  • 11. Data: 2010-12-05 15:28:00
    Temat: Re: Czy drzewa istotnie zasłaniają?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    pawell32 pisze:

    > nie wiem jak żyjesz z sąsiadem, ale jak ma antene to bym się z nim
    > dogadał. wystarczy zmienić konwerter

    kłaniam sie wszystkim nisko i nic od nikogo niechce. Dlatego chce mieś
    swoją TV sat a nie np. "dzieloną" kablówkę

    ToMasz

  • 12. Data: 2010-12-05 15:47:55
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    pawell32 pisze:

    > nie wiem jak żyjesz z sąsiadem, ale jak ma antene to bym się z nim
    > dogadał. wystarczy zmienić konwerter

    Sprawdziłem ceny na allegro - rozrzut jest duży. który podwójny, lub
    poczwórny konwerter "warto wziąć"?. czy taki konwerter x2 lub x4 nie
    spowoduje przypadkiem ze dekoder/tuner dostanie 50% albo 25% wymaganago
    sygnału?

    ToMasz

  • 13. Data: 2010-12-05 15:53:33
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 05.12.2010 16:47, ToMasz pisze:
    > Sprawdziłem ceny na allegro - rozrzut jest duży. który podwójny, lub
    > poczwórny konwerter "warto wziąć"?

    triax lub inverto

    . czy taki konwerter x2 lub x4 nie
    > spowoduje przypadkiem ze dekoder/tuner dostanie 50% albo 25% wymaganago
    > sygnału?

    nie

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 14. Data: 2010-12-05 16:20:44
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    ToMasz wrote:

    > Sprawdziłem ceny na allegro - rozrzut jest duży. który
    > podwójny, lub poczwórny konwerter "warto wziąć"?.

    inverto,
    najlepiej black ultra lub (w drugiej kolejności) black premium..

    > czy taki
    > konwerter x2 lub x4 nie spowoduje przypadkiem ze dekoder/tuner
    > dostanie 50% albo 25% wymaganago sygnału?

    nie spowoduje. upraszczając taki konwerter to "jakby" cztery
    w jednej obudowie, każdy pracujący niezależnie.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 15. Data: 2010-12-05 18:21:00
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski:

    | inverto,
    | najlepiej black ultra lub (w drugiej kolejności) black premium

    dokladnie tak

    podwójny konwerter Inverto IDLB-TWNL40-ULTRA-OPP:
    http://www.hollex.pl/konwertery-lnbs/twin-podwojne/1
    119-konwerter-inverto-black-ultra-twin

    zachowuje sie bardzo dobrze tez z malymi antenami , mimo ze ma
    szeroki promiennik

    uzywalem go na antenie 35 cm , a aktualnie na 45 cm technisata
    przy ustawieniu na Astra 28 E

    a bedzie argument dla sasiada , ze wymieni sie na bardzo dobry
    drogi LNBF

    co prawda , jak cos nadawca sknoci , czy chmura gradowa i snieg ,
    to bedzie na ToMasz'a

  • 16. Data: 2010-12-05 18:47:03
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    wiec jestes na styku

    sprobuj z ksiezycem , cyt.:
    "-"-"-"-"
    Jak bedzie na styku, mozna okreslic miejsce na antene
    przy pomocy ksiezyca.
    Bedzie wskazywal HB w Bytomiu, okolo: 2010-12-11 16:44
    "-"-"-"-"

    ustaw glowe na poziomie i w okolicy hipotetycznej anteny
    pamietaj , ze pol metra do przodu lub w gore , to miec sygnal
    lub nie

    mozesz doprecyzowac tutaj:
    [Sun or Moon Altitude/Azimuth Table]
    http://www.usno.navy.mil/USNO/astronomical-applicati
    ons/data-services/alt-az-world

    widze , ze jestes czlowiekiem konstruktywnej pracy ,
    to dasz sobie rade

    -0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-
    w najblizszej przyszlosci postaram sie uruchomic kalkulator
    Ksiezyca

    Ksiezyc bywa w okolicy satelitow geostacjonarnych dwa razy w miesiacu

    na razie skonczylem wersje testowa kalkukatora , 04.12.2010 r. :
    [Kiedy zakłócenia słoneczne (Sun Outage)?]
    [Kiedy azymut i elewacja słońca oraz wybranego satelity pokrywają się]

    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/so.html

    zapraszam

    Pzdr.J.P.

