  • 11. Data: 2014-01-13 11:45:03
    Temat: Re: Czujniki do stacji pogodowej
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2014 09:04:34 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > kogutek, wez sie odstosunkuj i przestan trollowec. Mnie tez interesuje jakis
    >
    > czujnik wiatru - chetnie o tym poczytam.
    >

    > b.

    Trzy połówki piłeczek od ping ponga i silniczek prądu stałego robiący za prądnicę. Do
    tego kogutek z enkoderem do określania kierunku. Prędkość można jeszcze zmierzyć w
    ten sposób że dwa druty platynowe są grzane prądem. Jeden jest omywany powietrzem a
    drugi w rurce żeby go przepływ powietrza nie studził. Druty pracują w mostku. Takie
    trudne do wymyślenia że trzeba o tym się czegoś więcej dowiadywać? Nie trolluje tylko
    chciałbym się dowiedzieć po chuj komuś informacje o zdarzeniach które już były. Na
    dodatek takie że po ich analizie nie da się wyciągnąć żadnych wniosków czy się
    powtórzą. Nie wierzysz popatrz na termometr za oknem jest 13 stycznia a tam +4. A
    jeśli już ktoś chciałby analizować takie dane to są w necie tabele dla Polski chyba
    od 1919 roku. Temperatura, ciśnienie, wielkość opadów, siła i kierunek wiatru,
    nasłonecznienie ( chyba).

  • 12. Data: 2014-01-13 18:57:34
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2014-01-13 11:45, k...@g...com pisze:

    Jeden jest omywany powietrzem a drugi w rurce żeby go przepływ powietrza
    nie studził.

    Na moje oko nie bedzie róznicy temperatur, ew. ten "omywany" bedzie
    minimalnie cieplejszy wskutek zderzen z molekulami powietrza. Karkołomne.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 13. Data: 2014-01-13 20:17:28
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-01-12 22:50, k...@g...com pisze:
    > Aha. Jakąś pracę naukową piszesz i Ci te dane pewno potrzebne?
    A co do ma do rzeczy do czego to robi i czy mu potrzebne?
    Jeśli tak to pomożesz, jeśli nie to powiesz wal się?
    Cytować do dzisiaj nie potrafisz, dodatkowo wścibski jesteś

  • 14. Data: 2014-01-13 20:23:05
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-01-12 17:58, Atlantis pisze:
    > Może istnieją jakieś łatwo dostępne i niedrogie czujniki temperatury i
    > wilgotności, które pracowałyby na magistrali I2C. Dość popularny DTT22
    > albo RHT03 (nie wspominając o DS18B20) pracuje na 1wire.
    Czujniki DHT11 - 22? to podłe bardzo są.
    Np DHT11 potrafi wilgotność pokazać jako 30-40% gdzie inny pomiar
    pokazuje 60-65%.
    Chociaż nie wiem jak z DHT22 bo tego nie używałem i w dokumentację
    niezaglądalem.

  • 15. Data: 2014-01-13 21:00:17
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2014 18:57:34 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:
    > W dniu 2014-01-13 11:45, k...@g...com pisze:

    > Jeden jest omywany powietrzem a drugi w rurce �eby go przep�yw powietrza
    >
    > nie studziďż˝.

    > Na moje oko nie bedzie r�znicy temperatur, ew. ten "omywany" bedzie
    >
    > minimalnie cieplejszy wskutek zderzen z molekulami powietrza. Karko�omne.
    >

    > pozdr serd
    >
    > --
    >
    > A S

    To sobie oko zmień. Na tej zasadzie działają niektóre czujniki wiatru, przepływu.

  • 16. Data: 2014-01-13 23:15:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Nie trolluje tylko chciałbym się dowiedzieć po chuj komuś informacje o
    >zdarzeniach które już były.

    no dobra -buduję paraboliczny solar ustawianym do słonca. Sterowanie na
    raspberry pi juz zrobione, model śledzi słońce jak trzeba ;) Natomiast
    jeszcze w prosty sposób musze uzyskac informację kiedy go złożyć aby go
    wiatr nie porwał.

    b.

  • 17. Data: 2014-01-13 23:15:31
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-01-13 10:21, gizmo pisze:

    > Popatrz na to: http://techfreak.pl/nettemp/
    > Wydaje się to idealną bazą do szybkiego uruchomienia podstawowych
    > funkcjonalności Twojego projektu (temperatura, wilgotność), a daje też
    > możliwość implementacji dalszych udziwnień. Właśnie używam tego do

    Całkiem fajne, jednak projekt ma mieć także wymiar edukacyjny. Chcę się
    nauczyć nauczyć przesyłania danych do i z MCU za pomocą TCP/IP po
    Ethernecie, przy wykorzystaniu odpowiedniej biblioteki. Bez pomocy
    systemu operacyjnego (jak w przypadku RasPi) albo stosu zaszytego
    sprzętowo w układzie (Wiznet w Arduino Ethernet Shield).

