eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy kto widział , słyszał o perowsikach - czyli panelach solarnych zawierających ołów ? Brókselka zakazała produkcji, sprzedaży produktów zawierających ołów, czyli perowsiki nie będą produkowane, ani sprzedawane w Europie. Chiny nie są zainteresowa

  • 11. Data: 2023-07-19 22:00:33
    Temat: Re: Czy kto widział , słyszał o perowsikach - czyli panelach solarnych zawierających ołów ? Brókselka zakazała produkcji, sprzedaży produktów zawierających ołów, czyli perowsiki nie będą produkowane, ani sprzedawane w Europie. Chiny nie są zainteresowa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jul 2023 06:41:25 -0700 (PDT), a a wrote:
    > Czy kto widział , słyszał o perowsikach - czyli panelach solarnych zawierających
    ołów ?

    Chyba niekonieczne zawierajacych ołów.

    A o perowskitach slychac coraz czesciej.

    > Brókselka zakazała produkcji, sprzedaży produktów zawierających ołów,
    > czyli perowsiki nie będą produkowane, ani sprzedawane w Europie.

    Ciekawe. A akumulatory samochodowe ciągle są dostępne.

    > Chiny nie są zainteresowane, bo mają swoje, bardziej innowacyjne technologie,

    Na perowskitach?

    https://www.chip.pl/2023/07/ogniwo-perowskitowe-2d-3
    d-rekord-wydajnosci

    https://globenergia.pl/chiny-fabryka-oze-perowskity-
    energetyka-produkcja-pv/

    > Hameryka nic nigdy nie kupiła z Europy

    BMW, Mercedes, VW, Żytnia Wyborowa ...

    >i też ma zakaz produkcji szkodliwych produktów zawierających ołów,
    zanieczyszczajacych środowisko.
    > Zatem totalna klapa

    J.

  • 12. Data: 2023-07-19 22:03:37
    Temat: Re: Czy kto widział , słyszał o perowsikach - czyli panelach solarnych zawierających ołów ? Brókselka zakazała produkcji, sprzedaży produktów zawierających ołów, czyli perowsiki nie będą produkowane, ani sprzedawane w Europie. Chiny nie są zaintereso
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/07/2023 21:57, a a wrote:
    > Srasz jak popierdzielony
    > Na złomie nie ma aku w samochodach,
    > bo unijne przepisy wymagają demontażu aku z samochodu i umieszczenia w oddzielnym
    plastikowym kontenerze.

    Wszak w tym któtkim momencie, kiedy samochód już jest odpadem, ale
    jeszcze nie wyjęto z niego akku do umieszczenia w plastikowym
    kontenerze, straszliwy ołów promieniuje i powoduje zrakowienie tego
    kawałka mózgu od logiki.

    Nie, naprawde, na twoim miejscu uważałbym. Może jeszcze jest co ratować.

  • 13. Data: 2023-07-19 23:46:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 19 July 2023 at 22:03:42 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > jeszcze nie wyjęto z niego akku do umieszczenia w plastikowym
    > kontenerze, straszliwy ołów promieniuje i powoduje zrakowienie tego

    Czyżby ?

    A co mówi na to lekarz ?

  • 14. Data: 2023-07-19 23:49:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 19 July 2023 at 22:00:36 UTC+2, J.F wrote:
    > Chyba niekonieczne zawierajacych ołów.
    >
    > A o perowskitach slychac coraz czesciej.
    > Ciekawe. A akumulatory samochodowe ciągle są dostępne.
> [...]
    100.000 wieśwagenów zostało zutylizowanych na pustyni po wykryciu afery dieslowej z
    ukrywaniem szkodliwej emisji spalin,
    a wlaściciele dostali wysokie odszkodowania

    Nie piję to nie będę się wypowiadał o wódkach

    Ale znajomi prowadzili polski sklep na Florydzie i sprowadzali polską gorzałą przez
    Toronto

  • 15. Data: 2023-07-19 23:51:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/07/2023 23:46, a a wrote:
    > Czyżby ?

    Tak, jeden usenetpowy ekspert twierdzi, że "bo ołów w odpadach to rak u
    człowieka". Nie mam podstaw, by nie dawać wiary ekspertom, usenetowym w
    szczególności.

    > A co mówi na to lekarz ?

    Też oddał swój samochód kiedyś, jako odpad, czym naraził sporą populację
    na raka w tym krótkim momencie, kiedy akku wkładano do plastikowego
    pojemnika.

