  • 81. Data: 2022-08-30 10:53:54
    Temat: Re: Czy jest taka droga? 50->120 km/h
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale tak jest chyba od zawsze i zagramanicą też - charakter znaku informacyjnego.

    -----

  • 82. Data: 2022-08-30 11:54:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 10:53:54 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Ale tak jest chyba od zawsze i zagramanicą też - charakter znaku informacyjnego.

    ale z tego znaku cos tam wynika - np predkosc dopuszczalna.

    Bo że zakaz jazdy rowerem ... za późno troche, powinien stac przy
    skrzyzowaniu :-)

    > -----

    J.

  • 83. Data: 2022-08-30 12:58:18
    Temat: Re: Czy jest
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 08:20:02 +0200, Cavallino wrote:

    > KAPELUSZ PLONK>

    Ale jest jeszcze nowa kategoria - elektryczni :-P

    J.

  • 84. Data: 2022-08-30 13:06:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-08-2022 o 12:58, J.F pisze:

    > Ale jest jeszcze nowa kategoria - elektryczni :-P

    Kategoria czego?

  • 85. Data: 2022-08-30 13:11:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 13:06:26 +0200, Cavallino wrote:

    > Kategoria czego?

    Kapelusznikow :-)

    J.

  • 86. Data: 2022-08-30 13:24:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-08-2022 o 13:11, J.F pisze:

    > Kapelusznikow :-)

    Nie do końca.
    Fakt, żyłowanie na autostradzie mija się z celem, więc rzadko kto będzie
    jeździł elektrykiem 140+.
    Ale i tak pojęcie się zdegradowało, bo z racji pewnie drogiego paliwa i
    mandatatów, te 110-120 to teraz już i tak wystarcza na bycie szybszym od
    sporej części innych....

    Ale kapelusznik, to raczej ktoś komu klapki w głowie nie pozwalają na
    rozwijanie prędkości większej od limitu, bo mu się odruch pasa Pawłowa
    włącza.
    Własne myślenie zastępuje u niego przepis.
    Ot taki bezmózg, posłuszny wobec władzy, która mu coś nakazuje BO TAK.
    Zjawisko obecnie widoczne to jest głównie na wolniejszych drogach,
    zwłaszcza jednopasmowych, gdzie można skuteczniej przeszkadzać innym....

    Oczywiście zazwyczaj jest to połączone z niekorzystaniem z prawego pasa
    - pewnie akurat ten obowiązek nie jest reklamowany w tvp.....

  • 87. Data: 2022-08-30 13:30:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 13:24:43 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > Ale i tak pojęcie się zdegradowało, bo z racji pewnie drogiego paliwa i
    > mandatatów, te 110-120 to teraz już i tak wystarcza na bycie szybszym od

    IMO - bylo tansze paliwo, a wielu i tak jezdzilo 110-120.

    Natomiast swego czasu widzialem to w Niemczech - gdzies tak po 2008
    jakby zwolnili, pare lat im trzeba bylo na przyspieszenie.

    > Ale kapelusznik, to raczej ktoś komu klapki w głowie nie pozwalają na
    > rozwijanie prędkości większej od limitu, bo mu się odruch pasa Pawłowa
    > włącza.

    No, "sie nie oplaca szybko jechac, bo potem trzeba długo ładowac.
    Się nie oplaca szybko jechac, ...." :-)

    > Własne myślenie zastępuje u niego przepis.

    Wolniej to przy okazji bezpieczniej.

    > Ot taki bezmózg, posłuszny wobec władzy, która mu coś nakazuje BO TAK.
    > Zjawisko obecnie widoczne to jest głównie na wolniejszych drogach,
    > zwłaszcza jednopasmowych, gdzie można skuteczniej przeszkadzać innym....

    A gdzie tam - we wroclawiu na wielu pasach tez widac ... na wielu :-(

    > Oczywiście zazwyczaj jest to połączone z niekorzystaniem z prawego pasa
    > - pewnie akurat ten obowiązek nie jest reklamowany w tvp.....

    W miescie akurat w miare normalne, na autostradach raczej zjezdzaja.

    J.

  • 88. Data: 2022-08-30 14:25:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-08-2022 o 13:30, J.F pisze:

> [...]
    > jakby zwolnili, pare lat im trzeba bylo na przyspieszenie.

    > No, "sie nie oplaca szybko jechac, bo potem trzeba długo ładowac.

    No i?
    100 to już ponad limit na krajowce, a tam kapelusze się najbardziej we
    znaki dają.
    A dla elektryka żadne wyzwanie, co więcej, łatwiej mu wyprzedzić, więc
    nie ślamarzy w wężyku jak 99% ice.

    > A gdzie tam - we wroclawiu na wielu pasach tez widac ... na wielu :-(

    To ten dział "wolniejsze".

    > W miescie akurat w miare normalne

    Jestem innego zdania.

    >, na autostradach raczej zjezdzaja.

    Codziennie jadąc po autostradzie prawym pasem wyprzedzam od groma tych
    co jadą środkowy,
    I to nawet gdy jadę na tempomacie, bez konieczności zmiany jego nastawów.

  • 89. Data: 2022-08-30 14:41:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 14:25:57 +0200, Cavallino wrote:

    > No i?

    No i kapelusznik :-)

    > 100 to już ponad limit na krajowce, a tam kapelusze się najbardziej we
    > znaki dają.

    Mnie tam na "zwyklej krajowowce" najbardziej przeszkadzaja tacy, co 70
    jadą. A zdarza sie, szczegolnie za ciezarowkami.

    > A dla elektryka żadne wyzwanie, co więcej, łatwiej mu wyprzedzić, więc
    > nie ślamarzy w wężyku jak 99% ice.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Tesla sport to nie jest, bo go nie stac, elektryk ciezki, wiec
    przyspieszenia srednie, a przeciez "nie oplaca sie szybko jechac" :-)

    > To ten dział "wolniejsze".

    Ale na jednopasowych (w zasadzie to dwupasowych) to zawsze sie jakis
    zawalidroga trafil, choc taki na 50 to rzadziej.
    Na 2 i wiecej pasowych w jedna strone, to taki zawalidroga mniej
    przeszkadzal, szczegolnie odkad z miasta wyrzucili ciezarowki.

    A tu nowe czasy - na prawym ktos jedzie 50, na lewym ktos jedzie 50

    > Jestem innego zdania.

    Niektorzy zaraz w lewo skrecaja, inni z lewa przyjechali,
    na prawym pasie jakies autobusy, jakbys sam wyprzedzil i zjechal w
    prawo, to co by sie na tym prawym dzialo.
    Poza tym skrzyzowania co kawalek - po to maja pare rownoleglych pasow,
    aby oba byly zajete i oba przejezdzaly w czasie zielonego.

    > Codziennie jadąc po autostradzie prawym pasem wyprzedzam od groma tych
    > co jadą środkowy,

    Srodkowym. To ruch malo blokują.
    Dziwne natomiast, ze masz prawy pusty. Ciezarowek nie ma?

    Ja natomiast na A4 coraz czesciej jestem przyspawany do lewego pasa
    ... ale w zasadzie caly czas kogos wyprzedzam.

    J.

  • 90. Data: 2022-08-30 14:55:58
    Temat: Re: Czy jest. Do bezmózga.
    Od: "Tadek" <l...@d...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Własne myślenie zastępuje u niego przepis.

    Własne myślenie bardzo często jest obarczone błędem.
    W rezultacie skutki własnego myślenia mogą być tragiczne.

    > Ot taki bezmózg, posłuszny wobec władzy, która mu coś nakazuje BO TAK.

    Nie rozumiesz po co jest prawo. Taki bezmózg myśli że mu wolno, bo jest
    silniejszy.
    Prawo nie jest ustanawiane przez władzę. Prawo ustanawiają przedstawiciele
    demokratycznie wybrani przez obywateli.
    Władza jest od tego, aby kontrolować przestrzeganie prawa.

    Jeżeli nie podoba ci się jakieś prawo, to znajdź większość i doprowadź
    do zmiany tego prawa.

    Możliwe że zbyt zawile napisałem i bezmózgi mogą nie zrozumieć.