    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy da się przeżyć z elektroniki?
    Date: Mon, 15 Sep 2014 15:29:23 +0200

    W dniu 2014-09-15 14:59, J.F. pisze:

    > Mamy demokracje, zerwalismy z komuna, a w tej demokracji napisano ze
    > ukarac mozna, jesli ustawa przewiduje kare. A nie kiedy policjant ma
    > ochote ukarac ... czy norme wyrobic.

    Ale to nie policjant karze. Chodzi o to żeby policjant był w stanie
    zinterpretować właściwie zdarzenie pod kątem ewentualnego naruszenia
    prawa i wszcząć dochodzenie.

    > Owszem, na cofniety licznik znajdzie sie paragraf ogolny, oszustwo jak
    > kazde inne ... tylko w praktyce to u nas trudne do wykazania kto zawinil
    > - kupujesz samochod z trzeciej czy piatej reki, to skad wiadomo kto cofal ?

    Oczywiście masz rację. Ale jeśli np. są skargi, że handlarz sprzedaje
    auta z cofniętym licznikiem to policja może przeprowadzić działania
    operacyjne, które potwierdzą, że handlarz daje auta do elektryka
    samochodowego który cofa w nich liczniki. Tylko, że dla policji jest to
    za trudne. Lepiej rutynowo przeszukiwać plecaki młodocianym szukając trawki.

    > A kiedy to bylo ? Bo ostatnio to raczej zastrzelili ... i tez
    > spoleczenstwo oburzone.

    http://www.interia.tv/wideo-ten-noz-mogl-wyladowac-w
    -brzuchu-kobiety-dla-policji-to-za-m,vId,1523694
    Ja nie mówię żeby go zastrzelić, ale dopasować czyn do przepisu. Być
    może groźba karalna, albo usiłowanie rozboju z użyciem broni, bo z tego
    co pamiętam to on sobie wziął towar w sklepie i nie zapłacił.
    A tak to mamy absurd, że jak policjant widzi człowieka z młotkiem to
    strzela bo boi się o własne bezpieczeństwo, a oprych grożący nożem nie
    jest zdaniem policji żadnym zagrożeniem dla obywateli.

    --
    pozdrawiam
    MD