  • Data: 2014-01-22 23:22:01
    Temat: Re: Czujniki do stacji pogodowej
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl>

    > Tak, wiem. Jednak w przepastnych czeluściach Internetu pakiet może
    > łatwiej zginąć niż w sieci lokalnej. ;)
    > Poza tym w przypadku HTTP wystarczy, że na serwerze będę miał odpalony
    > serwer z obsługą PHP. UDP wymaga już osobnego serwera, który będzie
    > nadlatujących pakietów.

    To przecież te pakiety w internecie nie giną bardziej niż w sieci lokalnej
    tylko co najwyżej tak samo. Oczywiście może być tak, że wychodzi na zewnątrz
    sieci lokalnej tylko HTTP i wtedy inaczej wysłać się nie da. Tak czy siak,
    to jest ciągle dedykowana komunikacja ograniczona do dostarczenia w jakieś
    konkretne miejsce. Do rozsyłania pomiarów w internecie trzeba użyć czegoś
    innego np XMPP. Dane są dostarczane do jakiegoś serwera jak poprzednio, ale
    on może je udostępniać innym klientom a także innym serwerom by oni je
    udostępniali swoim klientom. Te serwery już działają w internecie.