  • 61. Data: 2010-12-08 23:06:55
    Temat: Re: Czy już czas zmienić branżę ?
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Wed, 08 Dec 2010 23:45:12 +0100, kamil d wrote:

    > Tworzenia stron można nauczyć się samemu, nie są wymagane żadne
    > kwalifikacje, niezbędne narzędzia pracy są tanie lub wręcz darmowe - to
    > wszystko odbija się na cenach.

    To nie ma większego znaczenia, przynajmniej w części segmentów. Happy Cog
    nie zacznie z Tobą rozmawiać jeśli nie przyniesiesz im projektu za co
    najmniej 100 000 dolarów. Niezależnie od tego ile kosztują narzędzia, nie
    są one wszystkim. W zasadzie są tylko niewielką częścią całego biznesu.
    Dostarczasz klientowi konkretną wartość. On jest skłonny za tę wartość
    zapłacić, powiedzmy, maks 10 000 PLN. To, czy z tego 10 000 PLN weźmiesz 2
    000 czy właśnie 10 000, zależy w głównej mierze od umiejętności
    interpersonalnych, zaufania, marketingowej sprawności. Dwóch różnych
    wykonawców mogłoby się pojawić z dokładnie tą samą koncepcją i wyszliby z
    innymi cenami na swój projekt.

    I odwrotnie - gdyby nie było popytu na usługi prawników, to żadne
    zamknięcie zawodu czy "niezbędne inwestycje" nie pomogłyby cenom ich usług.

    [...]

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 62. Data: 2010-12-08 23:10:45
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2010-12-08 23:59, Peter May pisze:
    > Nie podzielam tego poglądu w całości. Można być np. niezłym programistą,
    > ale nie mieć żadnego polotu w kontaktach z klientem lub problem z
    > dyscypliną.

    Może napisałem niejasno, stronę może zrobić syn szwagra co poczytał o
    html, drukarnia może dorzucić sobie tworzenie stron do oferty.
    (Nie)stety ten sam syn nie może leczyć ludzi nawet jak przeczyta
    wszystkie atlasy anatomiczne świata a drukarnia nie może tak po prostu
    wykonać mi okularów. Po prostu dostęp do zawodu jest niezwykle łatwy,
    nie wymaga uprawnień, formalnego wykształcenia itp.

    --
    kamil d

  • 63. Data: 2010-12-09 00:23:06
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-09 00:10, kamil d pisze:

> [...]
    > wykonać mi okularów. Po prostu dostęp do zawodu jest niezwykle łatwy,
    > nie wymaga uprawnień, formalnego wykształcenia itp.

    Do wielu zawodów dostęp jest łatwy. Nie tylko do IT. Czasem jednak po
    prostu zastanawiam się czy nie byłoby lepiej, gdyby móc choć część usług
    IT świadczyć dopiero po zdaniu jakiegoś egzaminu. To podniosłoby choć
    poziom ich. A przynajmniej w jakiejś części. A tak, byle syn szwagra
    wyklepie coś w "kreatorze stron online" i syf leci w net. Z drugiej
    strony potem ten syf ktoś musi posprzątać ;-)

    --
    Peter

  • 64. Data: 2010-12-09 13:15:59
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-09 01:23, Peter May wrote:
    > Czasem jednak po
    > prostu zastanawiam się czy nie byłoby lepiej, gdyby móc choć część usług
    > IT świadczyć dopiero po zdaniu jakiegoś egzaminu. To podniosłoby choć
    > poziom ich.

    Gdzieś Ci się ROTFL zapodział.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 65. Data: 2010-12-09 23:42:57
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-12-09 14:15, Paweł Piskorz pisze:

    > Gdzieś Ci się ROTFL zapodział.

    W sumie... czy aby na pewno? Kiedyś cechy rzemieślnicze sobie radziły
    całkiem dobrze ;-)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 66. Data: 2010-12-10 02:01:48
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 8 Gru, 10:50, kamil d <k...@t...pl> wrote:

    > Po prostu jako jest adekwatna do ceny.
    >
    > Cz znanych mi firm ma obecnie dwie marki, pod jedn jest wykonywana
    > tzw. mas wka pod drug prowadzone s normalne us ugi.
    >
    > --
    > kamil d

    heh, a myślałem że ja pierwszy na to wpadłem :)
    dwie osobne marki i oferty to nie jest taki zły pomysł, choć... tak
    się teoretycznie zastanawiałem - jak nisko mógłbym zejść z cenami,
    kosztem coraz niższej jakości oczywiście - i gdzie jest granica, po
    przekroczeniu której nie chciałbym już firmować takiej oferty swoim
    logiem...

