  • 111. Data: 2016-07-06 12:59:43
    Temat: Re: Czy jest sens mieć samochód w dużym mieście?
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 6 Jul 2016 10:31:28 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Naprawdę masz jakiś ubytek w myśleniu. Współczuję. Nawet nie odróżniasz
    > rzeczy osobistych od narzędzi pracy.

    A skoro już przy narzędziach pracy jesteśmy, to to biurko razem z komputerem
    wynajmujesz, czy może jednak komputer masz swój?

    Wracając do taksówkarza, to zapominasz, że to JEGO samochód który służy mu również do
    pracy. Zatem po tych "8 godzinach pracy" jest jego samochodem prywatnym używanym w
    prywatnych celach, choćby do wyjazdu po zakupy, czy na wakacje.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 112. Data: 2016-07-06 13:37:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-06 o 12:59, szerszen pisze:

> [...]
    do pracy. Zatem po tych "8 godzinach pracy"

    > jest jego samochodem prywatnym używanym w prywatnych celach, choćby do wyjazdu po

    I traktorem można pojechać na wakacje, czy do kościoła, tylko po co.
    Taksówka to jednak nie jest typowy osobowy prywatny samochód i sytuacja,
    kiedy taxi jest maksymalnie wykorzystywane jako taxi, a samochód
    prywatny jak samochód prywatny ma jednak swoje ekonomiczne uzasadnienie.
    Patrz na samoloty ryanairu, czy autokary polskiegobusa - mają
    latać/jeździć ile się da, a nie 8h i do domu.

    --
    Liwiusz

  • 113. Data: 2016-07-06 13:49:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >uzasadnienie. Patrz na samoloty ryanairu, czy autokary
    >polskiegobusa - mają latać/jeździć ile się da, a nie 8h i do domu.

    To znow kwestia odsetek w banku :-)

    Taksowka prywatna moze sie dlugo amortyzowac, jesli masz zle
    doswiadczenia ze wspolnikami/kierowcami, to wcale nie dziwne, ze
    kupujesz sam i jezdzisz tyle ile ci odpowiada.

    Samoloty projektowane na latanie 30 lat po 16h dziennie, to i tak
    lataja ... bo i tak klient chce.
    Aczkolwiek i u nich jest wiecej zaleznosci - resursy silnikow, cykle
    zmeczeniowe.

    J.

  • 114. Data: 2016-07-06 14:06:29
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 6 Jul 2016 13:37:33 +0200
> [...]

    > kiedy taxi jest maksymalnie wykorzystywane jako taxi, a samochód
    > prywatny jak samochód prywatny ma jednak swoje ekonomiczne uzasadnienie.

    Naprawde chcesz udowodnić że utrzymanie 1 samochodu jest droższe niż utrzymanie tego
    samego samochodu + 1/3 kolejnego?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 115. Data: 2016-07-06 14:10:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-06 o 14:06, szerszen pisze:

    > Naprawde chcesz udowodnić że utrzymanie 1 samochodu jest droższe niż utrzymanie
    tego samego samochodu + 1/3 kolejnego?

    1 samochód to konsumpcja, 1/3 to inwestycja. Jak z 1/3 nie starcza na
    utrzymanie prywatnego samochodu, to się go nie kupuje. Zauważ jednak, że
    w takim przypadku posiadanie taksówki 1/1 też będzie życiem ponad stan.

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2016-07-06 14:13:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...

    >Naprawde chcesz udowodnić że utrzymanie 1 samochodu jest droższe niż
    >utrzymanie tego samego samochodu + 1/3 kolejnego?

    W takiej wersji ?
    A czemu nie - wynajmujesz kierowce, mercedes przez druga zmiane
    zarabia, a ty w tym czasie jedzisz sobie prywatnie jakims starym
    golfem.

    Ewentualnie - masz wspolnika, samochod-taksowka kosztuje Cie polowe
    tego co samodzielny, to chyba razem z tym 1/3 wychodzi taniej niz cale

    oczywiscie ... po co kupowac calego golfa, lepiej ze wspolnikiem po
    polowie, czemu ma sie marnowac, wtedy gdy jezdzisz zarobkowo :-)

    J.

  • 117. Data: 2016-07-06 18:59:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 05.07.2016 21:37, (Tom N) wrote:

    > Taaa, a na takim Wale Miedzeszyńskim w stronę Otwocka o 14:00 to zapewne są
    > od dbania o bezpieczeństwo. strzelając z "lasera" do rzadko nadjeżdżających,
    > a o 16:00 z powodu spowolnienia i zgęstnienia ruchu udają się na "obiat"

    No dobra - ale co z tego? Uważasz, że policja powinna "zarabiac" na
    siebie? W sumie skoro broń mają...

    Shrek

  • 118. Data: 2016-07-06 19:25:28
    Od: <5...@2...192528.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > No dobra - ale co z tego?

    To, że zamiast dbać o bezpieczeństwo zajmuje sie "zarabianiem"...

    > Uważasz, że policja powinna "zarabiac" na siebie?

    Czytać to Ty nie potrafisz, czy nie chcesz?

    --
    'Tom N'

  • 119. Data: 2016-07-06 19:51:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-06 o 19:25, (Tom N) pisze:
    > Shrek w

    > To, że zamiast dbać o bezpieczeństwo zajmuje sie "zarabianiem"...

    > Czytać to Ty nie potrafisz, czy nie chcesz?

    Raczej ty. Pisał jak być powinno, a nie jak jest.

    --
    Liwiusz

  • 120. Data: 2016-07-06 19:51:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 06.07.2016 19:25, (Tom N) wrote:

    > To, że zamiast dbać o bezpieczeństwo zajmuje sie "zarabianiem"...

    No zajmuje - i jest to słabe.

    > Czytać to Ty nie potrafisz, czy nie chcesz?

    No to skoro ja uważam, że zarabianie nie powinno być celem policji, ty
    uważasz, że nie powinno, to o czym chciałeś ze mną podyskutować?

    Shrek