  • 31. Data: 2020-08-07 20:53:41
    Temat: Re: Czy da się podłączyć drukarkę do tabletu i żeby jeszcze drukowała.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-07 o 13:39, J.F. pisze:
    > (...)
    >
    > Dobrze piszesz.
    >
    > Niestety wiekszosc praktykow napisze "z drukarka <nowy model> dziala".
    > Drukarka z wifi, albo wpieta do lokalnej sieci.
    >
    > A jakis program do drukowania tych Rachunkow na Androida masz ?
    > Moze jednak powinienes pomoc poszukac tani laptop ?

    Na Androidzie aktualnie korzystam z dwóch programów: PrintBot i PrintHand.

    Dużo różnych drukarek testowałem, począwszy od starych w języku PCL do
    najnowszych z ESC/P2, PCL, PostScript i Esc/P2.
    Działało nawet z urządzeniami GDI, typu Minolta 2300DL. A urządzenia GDI
    są wybredne, muszą mieć dwukierunkową transmisję, więc z nie każdym
    printserverem pójdą.
    Nawet udało mi się dogadać z Zebrą LP 2844 i z TSC TTP-246M. Zebra
    podpięta pod Drayteka Vigor 2920n, którego port USB robi za printserver.
    Część drukarek (m.in. OKI MC363DN, Brother HL5350DN, Lexmark C762, HP
    2550) ma wbudowany printesver, inne podpinane pod routery, pod
    dedykowane prontservery, lub drukarki z WiFi, jak np. Epson Stylus SX430.

    Z mniej typowych instalacji: Epson DFX-8500 (tylko LPT) podpięty do Win7
    przez USB/LPT (Savio CL-47) i udostępniony w sieci - Android też nie
    miał problemu.

    Mam jeszcze "w kolejce" testy ze starym prinserverem JetDirect 170x i z
    OKI5520 na LPT, ale na razie nie chce mi się.

    Jeśli jeden z programów wcześniej wymienionych nie chciał się dogadać z
    jakąś drukarką, to drugi najczęściej się dogadywał.
    W kilku przypadkach wychodził wydruk zmniejszony, trzeba było zmienić
    driver w programie. W jednym, może w dówch przypadkach wychodziła czysta
    kartka, drugi program pomógł.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam