-
Data: 2022-09-01 22:16:06
Temat: Re: Czy jest taka droga? 50->120 km/h
Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2022-09-01 o 21:35, Shrek pisze:
> Zapewne - prawo ma to do siebie, że chodzi o to żeby je z grubsza znać i
> wiedzieć gdzie czego szukać. Ty nie wiesz ani czego (pas włączania a nie
> rozbiegowy) ani gdzie (ustawa prawo budowlane a nie rozporządzenie o
> długiej nazwie jakim powinny odpowiadać drogi publiczne).
Masz i nie płącz :)
"§ 96 Pasy włączania na wjazdach w węzłach
Dz.U.2016.0.124 t.j. - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki
Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim
powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
1. Wjazd w węźle typu WA oraz wjazd na drogę klasy A, S lub GP w węźle
typu WB powinny mieć równoległe pasy włączania, z zastrzeżeniem ust. 9,
umieszczone z prawej strony jezdni krzyżujących się dróg.
2. Do pasa włączania, o którym mowa w ust. 1, należy:
1) odcinek przyspieszania, którego długość jest mierzona od końca łuku
kołowego na łącznicy do początku klina;
2) klin, na którego długości zanika pas włączania.
3. Pas włączania z łącznic P1 lub P2 powinien mieć:
1) odcinek przyspieszania o długości nie mniejszej niż określona w tabeli:
Różnica prędkości ?V (km/h) Długość odcinka przyspieszania (m) przy
pochyleniu podłużnym pasa włączania
-5% -4% -3% -2% 0% 2% 3% 4%
60 190 200 210 230 270 340 390 450
50 170 180 200 210 250 320 370 430
40 150 160 180 190 230 290 330 400
30 130 140 150 160 200 250 290 350
<=20 90 100 110 120 160 200 240 300
Oznaczenia: ?V= 0,75 x Vm - Vp
gdzie: Vm - prędkość miarodajna drogi w km/h,
Vp - prędkość projektowa łącznicy w km/h;
2) klin o długości nie mniejszej niż:
a) 100 m - jeżeli prędkość miarodajna drogi jest większa niż 110 km/h,
b) 75 m - przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h lub 100 km/h,
c) 50 m - w pozostałych wypadkach.
4. Odcinek przyspieszania, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, powinien mieć
pas ruchu o szerokości 3,5 m, jeśli prędkość projektowa drogi jest
większa od 80 km/h, i 3,0 m w pozostałych wypadkach oraz pas awaryjny o
szerokości 2,0 m lub opaskę o szerokości co najmniej 0,5 m, w zależności
od tego, który z elementów występuje na łącznicy.
5. Pas włączania, o którym mowa w ust. 3, powinien mieć wspólną krawędź
odcinka pasa o pełnej szerokości i jezdni drogi klasy A lub S, na
długości nie mniejszej niż 250 m przy prędkości miarodajnej drogi 130
km/h, nie mniejszej niż 200 m przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h
i nie mniejszej niż 150 m przy prędkości miarodajnej drogi poniżej 110
km/h. W odniesieniu do jezdni dróg klas GP i G wymienione długości nie
powinny być mniejsze niż odpowiednio 200 m, 150 m i 100 m.
6. Podwójny pas włączania z łącznicy P3 powinien mieć:
1) dwa następujące po sobie odcinki równoległego względem krawędzi
jezdni drogi pasa włączania, każdy o długości nie mniejszej niż 500 m;
2) kliny na końcach odcinków, o których mowa w pkt 1, długości nie
mniejszej niż:
a) 100 m - jeżeli prędkość miarodajna drogi jest większa niż 110 km/h,
b) 75 m - przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h lub 100 km/h,
c) 50 m - w pozostałych wypadkach;
3) szerokość:
a) 7,0 m - dwóch pasów ruchu na pierwszym odcinku przyspieszania,
b) 3,5 m - pasa ruchu na drugim odcinku,
4) pas awaryjny o szerokości 2,0 m.
7. Podwójny pas włączania z łącznicy P3, ze zwiększeniem o jeden liczby
pasów ruchu na drodze, powinien mieć:
1) odcinek równoległego względem krawędzi jezdni pasa włączania, o
długości nie mniejszej niż 500 m;
2) klin o długości nie mniejszej niż:
a) 100 m - jeżeli prędkość miarodajna drogi jest większa niż 110 km/h,
b) 75 m - przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h lub 100 km/h,
c) 50 m - w pozostałych wypadkach;
3) pas ruchu na odcinku przyspieszania o szerokości 3,5 m;
4) pas awaryjny o szerokości 2,0 m.
8. Pochylenie podłużne i poprzeczne pasa włączania oraz jego
ukształtowanie w planie sytuacyjnym powinny być dostosowane do pasa
ruchu, przy którym się on znajduje.
9. Pas włączania, o którym mowa w ust. 1, powinien być stosowany, jeżeli
droga w obrębie wjazdu jest dwujezdniowa. W wypadku drogi
jednojezdniowej powinien być stosowany dodatkowy pas ruchu jak na
skrzyżowaniu.
10. Wjazdy na drogi w węźle typu WC mogą mieć dodatkowe pasy ruchu,
które są częścią skrzyżowań na tych drogach."
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.22 06:52 J.F
- 02.09.22 07:39 _Master_
- 02.09.22 07:43 _Master_
- 02.09.22 07:48 _Master_
- 02.09.22 10:43 r...@k...pl
- 02.09.22 10:49 r...@k...pl
- 02.09.22 11:56 _Master_
- 02.09.22 11:58 _Master_
- 02.09.22 12:01 _Master_
- 02.09.22 12:06 _Master_
- 02.09.22 15:14 J.F
- 02.09.22 17:30 ii
- 02.09.22 17:34 ii
- 02.09.22 17:35 ii
- 02.09.22 17:37 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=