  • 11. Data: 2010-05-31 08:57:03
    Temat: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Od: "Mirek Ziółek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Lew2" <w...@h...com> napisał w wiadomości
    news:c8e0469f-cfd3-4de4-873d-5cf6abac1269@v12g2000pr
    b.googlegroups.com...
    Oto cytat z instrukcji obsługi mojego samochodu:

    5W30 wcale nie jest geste :)

    Kiedys Honda tez zalecala 0W30 lub 0w40 ( takie oleje byly brandowane by
    Honda). W instrukcji obslugi tez napisane aby "dla zachowania najlepszej
    sprawnosci i parametrow technicznych Honda polaca _SWOJE_ oleje :)
    Podobnie pewnie jest w Toyocie.
    Przez dluzszy czas ASO wymienialo olej w moim accordzie wlasnie na 5W30
    Mobil1 ESP.. i jakos silnik jezdzi i nic mu nie dolega.
    Doradca serwisowy powiedzal nawet, ze teraz zalewaja 5w40 Shell Ultra w
    samochodach o typowym miejskim przebiegu, gdyz rzadkie oleje poprostu nie
    wytrzumuja "warszawskich" korkow i potrafi ich ubyc sporo miedzy
    przegladami.
    U mnie 5w30 znika mniej wiecej ok 0,5l na 10kkm i zmieniam olej wlasnie co
    10kkm a nie jak kaze producent co 20kkm.

    W instrukcji obslugi powinienes miec tabelke jakie oleje mozesz uzywac do
    swojego samochodu.Jesli samochod nie bedzie zuzywal oleju miedzy przegladami
    i nie bedziesz musial dolewac to lej to co kaze producent, w miare jak
    zacznie go ubywac, zmien na gestszy.

    Pozdr
    Mirek

  • 12. Data: 2010-05-31 11:12:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    Lew2 wrote:

    > Są na tej grupie jacyś spece od olejów? Jakieś opinie na temat wyższości
    > gęstego oleju 5W-30 nad rzadkim 0W-20?

    Ja bym absolutnie nie lał tego co zaleca producent, zdecydowanie lepiej
    posłuchać kumpli oraz specjalistów z grupy dyskusyjnej pl.misc.samochody.
    Żeby Cię przekonać powiem, że z tej grupy dowiedziałem się niedawno, że
    bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia zużytej opony jest obwiązanie
    felgi wężem ogrodowym.

  • 13. Data: 2010-05-31 12:42:08
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 30-05-2010 o 21:43:28 Lew2 <w...@h...com> napisał(a):

    Drugie stwierdzenie jest takie, że lepiej dla silnika jest
    > dać nawet gorszy olej, ale częściej wymieniać.

    a trzecie to takie że oleju nie trzeba wymieniać, takie stwierdzenie
    znajdziemy w archiwum hehe

  • 14. Data: 2010-05-31 13:09:15
    Od: ...@...com

    On Sun, 30 May 2010 10:05:12 -0700 (PDT), Lew2 <w...@h...com>
    wrote:

    >Są na tej grupie jacyś spece od olejów? Jakieś opinie na temat
    >wyższości gęstego oleju 5W-30 nad rzadkim 0W-20?

    Jesli jezdzisz duzo w korkach albo przeciwnie,masz duze forsowne
    przebiegi po autostradach za miedza,dalbym olej minimumm 40,30 to tez
    olej rzadki.

    t.
    --
    http://www.twilight.edh.pl