  • 1. Data: 2010-01-25 12:07:48
    Temat: Czy jest możliwe aby olej tak zgęstniał?
    Od: "Paweł Małachowski" <p...@c...com.pl>

    Dziś rano z temp ok. -22C samochód na luzie delikatnie jechał do przodu po
    wciśnięciu sprzęgła zatrzymał się. Po przejechaniu jakiś 300m (normalnie na
    biegu oczywiście) objaw ustał. Czy jest możliwe aby olej tak zgęstniał? Czy
    mam zalany jakiś syf? Bo był wymienny przez mechesa jakiś 6 miesięcy temu.
    Pacjent to ford modeno MK3, skrzynia manual.

    --
    Pozdrawiam, Paweł

  • 2. Data: 2010-01-25 12:17:42
    Temat: Re: Czy jest możliwe aby olej tak zgęstniał?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > mam zalany jakiś syf? Bo był wymienny przez mechesa jakiś 6 miesięcy temu.
    > Pacjent to ford modeno MK3, skrzynia manual.

    Normalny objaw przy bardzo niskich temperaturach.

  • 3. Data: 2010-01-25 12:40:42
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > Normalny objaw przy bardzo niskich temperaturach.

    Chyba we fordach:-)
    Almerka dziś rano -25C odpaliła bezproblemowo i po puszczeniu sprzęgła
    nigdzie nie pojechała:-)

    Grzech
    nyska 2.2

  • 4. Data: 2010-01-25 12:44:43
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Paweł Małachowski" <p...@c...com.pl> napisał w
    wiadomości news:hjjv0n$d04$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > Czy mam zalany jakiś syf? Bo był wymienny przez mechesa jakiś 6 miesięcy
    > temu. Pacjent to ford modeno MK3, skrzynia manual.

    MOże być. Niektóre marki jak Honda leje olej 10W40 do skrzyń a niektórzy
    80W90. W bagazniku mam 10W40 i jak ostatnio zaglądałem to był bardzo gęsty.

  • 5. Data: 2010-01-25 17:39:38
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    grzech pisze:

    > Chyba we fordach:-)
    > Almerka dziś rano -25C odpaliła bezproblemowo i po puszczeniu sprzęgła
    > nigdzie nie pojechała:-)

    To zalezy jaki olej masz.
    Jak taki typowy przekladniowy 80w to ten objaw jest normalny.
    Ale jak masz np. ATF to takich objawow nie bedzie.
    --
    Karolek

  • 6. Data: 2010-01-25 19:15:10
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

> [...]
    > Czy mam zalany jakiś syf? Bo był wymienny przez mechesa jakiś 6 miesięcy
    > temu. Pacjent to ford modeno MK3, skrzynia manual.

    To chyba normalny objaw. W końcu dowiedziałęś się że auto ma 6 biegów do
    przodu i jeden do tyłu :-)
    U siebie w Fieście Mk3 mam to samo. Odpalam, puszczam sprzęgło i auto
    delikatnie (o kilkanaście cm) rusza do przodu, przy tym obroty troche
    spadają. Po przejchaniu kilkuset metrów jest już w porządku :-)

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 7. Data: 2010-01-26 01:20:25
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    Leszek Kowalski pisze:
    > To chyba normalny objaw. W końcu dowiedziałęś się że auto ma 6 biegów do
    > przodu i jeden do tyłu :-)

    Przypomina trochę automatyczną skrzynię biegów... :)

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 8. Data: 2010-01-27 17:30:37
    Od: dyziek86 <a...@t...pl>

    W artykule <hjjv0n$d04$1@nemesis.news.neostrada.pl> Paweł Małachowski napisal(a):

    > Dziś rano z temp ok. -22C samochód na luzie delikatnie jechał do przodu po
    > wciśnięciu sprzęgła zatrzymał się.

    Mam tak samo w Astrze F przy takich mrozach.
    MD.

  • 9. Data: 2010-01-27 21:45:35
    Od: "kameleon" <l...@g...pl>

    Użytkownik "dyziek86" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Mam tak samo w Astrze F przy takich mrozach.
    > MD.
    Mi w Hondzie zgęstniał.... mocnoooo. Rozrusznik ledwo łazi. Jakiś badziew ten olej.