    Ogólnie widzę tutaj poważny problem z ołowiem. A jak by tak cały
    samochód wkładać do plasitkowego pojemnika, jak jeszcze nie jest
    odpadem, podpisać protokół złomowania i w tym moemcie straszliwy ołów
    nie będzie produkował raka? Zapewnie nikt o tym nie pomyślał!

    Jak tam pompa ciepła na peltierach?

  • 16. Data: 2023-07-20 00:06:14
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    a a <m...@g...com> napisał(a):
    > srasz
    > były reklamowane od 5 lat perowsiki zawierające ołów, czyli zakazane w
    > Europie Innych nie promowano, n ie produkowano
    > Jak widział bezołowiowe perowsiki i kupił i ma, to n iech pokaże.

    Widziałem i kupowałem ołowiowe akumulatory, więc spadaj z tym zakazem
    ołowiu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2023-07-20 00:36:31
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Ghost <g...@h...net> napisał(a):
    > wlasnie dales mu powod by tu zostac

    Wydaje mi się, że będzie spamował nawet jak mu nikt nie odpisze, ale pewnie
    masz rację.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2023-07-20 00:54:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 20 July 2023 at 00:36:31 UTC+2, Grzegorz Niemirowski wrote:

    i czego zaśmieca mój wątek i zawraca ciągle doopę, gdy nic nie wie na temat
    perowsików

    ,.,./,/.,/

    Lead (Pb) halide perovskite, containing organic or inorganic cations, lead ions and
    halide ions in the perovskite structure, shows superior photovoltaic performance and
    stability, as well as immense potential for being scaled up, which makes it the most
    promising emerging photovoltaic technology 1, 2, 3, 4, 5, 6.
    Sustainable lead management in halide perovskite solar cells
    www.nature.com/articles/s41893-020-0586-6
    www.nature.com/articles/s41893-020-0586-6
    Was this helpful?
    People also ask
    What is lead halide perovskite?Lead (Pb) halide perovskite, containing organic or
[...]
    What are perovskites used for?Her research interests include materials for solar
    energy conversion and storage, optoelectronics and surface science. Since their
    introduction as the absorbing material in solar cells, 1 organic-inorganic lead (Pb)
    halide perovskites have reshaped the prospect of photovoltaic (PV) technologies as a
    source of green energy.
    Pb in halide perovskites for photovoltaics: reasons for optimism
    pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2021/ma/d1ma0
    03...
    Are Pb-halide perovskite light absorbers toxic?Nevertheless, the toxicity of Pb in
    Pb-halide perovskite light absorbers remains an outstanding issue challenging the
    reality of perovskite photovoltaic applications 11, 12 because toxic Pb can leak out
    of perovskite layers during rainfall and then enter and contaminate soil or
    underground water.
    Preventing lead leakage with built-in resin layers for ... - Nature
    www.nature.com/articles/s41893-021-00701-x
    What is the crystalline structure of Pb-based perovskites?The crystalline structure
    of Pb-based perovskites can be described by the chemical formula ABX 3, where the
    A-site comprises large organic cations like CH 3 NH 3+ (MA), [ (NH 2) 2 CH] + (FA),
    or inorganic Cs +; B is either lead (Pb 2+) or Sn 2+ or other divalent metal cations;
    and X is a halide anion such as I -, Br -, or Cl -.
    Pb in halide perovskites for photovoltaics: reasons for optimism
    pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2021/ma/d1ma0
    03...
    Feedback
    Global web icon
    Nature
    https://www.nature.com/articles/s41893-023-01181-x
    Reducing lead toxicity of perovskite solar cells with a built-in ...

    WebJul 17, 2023 ? Being complementary to the on-device Pb-absorbing approach, the
    built-in strategy by incorporating the lead absorber materials or scaffolds inside
    the perovskite ...
    Global web icon
    Nature
    https://www.nature.com/articles/s41893-020-0586-6
    Sustainable lead management in halide perovskite solar ...

    WebAug 3, 2020 ? Lead (Pb) halide perovskite, containing organic or inorganic

    Author: So Yeon Park, Ji Sang Park, Byeong Jo Kim, Byeong Jo Kim, Hyemin Lee,
    Aron Walsh, Aron Walsh, Kai Zh...

    Publish Year: 2020

    Explore further
    Global web icon
    Sustainable lead management in halide perovskite solar ...
    researchgate.net
    Global web icon
    (PDF) Recycling Perovskite Solar Cells To Avoid Lead ...
    researchgate.net
    Recommended to you based on what's popular o Feedback
    Global web icon
    ACS Publications
    https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsenergylett.6b006
    74
    Lead Halide Perovskites: Challenges and Opportunities in ...

    WebPb (NO 3) 2 (? = -3490 ppm, 22 °C) was used as external calibration standard.
    Previously unknown phases observed in mixed-halide perovskites include amorphous (c)
    and ...

    Author: Bryan A. Rosales, Michael P. Hanrahan, Michael P. Hanrahan, Brett W.
    Boote, Brett W. Boote, Aaron J....

    Publish Year: 2017

    Explore further
    Global web icon
    Biological impact of lead from halide perovskites reveals the ...
    nature.com
    Global web icon
    Halide lead perovskites for ionizing radiation detection | ...
    nature.com
    Recommended to you based on what's popular o Feedback
    Global web icon
    RSC Publishing
    https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2021/
    ta/d1ta01737c
    Lead-free halide perovskites: a review of the ...

    WebAbstract. Lead halide perovskites have demonstrated excellent performance for
    light emitting diodes and detectors. However, the toxicity of lead (Pb) in the
    devices severely ...

    Author: Yuting Gao, Yufeng Pan, Feng Zhou, Guangda Niu, Chunjie Yan

    Publish Year: 2021

    Global web icon
    RSC Publishing
    https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2021/
    ma/d1ma00355k
    Pb in halide perovskites for photovoltaics: reasons for ...

    WebSince their introduction as the absorbing material in solar cells, 1

    Author: Arindam Mallick, Iris Visoly-Fisher

    Publish Year: 2021

    Images of Pb lead perovskite
    bing.com/images
    Image result for Pb lead perovskite. Size: 191 x 185. Source: www.zsw-bw.de
    ZSW: Perovskite solar cells
    Image result for Pb lead perovskite. Size: 151 x 185. Source: www.researchgate.net
    Pb-based perovskites toward Pb-free halide double perovskites ...
    Image result for Pb lead perovskite. Size: 193 x 185. Source: www.researchgate.net
    The Possible Surface Defects of Perovskite, Including Uncoordinated Pb ...
    Image result for Pb lead perovskite. Size: 183 x 185. Source: www.researchgate.net
    (a) Structure of the double perovskite model. Reproduced with ...
    Image result for Pb lead perovskite. Size: 162 x 185. Source: www.myxxgirl.com
    Perovskite Structure Unit Cell | My XXX Hot Girl
    See all
    See all images
    Explore
    Perovskite Crystal
    Perovskite Stability
    Perovskite Materials
    Create any imageCreate any image
    Global web icon
    ACS Publications
    https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jpclett.0c005..
    .
    [Explore this image]
    Pb-Based Perovskite Solar Cells and the Underlying ...

    WebApr 16, 2020 ? Toxicants like Pb in lead-based perovskite solar cells (PSCs) may
    become available to humans through leaching and transport through water, air, and
    soil. Here, we summarize the potential toxicity of ...
    Global web icon
    Nature
    https://www.nature.com/articles/s41893-021-00701-x
    Preventing lead leakage with built-in resin layers for

    WebMar 29, 2021 ? This work provides a new, low-cost and highly scalable strategy to
    prevent Pb leakage from perovskite devices by incorporating mesoporous Pb adsorbents
    inside ...
    Global web icon
    Springer
    https://link.springer.com/article/10.1007/s12209-022
    -00316-z
    Recent Advances in Lead Chemisorption for Perovskite Solar Cells

    WebMay 13, 2022 ? The use of Pb-free perovskite material is a promising strategy to
    reduce Pb leakage. For example, Sn is the most appropriate candidate for replacing
    lead because it ...
    Global web icon
    MDPI
    https://www.mdpi.com/2079-6412/13/6/1009
    Lead Leakage of Pb-Based Perovskite Solar Cells - MDPI

    WebMay 29, 2023 ? Lead Leakage of Pb-Based Perovskite Solar Cells by Kai Ma 1,
    Xiaofang Li 2,*, Feng Yang 2 and Hairui Liu 3,* 1 School of Chemistry and Chemical
    Engineering, ...
    Global web icon
    springernature.com
    https://sustainabilitycommunity.springernature.com/.
    ..
    Reducing lead toxicity of perovskite solar cells with a built-in ...

    WebJul 17, 2023 ? Embedding crosslinking supramolecular complex into perovskite
    simultaneously enhances the device performance and reproducibility, prevent lead ...

  • 19. Data: 2023-07-20 01:16:04
    Temat: Re: Czy kto widział czyli ić s tond!
    Od: Ceat <c...@a...net>

    Przestańcie, proszę, karmić trola. Niech się kisi w killfile'u i nosa
    nie wystawia.

  • 20. Data: 2023-07-20 01:23:52
    Od: a a <m...@g...com>

    Lead Halide Perovskites: Challenges and Opportunities in ...
    American Chemical Society
    https://pubs.acs.org > doi
    by BA Rosales ? 2017 ? Cited by 98 -- Hybrid lead perovskites containing a mixture of
    organic and inorganic cations and anions have led to solar cell devices with
    performance and ...
    ?Abstract ? ?Supporting Information ? ?Author Information ? ?Biographies
    People also ask
    Is lead toxic in perovskite?
    Why is lead used in perovskite?
    Does perovskite contain lead?
    What is lead halide perovskite?
    Feedback

    Perovskite solar cell
    Wikipedia
    https://en.wikipedia.org > wiki > Perovskite_solar_cell
    A perovskite solar cell (PSC) is a type of solar cell that includes a
    perovskite-structured compound, most commonly a hybrid organic-inorganic lead or tin
    ?Materials ? ?Processing ? ?Toxicity ? ?History

    Methylammonium lead halide
    https://en.wikipedia.org > wiki > Methylammonium_le...

    Methylammonium lead halides (MALHs) are solid compounds with perovskite structure
    and a chemical formula of CH3NH3PbX3, where X = I, Br or Cl. They have ...

    Origins and influences of metallic lead in perovskite solar ...
    ScienceDirect
    https://www.sciencedirect.com > science > article > pii
    by J Liang ? 2022 ? Cited by 78 -- Lead-halide perovskites have been a focus of
    new-generation photovoltaic technologies owing to their superior optical absorption
    coefficients, ...

    Lead immobilization for environmentally sustainable ...
    Nature Journal
    https://www.nature.com > perspectives
    by H Zhang ? 2023 -- Lead halide perovskites are promising semiconducting materials
    for solar energy harvesting. However, the presence of heavy-metal lead ions ...

    Lead halide perovskites for photocatalytic organic synthesis
    https://www.nature.com > nature communications > articles

    by X Zhu ? 2019 ? Cited by 242 -- Here, authors examine lead halide perovskites
    nanocrystals as stable and tunable photoredox catalysts for organic synthesis.

    Lead or no lead? Availability, toxicity, sustainability and ...
    Royal Society of Chemistry
    https://pubs.rsc.org > content > articlelanding
    by G Schileo ? 2021 ? Cited by 138 -- Lead-free perovskites offer a potential avenue
    to circumvent the problem. However, parameters such as material abundance, toxicity
    and environmental impact ...
    First published: 17 Nov 2020
    Article type: Perspective

    Lead Halide Perovskite Nanocrystals - A New Promise for ...
    LED Professional
    https://www.led-professional.com > articles > lead-hali...
    by LR Magazine -- Lead halide perovskites have the chemical formula APbX?, where A is
    a monovalent cation and X is a halide ion (either Cl-, Br- or I-). As reported in
    figure 2, ...

    Defect Passivation in Lead-Halide Perovskite Nanocrystals ...
    John Wiley
    https://onlinelibrary.wiley.com > full > anie.202102360
    by J Ye ? 2021 ? Cited by 173 -- Lead-halide perovskites have attracted significant
    attention for applications in LEDs (PeLEDs) owing to the rapid increase in efficiency
    (from ...

    Lead halide perovskites: Crystal-liquid duality, phonon ...
    Science
    https://www.science.org > doi > sciadv.1701469
    by K Miyata ? 2017 ? Cited by 370 -- Lead halide perovskites have been demonstrated
    as high performance materials in solar cells and light-emitting devices. These
    materials are characterized by ...
    Related searches
    Perovskite Materials: Synthesis...
    Halide Perovskites: Photovoltai...
    Lead Halide Perovskite Solar Cells
    Perovskite Photovoltai... Basic to Ad...
    Perovskite Solar Cells: Materials, P...
    Perovskite Photovoltaics and Optoel...
    See more
    Feedback