    From: "Desoft" <D...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy ladowarka pobiera prad?
    Date: Thu, 30 Sep 2010 20:28:18 +0200

    > Przy okazji mam pytanie do praktyków serwisowych. Pieron mi strzelił
    > w monitor. Jakoś tak w sierpniu. Akurat był wyłaczony (solidna burza,
    > to już powód do wyłączenia sprzętu), ale wtyczka była gniazdku. Po
    > burzy nie dał się włączyć. Odłaczyłem, zmieniłem na rezerwowy. Ten
    > trafiony następnego dnia też na próbę włączyłem, a on zmartwychwstał.
    > Chodził do momentu wyłączenia przyciskiem, a potem dalej trup. Pomagał
    > mu kilkudziesięciominutowy brak kontaktu z elektrownią, a po ponownym
    > podłączeniu mógł chodzić przez tydzień. Wchodził w stan uśpienia
> [...]

    Są dwie szkoły robienia zasilaczy.
    W jednej dają rezystor który zasila driver przetwornicy. Scalak potrzebuje
    napięcie rzędu 15V aby działać. Jak przetwornica wystartuje to zasila sama
    siebie.
    Podobnie robi się dając kondensator przez który płynie prąd zasilania
    drivera.
    Monitor odłączony od prądu ma kondensator rozładowany, który po włączeniu
    poda zasilanie.
    Uszkodzony rezystor rozładowujący powoduje że kondensator nie rozładowuje
    się i trzeba czekać aż prąd spłynie przez dielektryk kondensatora.

    Jeżeli wyłącznik sieciowy posiada styki dodatkowe, to zmierz, czasami mogą
    być wykorzystane do rozruchu. Ale taki patent widziałem tylko w
    telewizorach.

    --
    Desoft