  • 17. Data: 2010-12-05 19:15:43
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010, pawell32 wrote:

    | a myślisz, że same gałęzie nie rozpraszają?

    no , ale niewiele to zmienia - dzialasz ciagle w ciemno

    drzewa rosna , liscie odrastaja , sygnal jest zima - a latem
    go nie ma

    mozna zwiekszyc srednice anteny , przesuwac , ale ile dziur mozna
    wywiercic ?
    =======

    antena na styku , to dodatkowo chyba impreza zupelnie
    nieoplacalna dla instalatora , przeciez nie bedzie sie
    bawil w slonca i ksiezyce - bo na kaszanke nie zarobi

    a bez takiego obrazka:
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/drz
    ew01.jpg

    opis:
    [Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wst
    ep.html
    -=-=-=-

    czy:
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/thor_1march
    01.gif

    opis:
    [Kiedy zakłócenia słoneczne (Sun Outage)?]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/so.html
    -=-=-=-

    niewiele mozesz powiedziec co sie dzieje

    zwiekszasz antene z 65 cm na 1,2 m , a sygnal nie wzrasta

    a to dlatego , ze antena poszla do przodu i w dol - zacienienie
    sie zwiekszylo

    Pzdr.J.P.

  • 18. Data: 2010-12-05 19:47:39
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010, pawell32 wrote:

    | jak monter jest dobry to weźmie antene i dokona pomiaru,
    | nawet jakby miał ją na chwile przymocować.
    | jak na drodze jest drzewo to będzie to widać na przyrządzie.
    | wówczas powinien znaleźć inne miejsce

    sa sytuacje , ze najlepszy monter-profesjonalista ,
    z najlepszymi przyrzadami niewiele moze zrobic ,
    bo dodatkowo nie ma czasu na zabawy - musi zarabiac ,
    a nikt mu nie zaplaci za ustawienie anteny 1000 zl

    amator ma czas i traktuje to jak rozrywke

    > wówczas powinien znaleźć inne miejsce

    a jak dalej widzi drzewo ?

    tylko cien slonca w odpowiednim momencie , pozwala
    oszacowac sytuacje globalnie - calosciowo

    przyrzad pokazujacy drzewo na drodze , to raczej
    gadzet dla malo doswiadczonych , bo przecie instalator
    widzi ze jest drzewo i widzi oslabienie sygnalu ,
    wiec ajsztajna nie potrzeba , zeby ...

    jp

  • 19. Data: 2010-12-05 19:51:58
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Fri, 3 Dec 2010, MaW wrote:

    | Zobacz sobie:
    | http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html
    | o wyliczonej godzinie sprawdź, czy drzewo rzuca cień na miejsce, gdzie chcesz
    | montować
    |
    | MaW

    dzieki za pamiec :-)

    pozdrawiam , jp

  • 20. Data: 2010-12-05 20:00:24
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 05.12.2010 20:47, Jerzy Pastusiak pisze:
    > sa sytuacje , ze najlepszy monter-profesjonalista ,
    > z najlepszymi przyrzadami niewiele moze zrobic ,
    > bo dodatkowo nie ma czasu na zabawy - musi zarabiac ,
    > a nikt mu nie zaplaci za ustawienie anteny 1000 zl

    i nikt tyle ni żąda

    > amator ma czas i traktuje to jak rozrywke

    > a jak dalej widzi drzewo ?

    to ma pecha i słońce też nie pomoże tylko kwas ;-)

> [...]
    > gadzet dla malo doswiadczonych , bo przecie instalator
    > widzi ze jest drzewo i widzi oslabienie sygnalu ,

    mylisz się. wystarczy wziąść małą antene w rękę, miernik
    i przejść się w kila miejsc.
    kilka razy tak kobiłem, a raz nawet z drabiny i po 30 min znalazłem.
    najgorsze tylko, że strasznie zmarzłem w tedy, bo jak co roku
    najwięcej takich budzi się przed świętami...

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux