eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy jest taka droga? 50->120 km/hRe: Czy jest taka droga? 50->120 km/h
  • Data: 2022-09-01 22:16:06
    Temat: Re: Czy jest taka droga? 50->120 km/h
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2022-09-01 o 21:35, Shrek pisze:
    > Zapewne - prawo ma to do siebie, że chodzi o to żeby je z grubsza znać i
    > wiedzieć gdzie czego szukać. Ty nie wiesz ani czego (pas włączania a nie
    > rozbiegowy) ani gdzie (ustawa prawo budowlane a nie rozporządzenie o
    > długiej nazwie jakim powinny odpowiadać drogi publiczne).
    Masz i nie płącz :)
    "§ 96 Pasy włączania na wjazdach w węzłach
    Dz.U.2016.0.124 t.j. - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki
    Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim
    powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
    1. Wjazd w węźle typu WA oraz wjazd na drogę klasy A, S lub GP w węźle
    typu WB powinny mieć równoległe pasy włączania, z zastrzeżeniem ust. 9,
    umieszczone z prawej strony jezdni krzyżujących się dróg.
    2. Do pasa włączania, o którym mowa w ust. 1, należy:
    1) odcinek przyspieszania, którego długość jest mierzona od końca łuku
    kołowego na łącznicy do początku klina;
    2) klin, na którego długości zanika pas włączania.
    3. Pas włączania z łącznic P1 lub P2 powinien mieć:
    1) odcinek przyspieszania o długości nie mniejszej niż określona w tabeli:
    Różnica prędkości ?V (km/h) Długość odcinka przyspieszania (m) przy
    pochyleniu podłużnym pasa włączania
    -5% -4% -3% -2% 0% 2% 3% 4%
    60 190 200 210 230 270 340 390 450
    50 170 180 200 210 250 320 370 430
    40 150 160 180 190 230 290 330 400
    30 130 140 150 160 200 250 290 350
    <=20 90 100 110 120 160 200 240 300

    Oznaczenia: ?V= 0,75 x Vm - Vp
    gdzie: Vm - prędkość miarodajna drogi w km/h,
    Vp - prędkość projektowa łącznicy w km/h;
    2) klin o długości nie mniejszej niż:
    a) 100 m - jeżeli prędkość miarodajna drogi jest większa niż 110 km/h,
    b) 75 m - przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h lub 100 km/h,
    c) 50 m - w pozostałych wypadkach.
    4. Odcinek przyspieszania, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, powinien mieć
    pas ruchu o szerokości 3,5 m, jeśli prędkość projektowa drogi jest
    większa od 80 km/h, i 3,0 m w pozostałych wypadkach oraz pas awaryjny o
    szerokości 2,0 m lub opaskę o szerokości co najmniej 0,5 m, w zależności
    od tego, który z elementów występuje na łącznicy.
    5. Pas włączania, o którym mowa w ust. 3, powinien mieć wspólną krawędź
    odcinka pasa o pełnej szerokości i jezdni drogi klasy A lub S, na
    długości nie mniejszej niż 250 m przy prędkości miarodajnej drogi 130
    km/h, nie mniejszej niż 200 m przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h
    i nie mniejszej niż 150 m przy prędkości miarodajnej drogi poniżej 110
    km/h. W odniesieniu do jezdni dróg klas GP i G wymienione długości nie
    powinny być mniejsze niż odpowiednio 200 m, 150 m i 100 m.
    6. Podwójny pas włączania z łącznicy P3 powinien mieć:
    1) dwa następujące po sobie odcinki równoległego względem krawędzi
    jezdni drogi pasa włączania, każdy o długości nie mniejszej niż 500 m;
    2) kliny na końcach odcinków, o których mowa w pkt 1, długości nie
    mniejszej niż:
    a) 100 m - jeżeli prędkość miarodajna drogi jest większa niż 110 km/h,
    b) 75 m - przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h lub 100 km/h,
    c) 50 m - w pozostałych wypadkach;
    3) szerokość:
    a) 7,0 m - dwóch pasów ruchu na pierwszym odcinku przyspieszania,
    b) 3,5 m - pasa ruchu na drugim odcinku,
    4) pas awaryjny o szerokości 2,0 m.
    7. Podwójny pas włączania z łącznicy P3, ze zwiększeniem o jeden liczby
    pasów ruchu na drodze, powinien mieć:
    1) odcinek równoległego względem krawędzi jezdni pasa włączania, o
    długości nie mniejszej niż 500 m;
    2) klin o długości nie mniejszej niż:
    a) 100 m - jeżeli prędkość miarodajna drogi jest większa niż 110 km/h,
    b) 75 m - przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h lub 100 km/h,
    c) 50 m - w pozostałych wypadkach;
    3) pas ruchu na odcinku przyspieszania o szerokości 3,5 m;
    4) pas awaryjny o szerokości 2,0 m.
    8. Pochylenie podłużne i poprzeczne pasa włączania oraz jego
    ukształtowanie w planie sytuacyjnym powinny być dostosowane do pasa
    ruchu, przy którym się on znajduje.
    9. Pas włączania, o którym mowa w ust. 1, powinien być stosowany, jeżeli
    droga w obrębie wjazdu jest dwujezdniowa. W wypadku drogi
    jednojezdniowej powinien być stosowany dodatkowy pas ruchu jak na
    skrzyżowaniu.
    10. Wjazdy na drogi w węźle typu WC mogą mieć dodatkowe pasy ruchu,
    które są częścią skrzyżowań na tych drogach."



    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: