  • Data: 2010-06-23 09:50:08
    Temat: Re: Czujniki ciśnienia - samochodowe
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co siedzi w takim czujniku? Jaki ma zakres pomiarowy? Czy zmienia
    > rezystancję? Jak bardzo liniowo?
    >
    > http://www.allegro.pl/item1082712537_czujnik_cisnien
    ia_oleju_fiat_126_126p.html
    > http://www.allegro.pl/item1088256476_czujnik_cisnien
    ia_oleju_c330_c360_c_330_c_360.html

    > Te są najtańsze ale jest multum czujników ciśnienia oleju/klimy/paliwa w
    > cenach niewiele wyższych. Potrzebuję mierzyć do 4 bar czasem do 2 bar,
    > niezbyt dokładnie.
    >
    > Co myślicie?

    tak jak pisze J.F. to są czujniki dwupołożeniowe,
    Ty potrzebujesz jak rozumiem jakiegoś wyjścia linowego (napięciowego)?
    to najprędzej czujnik ciśnienia klimatyzacji - ale te które ja znam są
    zasilane bodaj z 5V no i zakres mają do min. 20 barów więc pomiar w zakresie
    2 (4 barów) spowoduje pracę na małym zakresie i zmianie napięcia Uwy,
    można by zastosować czujniki przemysłowe z wyjściem 0-10V/4-20mA, ale to już
    koszt rzędu 100 Eur - chyba że są tańsze,

    brat