF ???

    PYTANIE 3: Jakie mogą być prawdopodobne problemy z rozdzielczościami?
    - np. nie wykrywanie TV, zły format wyświetlania filmów, nie
    obsługiwanie FullHD, migotanie, inne???

    PYTANIE 4: Ewentualnie - czy możecie polecić dobrą kartę graficzną,
    która pozwoli uniknąć problemów jak w pytaniu 3, da się podpiąć do
    obecnej płyty głównej a w przyszłości pozwoli pracować na wszystkie
    sposoby z FullHD - łącznie ze zgrywaniem filmów z TV, blueray lub z
    kamery na HDD?

    PYTANIE 5: Czy jeżeli korzystam z kablówki to TV musi być wyposażony w
    tuner DVB-C i czy trzeba jakoś sprawdzać zgodność z sygnałem
    konkretnego dostawcy kablówki? Kiedy konieczne jest DVB-T z dekoderem
    MPEG4?

    Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie lub własne doświadczenia z
    podobnym tematem!
    Pozdrawiam!
    Marek

  • 2. Data: 2011-01-30 10:10:17
    Temat: Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-30 01:20, MJ pisze:

    > PYTANIE 2: Czy taki TV da się normalnie używać pod istniejącą
    > zintegrowaną kartę graficzną na płycie głównej Gigabyte
    > Ga-8I945GMF ???

    sprawdź w specyfikacji karty czy obsługuje natywna rozdzielczość telewizora

    > PYTANIE 3: Jakie mogą być prawdopodobne problemy z rozdzielczościami?

    jakimi rozdzielczościami ?

    > - np. nie wykrywanie TV, zły format wyświetlania filmów

    a format filmu odpowiada odtwarzacz, tv pracuje dokładnie tak samo jak
    monitor

    , nie
    > obsługiwanie FullHD,

    a jaki tv kupujesz ? fullHD ?

    migotanie, inne???

    migotanie ? chyba przedsionków ;-)

> [...]
    > obecnej płyty głównej a w przyszłości pozwoli pracować na wszystkie
    > sposoby z FullHD - łącznie ze zgrywaniem filmów z TV, blueray

    blu-ray

    lub z
> [...]

    > tuner DVB-C i czy trzeba jakoś sprawdzać zgodność z sygnałem
    > konkretnego dostawcy kablówki? Kiedy konieczne jest DVB-T z dekoderem

    a masz w domu dekoder ? czy masz kabel antenowy ? jak masz kabel
    antenowy to tv musi miec tuner

