    From: beherit / pn <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Czy JS zastąpi SWF ?
    Date: Sun, 25 Dec 2011 16:22:38 +0100

    W dniu 2011-12-24 12:38, Marek pisze:

    > Średnio po 80 na 3 piętrach.
    Bezproblemowa ilość danych... nie ważne czy do generowania SVG czy nawet
    80 DIVow :).

    > Mam niewielkie pojęcie o SVG. Pomijając już fakt pewnych niekompatybilności
    > j/w, czy da się ingerować w SVG z poziomu JS np. na zasadzie DOM? Chodzi mi
    > o wprowadzenie obustronnej interakcji. Najeżdżamy na jeden z
    > kilkudziesięciu obiektów na planie a ten powoduje wywołanie akcji JS -
    > która np. zmieni barwę tego obiektu lub innego fragmentu SVG. Albo
    > zmieniamy piętro i widać inny interaktywny plan bez przeładowywania strony.

    nie będę się zagłębiał w SVG bo nie jestem w tej dziedzinie ekspertem.

    > Sprytne :-) Tylko w jaki sposób obrócić płynnie background np. o 30 stopni?
    w płaszczyźnie ekranu CSS lub prostopadle do płaszczyzny ekranu (CSS +
    mała zmiana struktury)

    > Też ciekaw jestem czy przeglądarka typu FF (która ma/miała 10x mniej
    > wydajny JS niż IE9) poradzi sobie z animacją np. 100x to samo zdjęcie
    > 800x600. We Flashu zdjęcie jest szatkowane a animacją zajmuje się GPU.
    > Testowałeś wydajność takiego rozwiązania?

    Widziałem takie rozwiązania, nie wnikałem w mechanizm ich realizacji, to
    był pierwszy lepszy sposób na ich realizację jaki wpadł do głowy.

    > Masz na myśli np. cykliczny submit jakiegoś formularza z przekazaniem
    > parametrów POST serwerowi a w drugą stronę wstawianie w HTMLu kawałków kodu
    > dla JS zawierających odpowiedź serwera - status poprzedniej operacji?

    Formularza jakotakiego być nie musi, nie musi to być też post.
    Tak samo nie musi to być HTML może byc json.

    > Czy coś takiego w JS ma uzasadniuenie?
    > http://dzieci.wp.pl/ecid,39,eid,3266,title,Przyjecie
    -w-ogrodzie,zabawa.html

    > Czy programowanie będzie szybsze w JS w porównaniu do Flash?
    Nie ma takiej strony - więc ciężko mi się wypowiedzieć. Flash pewnie
    będzie szybszy w realizacji, ale mniej ambitny w programowaniu.

    > Hmmm... ale w ten sposób możemy również dywagować czy uruchomisz "coś"
    > napisanego w JS gdy ktoś ma wyłączoną obsługę JS w przeglądarce? Nie wiem
    > czy powinniśmy akurat ten aspekt brać pod uwagę. Plugin jest darmowy, JS
    > też. Jeśli ktoś chce utrudniać sobie życie (albo polityka firmy mu to
    > narzuca), to będzie miał utrudnione... Wolny wybór. Nie sądzisz?

    Ok, ale JS jest standardowo włączony - FLA nie.