  • Data: 2010-10-03 16:35:09
    Temat: Re: Czy ladowarka pobiera prad?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    j.r. napisało:

    > To jest combo, dostęp po WiFi na szybkiego dla laptopa oraz
    > po kabelku do większych transferów.

    A skąd router (w domyśle: internewowy) ma brać te gigabity na
    sekundę? Ograniczenia są gdzie indziej, i to znaczne. Kilka Mbps,
    w porywach trochę więcej, to maksimum tego co potrzeba. Chyba że
    w LAN dzieje się coś więcej poza Internetem. W moim domowym LAN
    większość ruchu ma pozainternetowe źródła, ale zdaję sobie sprawę,
    że jestem pod tym względem (pod inymi też) dość wyjątkowy.

    > Przy tej szybkości gdzie sprzęt obrabia ramki danych niestety musi
    > się grzać. Dokładnych danych nie mam ale przy 1GHz skrętka stanowi
    > już znaczne obciążenie pojemnościowe.
    > Trzeba by policzyć ale teoretycznie przy zmianie z 100MHz na 1GHz
    > pobór mocy powinien wzrosnąć 10-krotnie.

    O to właśnie pytałem. Nie podejrzewam, by w urządzeniach ethernetowych
    moc potrzebna do wysterowania linii miała bardzo znaczący udział
    w zużyciu energii. Większość idzie na przetwarzanie danych w procesorze.
    Taka jest przynajmniej moja intuicja, ale może się mylę. Może powinienem
    uwzględnić straty w dielektryku kabla w bilansie ogrzewania domu?

    --
    Jarek