    Z myślą o tych eksperymentach skleciłem już własną płytkę prototypową z
    ATMegą 328 i ENC28J60, która całkiem ładnie pracuje ze stosem z
    TuxGraphics.org (uIP pewnie też bez problemu dałoby się na niej postawić).

    Ograniczenie roli RasPi do centralnego serwera, który ma zbierać i
    wyświetlać dane ma parę zalet. Przede wszystkim nie będę musiał
    umieszczać komputerka z skrzynce na zewnątrz. Po drugie w przyszłości
    będę mógł wrzucać do bazy również dane z innych źródeł. Będę mógł dodać
    kolejne płytki, nie koniecznie zresztą podpięte przez Ethernet, a
    wszystko będzie się integrowało w RasPi.

  • 18. Data: 2014-01-13 23:38:53
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2014 23:15:01 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > no dobra -buduj� paraboliczny solar ustawianym do s�onca. Sterowanie na
    >
    > raspberry pi juz zrobione, model �ledzi s�o�ce jak trzeba ;) Natomiast
    >
    > jeszcze w prosty spos�b musze uzyskac informacj� kiedy go z�o�y� aby go
    >
    > wiatr nie porwaďż˝.
    >

    > b.

    I takie projekty popieram. Mają praktyczne zastosowanie. I jak byś zadał takie
    konkretne pytanie to mógłbyś liczyć że przekażę wiedze jaką posiadam. Oczywiście to
    nie była by jedyna słuszna wiedza we wszechświecie. Ktoś inny mógłby mieć inny,
    lepszy od mojego pomysł. Pytania w stylu " robię maszynkę co goli, pierdoli,
    sznurowadła wiąże i usuwa ciąże, jak to zrobić?". Z reguły odpowiadam pytaniem " a po
    co Ci to?". Tobie bym podpowiedział żebyś kupił gotową prądniczkę do takich
    zastosowań. W Elfie chyba widziałem. To takie cuś co ma trzy połowi czas. W Elfie
    najtańsze nie będzie ale samodzielne zrobienie czegoś takiego nie jest proste. Korek
    wciśnięty na ośkę silnika i w ten korek wciśnięte trzy druty z połówkami piłeczek do
    ping ponga na końcach nie nadaje się ze względu na niską żywotność. Potrzebujesz do
    poważnego zastosowania to i wykonanie musi być na wysokim poziomie.

  • 19. Data: 2014-01-14 08:13:46
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    pytanie, a jak zamierzasz sobie poradzić z oblodzeniem czujników porą
    zimową?

  • 20. Data: 2014-01-17 13:39:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl>

> [...]
    > wilgotności, które pracowałyby na magistrali I2C. Dość popularny DTT22
    > albo RHT03 (nie wspominając o DS18B20) pracuje na 1wire. Natomiast
    > czujnik ciśnienia atmosferycznego BMP085 to I2C. W miarę możliwości nie
    > chciałbym mnożyć magistral wychodzących z MCU. To zawsze nieco
    > komplikuje układ, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że każdej z nich
    > wypadałoby dodać jakiś układ optoizolacji. Ewentualnie rzecz jasna może
    > być na odwrót - rezygnacja z czujników I2C na rzecz tych 1wire, tylko
    > tutaj AVR-y nie oferują sprzętowej obsługi transmisji.

    A zasięg ? 1-wire możesz rozciągnąć

    > Czy komuś z was wiadomo coś może na temat modułów do pomiaru
    > prędkości/kierunku wiatru albo opadów deszczu, które można by łatwo
    > zintegrować z mikrokontrolerem?

    Był kompletny projekt stacji pogodowej gdzieś na witrynie Dallasa

    > Planuję umieścić w stacji licznik Geigera (własny projekt w oparciu o
    > starą tubę, przetwornicę napięcia i zliczanie impulsów na przerwaniu
    > sprzętowym MCU).

    Dziwne, ale jak chcesz to czemu nie

    > Zastanawiam się też nad pomiarem intensywności światła
    > (fotorezystor na wejściu analogowym).

    Ma sens

    > Przyszedł mi do głowy także pomysł mierzenie i zapisywania poziomu
    > napięcia w sieci elektrycznej, przynajmniej na jednej fazie. Pewnie
    > dałoby się to zrobić za pomocą ADC. Może jednak istnieje jakiś gotowy
    > układ/moduł woltomierza, za pomocą którego można by to zrobić w sposób
    > prostszy (i bezpieczniejszy)?

    Bym mierzył

    > Jakieś pomysły odnośnie tego, co jeszcze mógłbym mierzyć?

    Wszystko :-)