    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy WinAVR radzi sobie z kodem dla ATMega128?
    Date: Sun, 25 Jan 2009 15:34:15 +0100

    Dariusz Zolna pisze:
    > Z bootloaderem przygód ciąg dalszy.
    > Na ATMega8 wszystko pięknie działa, chcę teraz zrobić podobną rzecz na
    > ATMega128 i znowu dzieją się jakieś jaja. Bootloader jest duży, ponad
    > 6kB, więc rezerwuję na niego największy możliwy 8kB obszar począwszy od
    > $00F000. Dla linkera podaję adres początkowy segmentu .text jako
    > 0x1e000, ale w pliku .hex mam :10E00000 a na dodatek pierwsza linia
    > tego pliku wygląda tak :020000021000EC, czyli że 2 bajty zapisywane są
    > pod adresem $000000.

    Tak jak poprzednio - nie wiem czy linker nie przyjmuje adresu jako
    slowa, a nie bajty.

    > Po wgraniu tego pliku przy użyciu AVR Studio, nic się nie dzieje. Fuse
    > bity ustawione prawidłowo. Jeśli adres startowy ustawię na $00000 to
    > program działa (choć oczywiście niczego nie programuje, ale wiadomo że
    > to nie jest jakiś zwis czy błąd w kodzie).
    > No i teraz zupełnie nie wiem gdzie szukać błędu - w kompilatorze,
    > linkerze, programatorze czy jeszcze gdzieś.

    Toolchain raczej bym wykluczyl, tyle osob to testowalo, ze szansa, ze
    nie wyszlaby do tej pory tak gruba rzecz jest zadna.
    Zobacz jak wygladaja wygenerowane pliki .map i .lss. Tam bedziesz mial
    dokladnie pokazane co jest pod jakim adresem umieszczone i jak wyglada
    wygenerowany kod assemblerowy.
    Jesli nie chcesz nam pokazac listingow programu to napisz jakis krotki
    programik, ktory produkuje ten sam blad. Wtedy bedzie mozna powiedziec
    cos wiecej.