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/reklama

  • 67. Data: 2010-12-10 02:10:49
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 8 Gru, 11:18, kamil d <k...@t...pl> wrote:

    > B d, na tych klientach mo na zarobi najwi cej.

    > Nie ma czego takiego jak "psucie rynku", rynek jest jaki jest i to
    > firma musi si do niego dostosowa a nie odwrotnie. Rynek w tej chwili
    > wymaga niskiej ceny i niskiej jako ci wi c takie s oferty.
    >
    > --
    > kamil d

    OK, tylko jak niska musi być ta cena by była odpowiednio niska ? :)
    To proste - najtaniej będzie zawsze "za darmo" - czyli samoobsługowe
    kreatory stron internetowych.
    Tyle że to jest iluzja - taka strona www "nie zadziała"

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/obsluga

  • 68. Data: 2010-12-10 02:31:07
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 8 Gru, 13:00, Michał Gancarski <m...@g...com> wrote:

    > A! Dotkn e sedna. Ostatecznie klient nie p aci za nasze koszty tylko za
    > warto , kt r mu dostarczamy. To jak z tym hydraulikiem, kt ry za
    > przekr cenie jednej rubki za da 500 PLN. Dok adnie to samo "postawienie
    > Wordpressa" mo e mie zupe nie inn cen w zale no ci od tego dla kogo si
    > to robi.
    >
    > --
    > Micha Gancarski
    >
    > Sieeeaaaaaaaaaaa!

    mądre słowa :)
    Powiem więcej - ta wartość (dla klienta) jest bardzo subiektywna !
    Nie raz klient marudził po usłyszeniu bardzo przyzwoitej ceny za
    naprawdę pracochłonny i wartościowy produkt, nie raz też płacił
    chętnie spore pieniądze za coś łatwego i prostego - jeśli tylko sam
    był na to nakręcony ;-)

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/promocja

  • 69. Data: 2010-12-10 02:45:04
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 8 Gru, 23:27, kamil d <k...@t...pl> wrote:

> [...]
    > estetyczne wizyt wki a ile jest ch amu i tandety. Nie mo na oczekiwa ,
    > e ludzie, kt rzy maj wizyt wki z 4 rodzajami fontu i wszystkimi
    > kolorami wszech wiata nagle odczuj potrzeb posiadania strony
    > zaprojektowanej z uwzgl dnieniem zasad u yteczno ci i dost pno ci.
    >
    > Z drugiej strony czasami zdarza si klient wiadomy, kt rego warto
    > dobrze obs u y i przytrzyma na d u ej. Dlatego s dwie marki, jedna
    > "do szmacenia si ", druga "porz dna".
    >
    > Je li szukamy analogii w motoryzacji i wspomnianego tu Audi to wypada
    > zauwa y , e ten sam koncern jeszcze do 2009 roku produkowa w RPA VW

    nawiasem, po ostatniej jatce w indeksie Google widać dopiero jak dużo
    jest różnych firm i firemek zajmujących się projektowaniem stron,
    grafiki itp - dotąd cały top wyników wyszukiwania okupowały duże
    agencje które agresywnie się pozycjonowały, a teraz sporo z nich
    przestało istnieć w Googlach...

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/pozycjonowanie

  • 70. Data: 2010-12-10 02:52:29
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 8 Gru, 23:45, kamil d <k...@t...pl> wrote:

    > Tworzenia stron można nauczyć się samemu, nie są wymagane żadne
    > kwalifikacje, niezbędne narzędzia pracy są tanie lub wręcz darmowe - to
    > wszystko odbija się na cenach. W wymienione przez Ciebie zawody trzeba
    > zainwestować wielokrotnie więcej a do niektórych jest ograniczony dostęp
    > więc stawki są inne.
    >
    > --
    > kamil d

    to czysta teoria, że "robić strony każdy może - jeden lepiej, drugi
    gorzej" :P
    Analogicznie - każdy może naprawić sobie sam pralkę, telewizor czy
    samochód - wystarczy mieć tylko śrubokręt i kombinerki :)

    Na upartego, można pisać kod stron www i w windowsowym Notatniku -
    tylko trzeba jeszcze wiedzieć jak - a to dość obszerna i dość
    zaawansowana wiedza która w dodatku bardzo szybko się zmienia !

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/strony-www