  • 3. Data: 2011-01-30 22:47:27
    Od: MJ <a...@w...pl>

    Podsumowując pytania:
    1. Zdałem sobie (niestety dopiero niedawno) sprawę, że divxy, xvidy
    itp. mogą mieć bardzo różne rozdzielczości (np. 640x272, 640x360,
    720x576, 704x288, itp) ale wszystkie one są poprawnie wyświetlane na
    standardowym monitorze kompa.
    O co więc trzeba zadbać, by także TV-LCD podłączony do kompa pokazywał
    materiał dokładnie tak jak monitor komputera - tzn. filmy wszelkiej
    maści np. mpegi, aviki, divx, xvid, voby, i wszystkie inne popularne
    formaty łącznie z DVD oraz zdjęcia statyczne (JPG, tiff...)wyświetlały
    się maksymalnie wpasowane w ekran, w poprawnych proporcjach i bez
    zniekształceń (np. przycinania, rozciągania, itp.) - przeglądając fora
    widzę, że jest to niestety częsty problem.
    2. Dlaczego czasem film puszczany z PC na TV LCD wyświetlany jest bez
    napisów podczas gdy na standardowym monitorze napisy widać?
    3. Czy przy oglądaniu 50" TV z odległości około 4.5 m widać różnice
    pomiędzy HD Ready i Full HD? A jeśli nie, to czy są jakieś powody, dla
    których warto jednak zakupić FullHD?
    4. Jakie parametry TV-LCD są obecnie "w miarę przyzwoitym standardem
    minimum" (nie chodzi mi o top-tech-nowinki tylko o wielkości poniżej
    których "nie wypada" raczej schodzić by nie bolały oczy)?
    a. Jasność [cd/m2]
    b. Kontrast
    c. Czas reakcji matrycy
    5. W czym w praktyce (nie w teorii) TV 100 Hz będzie lepszy od
    50/60Hz ? (szczególnie chodzi mi o sytuację gdy źródłem filmów będzie
    komputer). Czy więc rzeczywiście warto mieć 100 Hz? W jakiejś
    instrukcji wyczytałem, że w trybie pracy z komputerem częstotliwość i
    tak jest ~60Hz - czy to prawda? (wydaje mi się, że przy pracy z
    komputerem przy 60Hz oczy mogą się już mocno męczyć)
    6. Jeżeli moja obecna karta grafiki (zintegrowana z płytą główną
    Ga-8I945GMF) ma tylko wyjście d-sub i obsługuje rozdzielczość 1280x720
    (ale nie obsługuje 1920x1080) - to czy z dużym prawdopodobieństwem
    będę mógł uzyskać "zadowalający" obraz tylko na TV HD-ready (ale już
    nie Full-HD)?
    7. Jaką kartę grafiki polecilibyście do pracy z TV-LCD FullHD? Dodam,
    że chodzi tylko o oglądanie filmów (zero gier) - możliwie najlepszy
    stosunek jakości do ceny.
    8. Jaką trzeba kupić kartę by sygnał obrazu Full-HD (np. z TV, kamery
    lub z odtwarzacza Blue-ray) móc przechwytywać i rejestrować
    bezstratnie na HDD?
    9. Jakie są zalety każdego z tych dwóch połączeń PC-TV: 1) przez d-sub
    2) HDMI lub DVI?
    10. Kiedy konieczny jest w TV tuner DVB-C a kiedy tuner DVB-T z
    dekoderem MPEG4?
    11. Czy dla każdego TV HD-Ready "natywna rozdzielczość matrycy" jest
    taka sama i wynosi zawsze 1280x720 (niezależnie od sposobu podłączenia
    do źródła) ? - jeżeli nie to jak ją sprawdzić?
    12. i przy okazji ... co to jest overscanning? I o co chodzi z
    powiększaniem obrazu przy podłączeniu HDMI?

    Na koniec dodam, że rozważam zakup TV-LCD Full-HD 42" lub HD-Ready
    50" (modelu ani producenta jeszcze nie wybrałem - ewentualnie mile
    widziane sugestie do 2.500 pln). Źródłem przez długie lata będzie
    głównie komputer (DVD, divx, itp...) oraz zwykła analogowa (osiedlowa)
    kablówka (nie mam dekodera tylko zwykły kabel jak od anteny). Obraz
    będzie oglądany zawsze z odległości prawie 5 metrów.

    Dziękuję i pozdrawiam!
    Marek

  • 4. Data: 2011-02-01 22:05:11
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-30 23:47, MJ pisze:
> [...]
    > zniekształceń (np. przycinania, rozciągania, itp.) - przeglądając fora
    > widzę, że jest to niestety częsty problem.

    Nie wiem czy ty umiesz czytać, tv działa dokładnie tak jak monitor, za
    to jak wyświetlane są filmy odpowiada odtwarzacz

    > 2. Dlaczego czasem film puszczany z PC na TV LCD wyświetlany jest bez
    > napisów podczas gdy na standardowym monitorze napisy widać?

    bzdura, tv wyświetla dokładnie to co wysyła mu odtwarzacz

    > Na koniec dodam, że rozważam zakup TV-LCD Full-HD 42" lub HD-Ready
    > 50"

    bez sensu, raczej odwrotnie mały hd ready duzy full hd, kup samsunga z
    odtwarzaniem divx/mkv i o komputerze zapomnisz

> [...]
    > kablówka (nie mam dekodera tylko zwykły kabel jak od anteny). Obraz
    > będzie oglądany zawsze z odległości prawie 5 metrów.

    cokolwiek kupisz obraz będzie marny z anteny ale 5 matrów wystarczy żeby
    to wsyzstko rozmyć zupełnie ;-0