eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaodkurzacze autonomiczne -- roboty sprzątające, co wybrać?Re: Czy MIDI jeszcze żyje? [ Re: odkurzacze autonomiczne -- roboty sprzątające, co wybrać? ]
  • Data: 2019-09-03 14:11:09
    Temat: Re: Czy MIDI jeszcze żyje? [ Re: odkurzacze autonomiczne -- roboty sprzątające, co wybrać? ]
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 03 Sep 2019 13:50:12 +0200, JaNus wrote:

    > Bardzo lubiłem ten standard, choć oczywiście jakość generowanych
    > dźwięków na kolana nie rzuca.

    Jak nie rzuca, jak rzuca. A raczej - może rzucać. MIDI nie ma związku z
    jakością dźwięku, to nic innego jak forma zapisu nutowego. Za jakość
    dźwięku odpowiada wyłącznie syntezator.
    Przykład: https://youtu.be/8ssDGBTssUI?t=80

    W latach '90 popularną praktyką było syntezowanie MIDI za pomocą układów
    YMF262 (tzw. OPL3), po prostu dlatego że układy te znajdowały się na
    większości ówczesnych kart dźwiękowych. Ale jakość wtedy faktycznie
    była... przeróżna.

    > - bo o to zahaczyłeś, to w czasach słodkiego DOS-a łupanego też
    > musiałem, w miarę moich naprawdę skromnych możliwości, rozwiązać
    > problem, jak go tu nazwę: przesiadkowy.
    > (...) Ja do tego używać postanowiłem (choć pewnie było już wtedy wiele
    > lepszych metod) Norton Commandera, oraz kabla RS232, albo LPT.

    Chyba wszyscy tak robili. Aczkolwiek ja nie NC używałem, a LapLink, no
    ale zasada ta sama, i ból identyczny. Dlatego, 20 lat później,
    postanowiłem wziąć byka za rogi i stworzyć autorskie rozwiązanie sieciowe
    rozwiązujące ten problem. Nieco za późno... Ale lepiej późno niż wcale. :)

    Mateusz